středa 30. srpna 2006

Co způsobuje elektron s kladným nábojem

Na každou svini se někde vaří voda. Snad. Pokud ne, tak chci okamžitě vrátit energii, peníze i čas, který jsem investovala do toho, abych svině nebyla.

Varování: v průběhu příspěvku hrozí, že začnu být patetická.

Doufám, že profesorka Baterka dostane tu vodu s přídavkem kyseliny.

Protože jedna domněnka, že někoho potopila, se ještě dá zahnat. Dvě už ne.

Socka dneska dělala reparát z fyziky. Jo, mohla si za něj sama – stačilo si pořídit nového budíka a vést si sešit a mohla se mu vyhnout. Případně udělat už v červnu komisky. Jenže to by u nich nesměla být magistra Plochá aneb Baterka.
"Paní profesorko Plochá, za kolik bodů je teorie a za kolik příklady?" tázala se Socka před komisionální zkouškou.
"To tě nemusí zajímat," odpověděla magistra Plochá.
"Snad to bude dobrý," pravila Socka po zkoušce, "v teorii bylo všechno, co jsem uměla, a příklady mám tak z půlky dobře."
"6,5 bodů z 20", zněl verdikt magistry Ploché.
Zajímavé... Že by teorie byla za pět bodů a příklady za patnáct?
A navíc, to nevadí, že o feromagnetických látkách Socka popsala celou stránku, stejně je to jen za dva body...
Po komiskách jsem Socce jako vyzvánění při přijetí zprávy nahrála vzkaz: "Magistro Plochá, jste píča a chcípnete na plochý kozy." (Uvědomte si, jak moc ji musím nenávidět, když sama mám jedničky.)

Budiž. Tak tedy reparát.

Reparát dělá taktéž spolužačka Degenka (se kterou jsme naším společným degenstvím spjaty už od základní školy.) Dělá i reparát z dějepisu. Oba dva reparáty od devíti hodin. Člověk by řekl, že když existují seznamy studentů dělajících reparát, které profesoři mají k dispozici, tak se dohodnou. Nikoliv. A zde se odhalují rozdíly mezi přístupem profesorů – kdo chce pomoci a kdo potopit. Degenka se domluví s profesorem Slinou a dějepis začíná psát o půl deváté. Za pět devět magistra Plochá po Socce vzkazuje, že pokud se Degenka do devíti hodin nedostaví na fyziku, má smůlu. Kačátka běží za profesorem Slinou. Profesor Slina bez problémů pouští Degenku na reparát z fyziky s tím, že dějepis si může dopsat potom.
Nekomentuji. Názor si udělejte sami.


Socka: Písemná část na 75%. I přesto, že v testu byla i látka, která nepatřila do pololetí, ve kterém Socka neprospěla.
Lepší, než jsme předpokládali.

V ústní části se tříčlenná komise skládající se z magistry Ploché, profesora Bláta ze ZŠ a naší bývalé třídní matky, nynější zástupkyně a především češtinářky, tázala na otázky, které Socka měla špatně v písemné části. Asi jako jestli si za dvacet minut náhodou nevzpomněla na správné odpovědi.
A poté, aby jí prý pomohli, se začali ptát na látku předchozích ročníků. Asi jako kdybych dělala reparát z dějepisu, jehož náplní by bylo dejme tomu 20. století a komise by se mě, aby mi pomohla, zeptala na pravěk. Jistě, něco vím. Ale skutečně si nevzpomenu, kdy přesně nám to člověk ulovil prvního mamuta.
Ano, a pak přišla otázka, kvůli které – dle slov magistry Ploché – Socka neudělala reparát. Jaký náboj má elektron?
Socka odpověděla, že kladný.
Samozřejmě, i žák základní školky by odpověděl, že záporný. Ale odpověděl by to i v situaci, kdy mu jde o vyhazov ze školy a kdy mozek není schopný zpracovat, proč sem tahají elektrony, když on se drtil induktanci?

Bývalá matka třídní, která pravděpodobně z celého zkoušení jedině na otázku ohledně elektronů znala odpověď, Socku doslova seřvala a to ne jako dospělou studentku, ale jako fakana z prvního stupně základky, co spolužákovým penálem ucpal záchod.

A komise se shodla, že ústní zkoušení dopadlo špatně. Žádné přesné bodové ohodnocení, žádná procenta. Prostě špatně. A proto magistra Plochá prý nemůže dát Socce čtyřku. Nač brát v úvahu písemný test napsaný na trojku. Nač brát v úvahu pochybný postup při zkoušení, kdy student musí zodpovědět otázky z jiné látky, než na kterou se měl učit. Nač brát v úvahu fakt, že z látky, na kterou se student učil, dostal 25% otázek, na které dle písemného testu očividně neznal odpověď. Nač brát v úvahu, že zbylých 75% látky bylo ignorováno.

Magistra Plochá si vždycky mohla dělat, co chtěla. Ona je totiž fyzikářka, víme. A vedení jsou taktéž fyzikáři, víme.
Kupříkladu:
"Vojto, já ti ty laborky nebudu do známky počítat."
Zjistila, že známky z laborek mu nepřilepší, ale naopak zhorší známku, tak tedy o hodinu později:
"Vojto, ty známky z laborek ti budu počítat. Nebudu ti počítat ty známky z malých písemek."

Popřípadě za úplně stejně zpracovanou laborku, dostane Vojta dva body z deseti a Sancha dvanáct z deseti. Ta laborka vážně byla úplně stejná. Vojta ji od Sanchy totiž opsal :o)


Nicméně, dnešní reparát nebyla pouze zlovůle magistry Ploché. Nemůžu se zbavit dojmu, že na magistru Plochou silně zapůsobil sám nejvyšší, totiž markrabě slezský. Ale nedělám si iluze, že by mu dalo nějak velkou práci Plochou přesvědčit, aby Socku i Degenku potopila.
Holt nejsou dostatečně reprezentativní.
A o prachy taky škola nepřijde. Už za ně našla náhradu. Degenka dokonce byla z internetových seznamů studentů vyškrtnuta už před reparátem.
Tudíž... já něvěřím, že Socka ten reparát neudělala. Oni ji jenom nenechali ho udělat.
Živě si dokážu představit debatu Ploché a bmt po tom, co s hrůzou zjistily, že budou muset Socku pustit k ústní části, protože 75% na vyhazov nestačí.
Kladně nabitý elektron už ano. Rovnou na vyhazov. Ne na opakování ročníku. A co na tom, že Forest měl být už dva roky pryč, ale přitom s námi teď jde k maturitě. V našem prváku, kdy byl Forest ve třeťáku a každou přestávku trávil u nás ve třídě, jsme si z něj dělali srandu, ať k nám propadne. Minulý rok jsme se dočkali. Jenže Forestova máma platí... ehm, jak bych to řekla... "provoz školy". Bylo by nehospodárné ho vyhodit.

Jako cynickou třešničku na dortu Socce nabídli místo na soukromém ekonomickém lyceu. Kde je povinná maturita z ekonomie. Kterou mají od prváku.
Socka rpohlásila, že "už na tyhle soukromý pakárny sere." A pokud si mohu dovolit radu pro dnešní den: Vy si s nimi ani nezačínejte.
Dřív jsem se snažila pokrytecky dementovat pomluvy a bordelu na soukromých školách. Nicméně po dnešku... jo, je to pravda. Můžou si tam dovolit cokoliv. I vytřít si s váma prdel.


Po té frašce, kterou nazvali reparátem, jsme šli na pivo. Na několik.
Když jsem přišla domů, zapnula jsem U2, a dokud nedohráli, brečela jsem.
Po dlouhé době kvůli něčemu jinému než šílené sebelítosti.
Ze vzteku.
Ani ne tak ze vzteku nad tou nespravedlností, jako proto, že s tím nemůžu nic dělat.
Maximálně tak po maturitě vysklít okno v ředitelně. Nebo magistře Ploché koupit podprsenku.


Odcházím na mojito a pivo (mlčet, mně se ta kombinace líbí!) společně se dvěma bývalými spolužačkami a dvěma rebelujícími spolužáky.

Socčino vyzvánění jsem změnila na: "Magistro Plochá, vy nejste píča, vy jste zasraná píča. A na ty plochý kozy stejně chcípnete!"

14 komentářů:



  1. díkybohu, že fyzika mě už druhým rokem netrápí (ale my jsme měli skvělou spravedlivou fyzikářku, díkybohu za ní!!!)...
    musí to bejt utrpení, ale přesto si myslím, že se na to dalo naučit, ještě víc, doučko apod., nebo resp. udělat víc, aby ten reparát dělat nemusela (viz část naší třídy, která ma z matiky 4/5, ale pořád je to spíš k tý čtyřce)
    kladnej elektron je hřebíček do rakví každého fyzikáře, nejenom Ploché..

    OdpovědětVymazat


  2. Prece tohle nemuze nikomu projit. Okamzite bych podala odvolani proti prezkouseni.

    OdpovědětVymazat


  3. Posílám Socce virtuálního panáka.
    Ještě pár podobnýh příspěvků a začnu mít pocit, že celý ty roky svůj gympl nenávidím neprávem.

    OdpovědětVymazat
  4. Mno

    Je to pech. Co víc k tomu říct... Já si na gympl stěžovat nemůžu, my měli fajn profesorstvo. Tam se stát tohle, tak bych si řekla, že je to docela sviňárna. :P

    OdpovědětVymazat


  5. Hele, panenko, tohle je sice otřesný, ale ze svý zkušenosti ti můžu říct, že to je jenom začátek. Na takový vysoký škole se setkáš ne s jednou, ale asi tak s dvaceti podobnýma frustrovaýma píčama i jejich mužskými protějšky, a je úplně jedno, kolik ti je let, jediný, co se proti tomu dá dělat, je snažit se zadupat je do země vlastními dobrými výsledky, a když se to nepodaří, odejít se vztyčenou hlavou a s vědomím vlastní morální i intelektuální převahy. A čím snobštější škola/pracoviště, tím j jejich koncentrace vyšší. Socce vyřiď, že i jinde je dobře, vlastně nechápu, co na těch soukromejch gymplech lidi vidí... Chápu, že tam většina rodičů uleje svoje totálně blbé a neschopné děti, které by jinde nikdo nenechal a tady je udrží penězi, ale co tam dělají děti vcelku normálně inteligentní, to je mi záhadou.
    Jo a přečti si někdy d-fense a příručku zmrdobijce ;) když nic, tak to člověku pomůže ve vědomí, že do nich vidí ještě někdo jiný.
    Dobrá zpráva je prostě ta, že možností co, jak a kde studovat, je spousta, a člověk má vždycky možnost výběru, s kým se chce stýkat a s kým ne.

    OdpovědětVymazat
  6. Je to blbý,

    ale Laura má recht...:-( Magistře Ploché vyřiď, nechť se její lejno stane ježkem! A řekni jí to nahlas, přede všema například při předávání maturitních vysvědčení...jestli u toho teda bude...

    OdpovědětVymazat
  7. Jsou i malichernější důvody...

    ...než kladný elektron:

    http://student.cvut.cz/view.php?cisloclanku=2005012502

    ;-)

    OdpovědětVymazat
  8. lední brtník31. 8. 2006 2:28:00



    proti zdš vděčím střední průmyslovce za jednu zkušenost: učitelé nejsou bozi s posláním tě něco naučit, ale normální kripli jako kdekoli jinde, kteří ti buď pomůžou nebo tě podrazí. to byl nejdůležitější přínos 4-leté spše do mého života.
    chcou ti pomoct? pomůžou. chcou tě podrazit? nemáš nárok - právě tato škola se ti bude do smrti hodit.

    OdpovědětVymazat
  9. Porcelain Doll31. 8. 2006 13:39:00



    peťulko, měla 75% z písemného testu, to ti přijde, jako že se učila nedostatečně? Jenže když Plochá byla schopná spočítat, že tři plus pět děleno dvěma rovná se pět, nikoliv čtyři, tak by byla schopná spočítat taky, že jedna plus pět děleno dvěma rovná se pět.
    Čím víc se o tom bavíme a čím víc o tom přemýšlím, tím víc jsem přesvědčená, že oni byli už předem rozhodnutí.
    Jinak máš pravdu, za reparát si Socka mohla sama, ale za to, že ho neudělala, už ne.

    prezi, těm už prošlo věcí... Je fakt, že vedení rádo zkouší, kam až může zajít, a když jim ukážeš, že si na hlavu srát nenecháš, tak couvnou. Jenže Socka je už asi natolik znechucená, že s tím ani nic dělat nechce. Obvolává školy v okolí a zatím to nevypadá špatně.

    Julie, díky, já jí ho naliju ;)

    Lauro, já vím, já vím, a kdyby jenom ve škole... všude. A taky si postěžuju ;)
    Nevím, co k nám přivedlo některé spolužáky, kteří by se svou inteligencí mohli jít na jakoukoli školu, na kterou by si ukázali, ale můžu ti říct, proč jsem na tu školu šla já; matika kolem mě prosvištěla v rychlíku a ani mi nezamávala. Přestala jsem ji hcápat někdy v páté třídě. Zato mi šly jazyky a s češtinou jsem taky neměla problémy. V devítce jsem nebyla rozhodnutá, čemu přesně bych se chtěla věnovat, takže SOŠ jsem zamítla. A na všechny gymply se dělaly přijímačky z matiky. Ten náš byl jediný, kde se dělal jenom inteligenční test a čeština (btw: beru-li v úvahu některé spolužačky, nemám pochyb o tom, že ten test jde zaplatit). Navíc nabízeli velký výběr jazyků a dalších výhod (které se postupem času ukázaly jako pravý opak, ale znáš to... když ptáčka lapají..). Nicméně dodnes trvám, že co se týče jazyků, tak je náš gympl lepší ostatní státní gymply v okolí. Například spolužáci ze ZŠ, co dělali čtyři roky francouzštinu, a dostali se na státní gympl, s ní začínali znova od základů, protože na otevření skupiny pro pokročilé jich bylo málo. Takže po maturitě budou umět to, co uměli už na základce. Zato u nás není problém otevřít skupinu už pro tři lidi. Nestěžuju si na úroveň výuky - samozřejmě záleží na tom, jakého chytneš profesora, ale to všude.

    Zúzi, tam už jsem byla svědkem tolika sviňářen, že jsem si skoro myslela, že už kvůli nim ani nedokážu mít vztek. Včerejšek mi dokázal opak.
    Jinak, my tam taky máme spoustu výborných profesorů. A o několika "nevýborných" si myslím, že by takoví nebyli, kdyby neměli strach z vedení.

    galahade, já jsem teda myslela, že jí řeknu, aby už chcípla na ty plochý kozy, ale tohle je taky dobrý. A vztek má na ni tolik splužáků - nejenom kvůli Socce - že se i tahle hláška využije ;)

    mt, asi to pošlu Plochý mailem ;)

    brtníku, to taky vím ;) Už od základky. Tam jsem si nasbírala drsné zkušenosti díky spolužákům, na střední zase sbírám díky vedení a některým profesorům. Doufám, že jednou je budu moct použít proti nim;)


    OdpovědětVymazat
  10. Dobře....

    ...a ode mne ji můžeš pozdravovat...s náležitým rozeběhem...

    OdpovědětVymazat


  11. Chápu... Vycházela jsem z plzeňské zkušenosti, kde ten jeden soukromý gympl byl prostě odkladištěm problémových studentů. Každopádně i tak mi přijde, že ani na obyčejných gymplech člověk nemusí zakrnět, i když to stojí trochu práce - já jsem veškerý jazykový znalosti pochytala mimo, na jazykovkách, letních školách... a stačilo to i na zmrdskou fildu. Prostě Socka nemusí zoufat. A myslím, že se i s tou matikou trochu podceňuješ, alespoň u nás to fungovalo tak, že i s padesátiprocentním ziskem bodů (což je v podstatě trojka) jsem nakonec ku svému vzteku skončila v matematické třídě (dlouho jsem tam pak ale stejně nepobyla, šikanu matfyzácké sekce jsem byla ochotná snášet jen do kvarty, pak jsem jim ukázala záda a nelituju toho!)

    Zajímá mě ale jiná věc. Jestli je možné, aby ji prostě vyhodili bez možnosti opakování ročníku... To je volaké čudné...

    A víš co? Socka si tu maturu někde dodělá (a ve svý podstatě je fuk, kde, jestli chce jít na vejšku, tak tam se počítají jenom znalosti a motivace pro obor, nikoli prestižnost gymplu...), ale Plochý ty prsa už nevyrostou ;)

    OdpovědětVymazat
  12. Kladný elektron

    se nazývá pozitron. Ovšem vykládejte to češtinářce :-)

    OdpovědětVymazat


  13. může (a měla by) požádat o prezkoušení před komisí. jakmile máš pochybnosti o tom jestli to bylo nebo nebylo fér, tak to můžeš udělat, aspoň u nás to tak bylo a to jsme byli taky soukromej gympl (že toho nikdo nevyužil, je věc jiná)

    OdpovědětVymazat


  14. Sice vždycky říkám, že na velikosti nezáleží, ale když je někdo kráva, tak jo, protože čím větší pr..l, tím lépe se do ní strefuje...

    OdpovědětVymazat