úterý 8. března 2005

Růžoví vs. Nerůžoví

V mém podání Slípky vs. Já. Všichni je známe. Směs růžové barvy a peroxidu prostupuje celou jejich osobností, smíchem počínaje a inteligencí konče.
Existují dva druhy vztahů, které k nim můžeme mít — buď je milujeme, což znamená, že jsme jednou z jejich řad, anebo jeden s nenáročným vkusem. Anebo nám lezou na nervy, což znamená, že jsme součástí té více méně normální části populace.


Růžoví lidé tvořící zhruba polovinu mé třídy jsou nazýváni Slípkami. Koncentrace růžové, peroxidu, ječáku, blbosti kolem mě je neúměrně vysoká stabilitě mých nervů.

Než se pustím do vyprávění růžových historek, dovolte mi představit hlavní aktérky:

Liběnka — Blběnka (ano, tu Blběnku jsem ukradla, máte pravdu): Blběnka... přezdívka mluví za vše, ne? Ale Blběnka nemusí být chytrá, protože Blběnka je krásná. Tedy, pokud vám ke kráse stačí nevinná modrá kukadla, hříva blond vlasů (soutěžní otázka: Blběnčiny vlasy jsou: a) odbarvené; b) taky odbarvené) ), roztomilý zadeček, průhledné tílko (komu vadí, že je venku -15°C! ) a růžová tanga lezoucí z bokovek, tak Blběnka je nejenom krásná, ale dokonce Ta Nejkrásnější.

Pomlčka: S Pomlčkou jsem chodila už na ZŠ. Před jejím poměrem s peroxidem se mi tak blbá nezdála. (Já fakt proti blondýnám nic nemám, nemůžu za to, že Slípky si vybírají tuhle barvu nejčastěji!) I když Pomlčka na rozdíl od tří čtvrtin třídy bydlí ve stejném městě, kde se nachází naše škola, přijít dřív jak v osm deset se jí nepodaří víckrát jak jednou týdně. Potom, co se v osm patnáct posadí do lavice, vytáhne z tašky svačinu — nejčastěji řízek nebo chleba se salámem — a všem slepicím hlasitě nabízí kousnout. Poté zbytek první hodiny věnuje make — upu a účesu.

Barbínka: Prostě Barbínka. Jenom není od Matela. Má charakteristický znak — na deseticentimetrových jehlách dupe tak, že ji slyšíte už padesát metrů dopředu. Do třídy vchází většinou společně s Pomlčkou. Je ze všech Slípek nejrůžovější. A nejhlasitější.

Rysulka: Ve škole se objeví v průměru jednou za týden. Tak na tři až čtyři hodiny, které většinou prospí, anebo jí někdo něco vysvětluje, protože se po týdení absenci nechytá. A když už se chytá, chce nám to všem předvést, takže nám sdělí nějakou překvapivou informaci, kterou předtím nikdo netušil. Například: "A Osvětim... to byl koncentrační tábor, že?"

Další Slípky bych nenazývala Slípkami stálými, ale pouze občasnými, se kterými občas prohodím i nějaké to slovo a nekomunikuji s nimi pouze pomocí citoslovců a gest.

Stálé Slípky spolu komunikují velice nahlas a nám, nerůžovým lidem, často nesrozumitelně. A když už chápu význam jednotlivých slov, tak nechápu, jak se mohla ocitnou v jedné větě. Příklad: "Představ si, včera jsem v Carrefouru koupila Martínkovi k Valentýnu takovýho slaďoučkýho medvídka! Jsem zvědavá, co bude říkat, až ho uvidí!"
Kdyby se nejednalo o Blběnku, řekla bych, že Martínek už jí neřekne nikdy nic. Ale protože jsem jednou zaslechla rozhovor z pánských toalet, tak vím, že řekne. I když zrovna k tomuhle stačí jen pár slov. A slaďoučký medvídek se při tom musí otočit.

Slípky používají zvláštní oslovení. Většinou se jedná o tu nejzdrobnělejší zdrobnělinu jejich jmen. Barbínka s Blběnkou mají o něco originálnější oslovení. Blběnka zakřičí: "Push!" a Barbínka dodá: "Upko!" (Smysl jsem nepochopila doteď, vlastně ani nevím, jestli se jedná o oslovení.) Přivítání a rozloučení je vždy doprovázeno mlaskavým polibkem.

Slípky nejsou schopny udržet informaci, která se netýká módy, chlapů nebo jakési pochybné společenské akce, příliš dlouho. Letopočet se jim musí nadiktovat alespoň třikrát, než jsou schopné si ho zaznamenat.

Slípky si od začátku roku nejsou schopny zapamatovat rozvrh. To ještě není tak trestuhodné, ale to, že přes celou třídu ječí: "Co máme teď za hodinůůůů???", místo aby se otočily a během deseti sekund si to bez hlasitých zvuků přečetly, už trestuhodné je. Já mám taky jenom jedny nervy. A neříkejte mi, že jejich IQ jim neumožňuje, aby v rozvrhu našly dnešní den, neudělaly si od něj prstíčkem vodorovnou čáru, pak našly následující hodinu, neudělaly od ní svislou čáru a v bodu, kde se čáry protnou, nenašly dvě až tři písmenka značící předmět!

Dnešní povídání o Slípkách jako Růžových lidech v mém bezprostředním okolí, zdaleka není úplné. Ale jak už jsem poznamenala — mám jenom jedny nervy.
Snad bych si ještě na závěr dovolila menší poznámku: Jak se, proboha, tohle mohlo dostat na školu, kde je součástí přijímaček IQ test?!
.: porcelánem třískla porcelain_doll 8.03.2005, 18:05:00

Komentáře
vdaka (lula) Vloženo 08.03.2005, 18:23:32
moc krat dakujem. :) zistila som, ze nie som jedina, ktora existuje v jednej triede s takymito osobami :))
Perfektne napisane.. ako keby si pisala aj o mojej triede ;)
(Porcelain Doll) Vloženo 08.03.2005, 21:51:35
Koukám, že růžovky jsou jak mor – už i k sousedům vlezly... :)
(l u k a s t... – WWW) Vloženo 09.03.2005, 09:19:37
No, tahle stvoreni se zrejme vyskytuji v urcite mire vsude a kazdy s nimi uz mel tu cest. Nase trida z gymplu by ti mohla vypravet...a pekne dlouho...;)
(Porcelain Doll) Vloženo 09.03.2005, 17:01:06
l u k a s: Pěkně dlouho protože blondýny vyprávější pomalu, anebo protože těch zážitků je tolik?:))
(Jenda – WWW) Vloženo 09.03.2005, 19:54:53
No jo, taky jsem znal takovou růžovou slečnu. Zrůda, co dodat. Pořád mě zdravila a já jí odpovídal jen ze slušnosti. Asi se mi chtěla líbit.

Ale přestala na mě mluvit, když jsem jí na oslavě spolužákových narozenin zeblil nohy.

Musím dodat, že jsem to neudělal naschvál.
(trittico) Vloženo 09.03.2005, 21:49:23
tak to jsem se dobře pobavila. Dík! (-:
(Porcelain Doll) Vloženo 10.03.2005, 10:48:09
Jenda: Myslíš, že když jim taky pobliju nohy, změní školu?

trittico: Prosím:)
(Jenda) Vloženo 10.03.2005, 20:16:35
Tak to si nemyslím. Být tebou, ignoroval bych je. Zbytečně se trápíš, takový lidé existují a existovat budou. ... čest!
(Bratr Zpátečník – Mail – WWW) Vloženo 11.03.2005, 17:20:49
Tak takhle presnej popis sem dlouho nevidel. zapomela si ale opomenout jednu hodne dulezitou funkci ruzovych slecen. Ze si z nich kazdej muze utahovat, aniz by se bal jakykoliv smysluplny odpovedi. fakt. ozkouseno
(almukantarát) Vloženo 11.03.2005, 18:53:08
:o)jj,tež máme jednu takovou na oboru...onehdá sem jí musela vysvětlovat trojčlenku (a to má 21),ale nepochopila...zato nám v hospodě valila do hlavy jak má za hodinu 18 orgasmů...takové kecy fakt každého hrozně zajímají, takovým pirvám se raději vyhýbám obloukem.
Pozn. (almukantarát) Vloženo 11.03.2005, 18:55:05
jo pirva = piča + kurva dohromady
(omlovám se za tato slova,ale u růžových blondýn se prostě nedá svítit)
(Porcelain Doll) Vloženo 11.03.2005, 21:28:05
Já bych třeba chtěla poznat někoho, kdo má za hodinu 18 orgasmů – lépe řečeno jejího partnera:))
Ale takovou podobnou znám taky, ale ta zapadá do jiné kategorie – není sice růžová, ale slepice to je. A přezdívku má "Anální selka":)) Ale o té v jiném příspěvku:)
(almukantarát) Vloženo 11.03.2005, 22:56:24
:o) ,,roznožky které mají neustále den otevřených dveří,,
(Porcelain Doll) Vloženo 11.03.2005, 23:25:29
Krásně a vystížně řečeno:)
(Pawlik – WWW) Vloženo 14.03.2005, 18:13:53
S růžovkami se budeš potkávat už pořád. Ve škole, v práci, všude, kde si své partnery nebudeš moci vybrat. Budou nesmrtelné. Dobré nervy přeju.

Žádné komentáře:

Okomentovat