pátek 31. března 2023

Post, který za mě napsali jiní

 

Považujete prolézání obskurních facebookových skupin za ztrátu času? A vynášení anonymizovaných příspěvků z nich za nemorální? Nevadí. Udělala jsem to za vás.

Mateřská a rodičák mi nějak prosvištěly, aniž bych stihla tento málo placený čas investovat do průzkumu hlubin internetu. Navíc mě zavčas varovala Gedžitka, že pokud budu mít potřebu se na něco ptát na specializovaných fórech třeba o nošení dětí nebo budu prodávat či nakupovat v prodejních skupinách, mám vyřídit, co potřebuju, a rychle dát „unfollow“. Řídila jsem se tím, takže v průměru na emiminu strávila Balička cigaret víc času než já.

Mým guilty pleasure se jeden čas stala skupina Přiznání na mateřský jakožto sonda mimo mou sociální bublinu mezi ženy, které rodí do dva plus jedna s příspěvkem na bydlení své páté dítě, protože si nedokáží představit jít do práce, a jakožto náhled do nefunkčních manželství, která je třeba udržovat, protože pro děti je důležitější bazén než vyrůstat s rodiči, kteří spolu třeba i mluví.

Omylem jsem se taky dostala do skupiny Dovychovat, kde je to guilty, ale rozhodně ne pleasure, a jsem ráda, že v mateřství nejsem schopna takového masochismu. No a taky, že jsem šla poměrně brzo do práce, takže jsem neměla čas řešit každou číčovinu.

Nyní si to ale kompenzuju ve skupinách, kde bych to nečekala. Jednou je prodej oblečení a bot pro děti a druhou inspirace na rekonstrukci koupelen (protože jsem si kdysi myslela, že člověk může mít dítě a zároveň novou koupelnu).

Jako já samozřejmě chápu motto, že když se mi nechce přemýšlet nebo googlit, tak se zeptám. Sama neváhám jít dvacet metrů do vedlejšího kanclu, abych se zeptala, co je kód M7611, protože zjistit to sama by bylo minimálně na čyři kliknutí a vedle navíc často mají čokoládu nebo salám.

Ale všechno by mělo mít svoje hranice.

Když kupujete prvnímu dítěti první boty, člověk pochopí, že se jdete zeptat. Kolikáté boty kupujete šestiletému dítěti, abyste nevěděli, jaké boty mu sedí?


 Ještě lepší je, když očekáváte, že lid na internetu bude vědět, jak velké bude vaše dítě příští sezónu:

Neporadil. Fakt neporadil, ale oceňuju singulár.

Uznávám, posmívat se matkám, které právě doobalily dvacet učebnic ve formátu, na který neexistuje standardní obal, nebo možná už několik let nespaly víc než tři hodiny v kuse, je pod moji úroveň (ale stejně to dělám). Pojďme do skupiny, kam chodí lidé, kteří mají čas a energii řešit, kam si strčit uchošťoury:

 


Kromě úložného prostoru po tampony a uchošťoury je také palčivá otázka, kam si položit šampón:

 




 Nečekala jsem, že tam bude tak vysoká koncentrace lidí, kteří nikdy nehráli tetris:


 


Celkově je zajímává otázka, jak kombinovat pračku. A s čím vlastně. Já třeba svou pračku aktuálně kromě sušičky kombinuju ještě s modrou pěnou z Lidlu, která vydrží v průměru tři koupání, a čtyřmi koši prádla na vyžehlení.

Když si někdo dokáže vybrat návrh koupelny a pak provést jeho realizaci, chápu, že už nezbývá energie na to se rozhodnout, jakou si dám před záchod předložku:




Přestože tyto dvě skupiny by snad nemohly být na první pohled odlišnější (jak jsem říkala, nejde mít zároveň dítě a novou koupelnu), mají společného jmenovatele. Úplně nejlepší diskuze tam vzniknou nad těmi úplně největšímu kravinami. Stojan na kytku is the new teplota 37,2.



 

P.S.: Kontextová reklama v předposledními print screenu nesouvisí s kombinací mojí pračky.

16 komentářů:

  1. Jo a to P.S. je blbost, protože původně u té kombinace bylo hasičské auto. Nechávám na vaší fantazii.

    OdpovědětVymazat
  2. Hele já to na jednu stranu asi chápu... Člověk je občas v takový duševní konvici, že samostatný přemejšlení prostě nedá. I kdyby chtěl, prostě to nejde. Předpoklad, že v takový situaci jsou jediná záchrana cizí lidi, ideálně s obrázkama toho, co potřebuju, vlastně neni úplně nesprávnej :-D
    A docela dobře si vzpomínám, jak jsme se stěhovali do současnýho bytu, kterej je sice celej větší, ale koupelnu má oproti tomu předchozímu asi třetinovou... Bych tehdy taky byl bejval radši, kdyby to někdo vymyslel za mě. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak hlavně pět lidí už potřebuje fakt hodně uchošťourů. To pak chápu, že ta otázka, kam je dávat, je fakt problém.

      Vymazat
    2. :-D
      Mě teda víc bolela hlava z umístění pračky, ale máš pravdu, že ty uchošťoury nemáme úplně dokonale vyřešený dodnes... :-)

      Vymazat
  3. To je prostě šílené.

    Už mi začíná být jasné, proč máme tak hloupou vládu a prezidenta.

    A.P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Štěstí, že autoři dotazů při posledních volbách evidentně zůstali doma.

      Vymazat
    2. Kdo potřebuje cízí názor i na to, aby si uložil vatové tyčinky, sprcháče a koupil boty svýmu dítěti, ten nemá jak zpochybnit názor médií.

      Kdo nešel volit, jsou lidi, co si nechtěli vybírat ze dvou komunistů a neměli rádi ani jednoho.

      A.P.


      Vymazat
    3. 8 z 10 takovejch neumí moc počítat a s množinou lidí, co potřebujou poradit, kam s uchošťourama, se budou asi dost překrývat... :-D

      Vymazat
  4. Panejo, vidím, že moje znalost internetu je skutečně velmi povrchní. Ale abych pravdu řekla, ani mě to moc nemrzí. Jsou věci, bez kterých se docela dobře obejdu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žena s moly2. 4. 2023 9:57:00

      Ono to jde úplně samo. Já do těch skupin ani aktivně nelezu, jenom je nedokážu opustit, takže mi to furt vyskakuje na zdi. A pak nedokážu odolat printscreenu.

      Vymazat
  5. No, mně se při čtení článku vybavilo celkem dost známých, kteří dotazem do pléna řeší skoro všechno. Je to pohodlné. Nemusí přemýšlet. A fakt to není o vzdělání, svou hlavu má málo lidí. Většinou ani nevědí, že vlastně neustále kopírují postoje někoho jiného. V článku jsou zjevné, jednoduché příklady. A asi i neškodné oběma směry. Mnohem horší je nekritiické přebírání rádoby správných postojů v politice, výchově, přístupu k informacím, vzdělávání, péči o zdraví. Stačí si vzpomenout na COVID hysterii.

    OdpovědětVymazat
  6. Uplne se mi vybavilo shaneni kojeneckych potreb na mimibazaru, prip. emiminu. Tam bylo dulezite totez - nekoukat nalevo ani napravo, pripadne si zalit usi voskem pro vyskakujici debilni reklamy. Presto jsem se nekdy neubranila. Za me je top reseni akutnich stavu a diagnostika s uzivateli internetovych for (Jirinka ma uz tri dny ctyricitky a vyrazku po celem tele, co by to mohlo byt?) a vymena nazoru na obvykle tvary a velikosti damskych intimnich partii.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Po třídenních čtyřicítkách konzultovaných na internetu má následevoat dovětek: "Ale k mudře s Jiřinkou nejdu, co kdyby jí chtěla předepsat antibiotika."

      Jinak za vynález desetiletí považuju pro matky, jako jsem já, Vinted a funkce tlačítka "Koupit", kdy s těmi lidmi nemusíš vůbec komunikovat!

      Vymazat
    2. Já ti nevím, kupovala jsem na Vinted jednu věc, radovala jsem se z tlačítka koupit a z toho, že není nutná komunikace... a ta prodávající mi stejně napsala asi osm zpráv.

      Jo a používat uchošťoury není zdravé, my je doma vůbec nemáme, ani v koupelně, ani nikde jinde :o)

      Vymazat
    3. Tak to jsi ale měla velkou smůlu. Obvykle mám pocit, že Vinted je plný nekomunikativních asociálů jako jsem já.

      Já ty uchošťoury používám převážně na obtisknutou řasenku :D A mám je normálně v původní krabičce. Momentálně v kombinaci s pračkou (tj. na pračce).

      Vymazat
  7. Naděje existuje, na tyto dotazy by brzo mohla odpovídat umělá inteligence. Akorát pak o nás asi brzo ztratí iluze a vyhladí nás.

    OdpovědětVymazat