sobota 3. prosince 2005

Co se dá koupit za deset metrů v protisměru

Postavte mě na silnici a nechte mě postupně přejet vozidly skupiny A, podskupiny A1, AM, B, podskupiny B1, skupiny B + E, C, C + E, podskupiny C1, C1 + E, skupiny D, D + E, podskupiny D1, D1 + E a skupiny T, abych si zapamatovala, co se mi stane s autem, když budu jezdit v protisměru!


21. 11.
Prdel bych si nakopala. Ještě v pátek jsem pořádně nedokázala přejet z pruhu do pruhu, zaparkovat, měla jsem tendence urážet stojícím vozidlům zrcátka, neviděla jsem chodce a přejížděla jsem cyklisty. Tohle všechno se mi během dnešní zkoušky nepovedlo (rozuměj — neudělala jsem to). Ba co víc, předjela jsem dva cyklisty najednou a oba to přežili a zacouvala jsem mezi dvě auta a po mém odjezdu jsme všichni tři měly zrcátka na původním místě a lak v původním stavu. A potom... potom... potom jsem vyjížděla, z parkoviště jsem vyjela na silnici, ujela jsem jeden metr, dva, tři, čtyři, pět, šest, sedm, osm, devět, deset... a zjistila jsem, že jedu v protisměru! Jsem si deset metrů myslela, že jsem v levým pruhu, než jsem si všimla šipek... Žádná jiná chyba — kromě toho, že jsem se jednou pokusila rozjet na neutrál a na každý druhý křižovatce se světly jsem měla štěstí na oranžovou a až na poslední chvíli se rozhodovala, jestli projet nebo zabrzdit. O tom rozjezdu se ani nezmínili, k oranžové (fuj, hnusná barva) podotkli, že jsem tentokrát měla kliku a chce to míň váhavosti, ale... za deset metrů v protisměru se půjdu v prosinci povozit ještě jednou.
Těžko říct, jestli bych na sebe byla nasraná víc, kdybych to neudělala kvůli chybám, které vytrvale opakuju od chvíle, co jsem poprvé sešlápla spojku. Ale... ježíši, vjet do protisměru! Přísahám, že mě to předtím v životě ani nenapadlo.
Stejně si ale myslim, že mi ten řidičák nedali proto, že se jim líbila moje adrenalinová jízda křižovatkou a chtěj svízt minimálně ještě jednou:))) V prosinci jim dokážu, že led klouže a že když vozidlo narazí do chodce, ve většině případů přežije vozidlo. Na nábřeží jim trochu upravím vánoční výzdobu a znova je půjdu povozit, až to roztaje.
Každopádně těch deset metrů v protisměru mě stálo např.: 432 desítek Na Poště (bez dýška), 400 desítek Na Poště (s dýškem), nebo 20 pokut v případě chycení revizorem při jízdě načerno (což bude velmi pravděpodobné, když budu muset dál jezdit autobusem a průkazka mi platí do 6. prosince). Ale měla bych samozřejmě lehce pateticky dodat, že deset metrů v protisměru mě mohlo stát mnohem víc... například čelní sklo, že.

Pokračování: 26. 11.
Za zmínku ještě stojí zkouška z techniky. Otázka č. 10 — Popište, jakou fci má katalyzátor výfukových plynů, jeho umístění na vozidle a jakými způsoby lze ovlivnit jeho životnost — a č. 24 — Popište postup při připojování přívěsu. Dvacet čtyřka byla jedna ze tří otázek, které jsem si nechtěla za žádnou cenu vytáhnout. Protože ač se její obsah vejde na šest řádků, zkuste to teoreticky detailně popsat, když jste to prakticky v životě nedělali. Podobného ražení byla i otázka č. 23 — postup při připojení tažného lana. Přišlo mi to, jako popisovat zavazování tkaničky. Zkuste si, jestli to dokážete — s tím, že nesmíte říct "udělat uzel", ale hezky popsat, kam se má jaký konec tkaničky zastrčit. A když to dokážete, tak mi ten návod pošlete, já si ho schovám na stáří. Zavazování tkaniček je totiž jedna z mála věcí, kterou zvládám líp prakticky než teoreticky.
Nicméně zpátky k připojování přívěsu. Tahle otázka dopadla oproti očekávání celkem dobře, ovšem u katalyzátoru se ze mě snažil dostat, proč mu škodí startování roztahováním auta, což neměl dělat. Zřejmě se mi snažil radit pomocnou otázku, kam se dostane palivo, když se nezapálí. Aby mi poradil odpověď na pomocnou otázku, položil mi druhou pomocnou otázku, jaké jsou doby pracovního cyklu čtyřdobého motoru. Jako... ještě, že ten řidičák dělám teď, dokud jsem ze školy zvyklá připadat si jako debil.
Nakonec zkoušku ukončil s tím, že jsem prospěla, a hlavně, že vím, kam mám co nalejt.

Jako... chtěla jsem vám sdělit mnohem víc hodnotnývh informací o pravidlech silničního provozu, akumulátoru a doplňování oleje, ale mám pocit, že poslední dobou funguju jenom z rezerv a ty právě taky docházejí, s čímž jsem se vám chtěla pochlubit už před týdnem při příležitosti založení nové rubriky, k tomuto účelu určené. Jenže někdo se holt netrefí na správný křížek a i s celým posraným dnem je příspěvek v hajzlu.

Nazdar.
.: poslal kopriva 26.11.2005, 15:18:00


Komentáře

(ave – Mail – WWW) Vloženo 26.11.2005, 16:54:44
Správný a schválený postup pro zavazování tkaniček:

Na počátku máme dvě části tkaničky, část A a část B. Předpokládejme, že konec části A držíme v ruce levé a konec části B v ruce pravé.
Překřížíme oba konce tak, že konec B leží nad koncem A.
Podvlékneme konec B pod částí A směrem vlevo a uchopíme konec B levou rukou, Konec A uchopíme rukou pravou a ruce od sebe vzájemně oddálíme.
Těsně u propletení obou částí tkaničky vytvoříme na části A smyčku, kterou držíme prsty pravé ruky.
Rukou levou držíme čast B, kterou nad prsty pravé ruky obtočíme kolem smyčky na části A.
Na zbytku části B vytvoříme smyčku, jejíž oko provlečeme prostorem mezi smyčkou na části A a částí tkaničky B, kterou jsme předtím tuto obtočili.
Smyčku na části B uchopíme pravou rukou a smyčku na části A rukou levou.
Zatáhneme přiměřenou silou, všechny smyčky se utáhnou a zapadnou do sebe a my jsme vlastníky krásné zavázané tkaničky.

Stačí? :o)

(ex-it – Mail – WWW) Vloženo 26.11.2005, 17:11:01
ave: co to? :)

(Kopřiva – Mail – WWW) Vloženo 26.11.2005, 17:34:27
Ave: Ještě popiš výrobu smyčky a uznám ti to!

(ave – Mail – WWW) Vloženo 26.11.2005, 18:31:08
Smyčku na tkaničce utvoříme přeložením části tkaničky na polovic a to v závislosti na požadované délce výsledného produktu. Při provádění tohoto úkonu je třeba dávati pozor a přeloženou část držet, aby nedošlo k nežádoucímu rozpadu dotyčné smyčky.

Tak co, vyhrála jsem něco? :o)

(jane – Mail – WWW) Vloženo 27.11.2005, 08:59:01
džísys, ty mě děsíš! já se o ten řidičák,koukám, radši nebudu vůbec pokoušet. :/

(Kopřiva – Mail – WWW) Vloženo 27.11.2005, 11:29:13
Ave: Vyhrálas hlavní cenu = budeš první, koho svezu, až budu mít řidičák:))) Ale buď klidná, pokud se k výhře nepřihlásíš do sedmi pracovních dnů, tak propadá:)))

jane: Já bych tě ráda uklidnila, ale... buď ti to prostě půjde a tím pádem tě to bude i bavit, anebo budeš dřevo jako já a budeš trpět – jak psychicky, tak finančně:)

Ježišmarjááá... (galahad – Mail – WWW) Vloženo 27.11.2005, 19:31:16
...mě je špatně. Zase sem si vzpoměl na ten půl rok, co sem trávil s rukama na volantu při výrobě svýho řidičáku...
I kdybych to už několikrát nepsal, nejspíš ti došlo, že já na tom byl podobně jako ty... Cítím s tebou Kopřivo ;o)

(ave – Mail – WWW) Vloženo 28.11.2005, 22:37:45
Tak nevím, mám, nemám? :o)

Žádné komentáře:

Okomentovat