neděle 25. září 2005

Když nevíte co by...

... najdete to na **** (někteří už vědí, co se za hvězdičkami skrývá, jiní si to domyslí během čtení, popřípadě zabrousí mezi starší příspěvky)
Informace budou poněkud staršího data, neb jsem zjistila, že jsem nějak časově vytížená. (Nevíte, co jsem dělala celou sextu, že jsem za celý školní rok otevřela sešit všehovšudy dvakrát a napsat na poslední chvíli několik referátů a esejů mi trvalo dva dny?)


První novinka: kamery ve školní budově nainstalovány: u vchodu a východu na svobodu, u vchodu do Kostky (=sídlo ředitele a několik kabinetů) a v počítačové učebně. Mám dojem, že někde se ještě skrývá čtvrtá, ta je však mými zraky zatím neodhalena. Vědomí, že jsem sledována, se na mně začíná podepisovat; když jdu na záchod, automaticky kontroluju strop kabinky, jestli si mě náhodou Bart Lord (= ředitel) nenatáčí.
Minulý pátek nám třídní v učebně informatiky (samozřejmě pod dohledem Velkého Bratra) oznámil, že vedení přišlo s báječným nápadem zkoušení znalostí studentů. Před každým čtvrtletím se na stránkách školy objeví padesát testových otázek z každého předmětu, studentovi bude deset náhodných přiděleno a na ty bude muset do určitého termínu odpovědět. Výsledek mu bude započítán do průměru. Moje otázka je stejná jako vždycky: Proč?
Na podobné přezkoušení se nikdo z nás nebude muset připravovat, protože na odpověď má neomezeně času, takže si ji logicky někde vyhledá. (Výjimkou je matematika, která je přesným opakem — deset příkladů je čtvrtletka navíc).
Výsledkem tohoto báječného projektu tedy bude nasraný profesorksý sbor, který bude muset vymýšlet padesát otázek na naprosto zbytečný test. Když má jeden učitel na starosti například dva ročníky, je to už sto testových otázek. A teď si představte, že naše jediná španělštinářka, učí španělštinu od tercie do oktávy.
Profesorům, až na asi čtyři vedenífilní, se to nelíbí. Ale i pro profesorský sbor platí "Drž hubu a krok".

Autorství výroku "Když nevíte coby, najdete to na ****" musím, ač nerada:))), připsat Barbíně. Čeština s naší z novinek z pedagogické rady ještě trochu přinasranou češtinářkou byla onen inkriminovaný pátek na výroky vůbec plodná: téma hodiny: Věta a výpověď; uveď příklad řečnické otázky: Bart Lord: "Souhlasíte se mnou?" apod.

A teď otázka pro školou povinné a nepovinné: Jak dlouho myslíte, že trvá, než dostanete rozvrh na nový školní rok?
Školou povinní zřejmě odpoví, že maximálně týden, školou nepovinní si budou myslet, že rozvrh dostanete hned při nástupu do školy. A ani jedna odpověď nebude správná. Studenti **** totiž kompletní rozvrh, rozvrh bez poznámky "jen provizorní" či "platí jen do x.x." drželi v ruce až 19. 9. Vedení školy si stotiž rozhodlo ušetřit práci a pořídilo si program na sestavování rozvrhů. Jenže jeho první verze s platností od 3. 9. byla nepoužitelná. Rozvrh vypadal jak noty na buben — po každé třetí hodině hodinová pauza a rozvrh natažený až někam do desáté hodiny. A profesoři měli současně učit ve třech třídách, popřípadě se dva profesoři sešli v jedné. Druhá verze rozvrhu sestavená Kozí nožkou měla životnost jeden týden — Kozí nožka zapomněla, že podle zákona nemůžou být povinné předměty nultou hodinu. A z rozvrhu jí vypadly dvě skupiny angličtiny. Ke třetí verzi si sedly čtyři mozky z vedení (ach, jak těžké je odolat pokušení a neokomentovat jejich kapacitu...) a stvořily paskvily, nad kterými pláčou všichni kromě naší třídy.
Jakožto jediná třída, které se rozvrh změnil k lepšímu, bych si neměla stěžovat, ale... když vám napíšu rozvrh na dva dny v týdnu, schválně, jestli se vám tam nebude zdát něco divného: St: 0. VLS, 1. HGS, 2. F, 3. Aj, 4. Šj, 5. Bi, 6. X, 7.Krm/Děk, 8. Krm/Děk
Pá: 0. VLS, 1. CH, 2. Děk, 3. ScA, 4. Šj, 5. ZSV, 6. HGS
Nápověda: Děk= dějiny kultury, zřejmě ***ácký speciální výraz pro estetiku (naštěstí už bez prakické části.)
VLS= Vývoj lidské společnosti — povinně volitelný seminář
Ale jestli někdo z vás ví, co znamená zkratka Krm, ScA a HGS, tak mě teda pěkně nasere. Protože právě na to si chci postěžovat.
Krm = kritické myšlení. Zhruba osmihodinový seminář kritického myšlení naše třída absolvovala minulý rok. Zatím všechno vypadá tak, že na Krm (které má trvat do prosince) budeme dělat přesně to samé, co na kurzu. Doufám, že všem je jasné: 1) cena takového kurzu (kurz vede psycholog s dvaceti tituly a se záznamen v trestním rejstříku — sympatické daňové podvody;) ); 2) že žádná jiná školy Krm nemá.
A perlička: Vedlejší třídě, jejíž rodičovsto dorazilo na úterní rodičák, o kterém se nám třídní zapomněl zmínit, a dotazovalo se na Krm, Bart Lord v úzkých oznámil, že Krm je vlastně nepovinný. Třídní (jemuž musím připočíst body za "Jestli to má déčko nepovinný, tak jdu oznámit vedení, že vy to máte taky nepovinný.") nám oznámil, že naše Krm se stane nepovinným, až si rodiče taktéž půjdou postěžovat do ředitelny.

ScA= Science v angličtině (ne, já taky nevím, proč je půlka názvu v angličtině a půlka v češtině). Science je stejný případ jako HKA a ZA v minulém roce. A pokud si snad můžu, prosím, prosím, dovolit ještě jednu otázku, tak proč má Science humanitní třída?
Ale jelikož máme na Science Kanaďana, tak tam třeba i budeme mluvit anglicky, že... haha. Zdravím McMacka!

HGS=historicko-geografický seminář. Dvě hodiny týdně. Na jednu hodinu máme dějepisářku, která nám půlku hodiny říká doplňující informace k probrané látce z dějepisu a druhou půlku máme "volnou zábavu". Dál s námi pokračovat nemůže, protože na dějepis máme jiného vyučujícího.
Druhá hodina HGS je normální druhá hodina zeměpisu (jako Z je v rozvrhu zeměpis označen jen jednou) s naším zeměpisářem.
Mohla bych vědět, proč se jeden zeměpis jmenuje HGS a jaký význam má to HGS, kde půlku hodiny na příkaz profesorky prochrápem?

Minulý rok inspekce vedení vytkla, že máme moc hodin a jsme údajně přetěžovaní. Vedení tudíž zredukovalo hodiny angličtiny (jazyková škola snižuje počet hodiny cizích jazyků, potlesk, prosím!), ale místo toho nám do rozvrhu nasrala Krm, HGS a Science, které jsou oficiálně vedené jako nepovinné (alias "Je to sice nepovinné, ale doporučuju vám, abyste tam chodili, jinak byste taky mohli vylítnout"), takže inspekce k tomu nemůže nic mít.
Já vím, že chyba není jen v naší škole, ale i na ministerstvu školství, které je pod nadvládou lidí, kteří mu pravděpodobně vůbec nerozumí, ale když už vedení muselo snížit počet hodin, tak proč tam místo nich vychcaně narvalo ty "nepovinné", a zapláclo tak místo například pro nepovinnou konverzaci, přípravu na certifikát nebo další nepovinné jazyky? Ach ano, už slyším komentář Bart Lorda, že studenti by volný čas proflákali a nabídku nepovinných předmětů by stejně nevyužili. Jenže právě ti studenti, kteří nejhlasitěji křičí, že takhle se jim to nelíbí, to dělají právě proto, že tuhle nabídku by využít chtěli, ale rozvrh není nafukovací a další předměty už se tam prostě nedají narvat. Pro mě byl téměř nadlidský výkon najít v něm místo pro čtyři hodiny na třetí jazyk a povinně volitelný seminář. Zkuste totiž určit termín, který vyhovuje dvěma třídám i profesorovi.

Jenže tyhle argumenty nemají pro vedení žádnou cenu. Škola totiž potřebuje reklamu a ono moc hezky zní, když budoucí studenty lákají širokou nabídkou předmětů jako HKA, ZA, ScA, LiA, Krm... že jim ty předměty budou na hovno, se ale dozvědí, až když je začnou studovat.

A na závěr to, co mě nasralo nejvíc. Měli jste na škole taky takový ty spolky rodičů, co jakoby ohlíží na chod školy? U nás se tomu nadává Gremium ****, nebo při ****, nebo prostě takhle nějak:). V prváku naše tehdejší Matka Třídní zoufale sháněla dva rodiče, kteří by toužili stát se členy. Netoužil nikdo. Nakonec jsme se slitovali já a kolega Ryba a přemluvili naše otce. Matka byla nadšena. Taktéž byl nadšen i nový Otec Třídní, když můj otec Netřídní, ale ten normální, souhlasil, že bude v Gremiu pokračovat. Sám. Jenže ouha. On tam jenom neseděl a nepřikyvoval Bart Lordovi v jeho monologu, jak je naše škola úžasná, ale on si dovolil stěžovat si! Na HKA, ZA, na málo hodin angličtiny... A používal asi příliš silné argumenty (protože jsem mu je našeptávala já:))) ).
Na začátku letošního roku Otec Třídní oznamoval kolegu Rybovi datum schůze Gremia. Chudáček, jak těžké pro něj muselo být nepodívat se přitom na mě, když jsem mu seděla přímo před katedrou.
Jakožto děvče bez iluzí o **** jsem nepřehlédla, kam vedou stopy od Otce Třídního.
Fakt, že Bart Lord si ve svém Gremiu nepřeje aktivní členy, se mi před otcem dařilo tajit až dodneška, kdy na mě uhodil, proč jsem mu neřekla, že v úterý byla schůze. Ach ach. Tak nevím, jestli se mám víc bát o tátu, Bart Lorda, nebo zcela sobecky o sebe.
.: porcelánem třískla porcelain_doll 24.09.2005, 15:13:00

Komentáře
Já ti nevim, (galahad – Mail – WWW) Vloženo 24.09.2005, 16:33:55
ale jestli je Bart Lord vážně tak zabedněnej, jak ho popisuješ, bylo by krajně nevhodné se o něj bát. Naopak -přej mu zkázu. A jestli se mocí mermo potřebuješ o někoho bát, boj se aby ti nepřišli na to, žes mu tu zkázu způsobila ty...;o)))
viděla si můj rozvrh? (petulka) Vloženo 24.09.2005, 18:58:22
ne?
tak to buď ráda, co bych za ten Tvůj dala...
taky jsem ho dostali před tejdnem, dvě odpoledky do 17:55, jednu do 16:10, dvě nultý (jednou je povinná francouzština)...
(Porcelain Doll) Vloženo 24.09.2005, 19:18:37
galahad: Jenže Bart Lord nikdy nečelil mému rozzuřenému otci... I když otec taky ještě nikdy nečelil rozzuřenému Bart Lordovi... Já jsem sice rozzuřenému otci už čelila, ale k rozzuřenému Bartymu jsem doposud stála pouze bokem, nikoli čelem, tudíž bych se asi měla bát o všechny tři...

petulka: Viděla. U nás si tohle dělení hodin (4 + 3 hodiny pauza + 2 apod.) nemůžou dovolit, protože tak půlka školy dojíždí, a vyházet půlku studentů si přece jenom nemůžou dovolit:) Jinak si nestěžuju na délku(v tomhle jsem měla nejhorší rozvrh v prváku) – klidně bych tam byla do pěti, jenom kdybych nemusela vstávat na sedmou – ale na ty zbytečné předměty, na málo hodin Aj...
S Fj to máte divný – podle ministerstva nultou hodinu nesmí být povinný předmět a dokonce ani povinně volitelný – na což u nás kašlou, protože dvě hodiny semináře bychom nikam do odpoledne nenarvali, ale kvůli povinným předmětům překopali rozvrh.



Žádné komentáře:

Okomentovat