pátek 2. září 2005

VyŠkolení

Nová reality show v podání studentů **** (to víte, teď, když je můj blog sledován několika mými spolužáky, tak musím dbát na větší anonymitu)


... a taky už si nesmím přisvojovat cizí hlášky, takže se bez mučení přiznávám, že termín VyŠkolení vymyslela Degenka poté, co nám třídní Zadek oznámil, že studenti dostanou čipové karty, které budou hlídat naši docházku a zároveň vypočítávat absenci na komisionální zkoušky, a jelikož systém čipových karet jde zcela jednoduše obejít, vchod do školy bude hlídán kamerou. Kamery mají být zatím umístěny jen u vchodu a na chodbě. Takže vedení se moc nepobaví. Navrhuju přidat kamery do jednotlivých tříd a na záchod. A do kabinetů taky, ať je to hezky spravedlivé. A co třeba ještě minikamera do skříněk, ať je vidět, co tam schováváme? A doporučuju zvážit návrh Vojty na náhodné odběry krve. A super by bylo, kdyby se studenti po návratu z polední pauzy museli podrobit dechové zkoušce, aby vedení vědělo, s kolika promilemi se učastníme odpoledního vyučování (tedy ti, co se ho vůbec účastní.)
Je milé vědět, z jakého důvodu máme letos vyšší školné.
Ale teď už jako fakt... Jak dlouho si vedení myslí, že nám bude trvat, než přechčijeme i ten kamerový systém? Dávám mu týden, maximálně dva (systému, ne vedení — to bude ještě aspoň dva roky jásat, jak se studentům díky jeho nápadu zlepšila docházka).
Nebylo by lepší ty peníze investovat do toho, aby se jazyky nemusely vyučovat v páchnoucích laboratořích fyziky a chemie? Do toho, abychom nemuseli půlku přestávek obětovat na shánění volného meotaru? Abychom začátek hodiny netrávili hledáním volné třídy s fungujícím videem? Hm? (A nezkoušejte mi odporovat:) ). Jsme na střední, snad máme už dost rozumu na to, abychom sami věděli, jestli se nám vyplatí za ty prachy do školy chodit:))) A ten, kdo tam chodit nechce, tam stejně chodit nebude, i kdyby před vchodem do školy stálo těžkooděnců jak na ChechTechu. Vždycky se najde způsob, jak nepozorovaně vypadnout.
A co z toho vyplývá pro mě? Teoreticky — pokud se stejně jako minulý rok vyskytne na poslední hodinu v pátek vyučující podobný McMackovi, tak budu trpět. Moje docházka na ZSV ve druháku byla stěží šedesátiprocentní. Mé svědomí k tomu ale nemá připomínky, jelikož také uznalo, že hodiny s McMackem jsou na hovno.
Nicméně, důvěřuju některým mozkům, kteří neradi tráví ve škole zbytečně moc času, že brzy zvítězí nad technikou, a s manuálem, jak toho docílili, se s ostatními podělí. Viď, Vojto?;)

Co se týče dalšího obsahu prvních devadesáti minut ve škole, tak... vstávala jsem v šest, abych stihla do školy dorazit ve čtvrt na osm a zabrat místa v zadní řadě. Ve čtvrt jsem tam. A tři čtvrtě třídy už tam je od sedmi. A... víte, strašně špatně se mi o tom píše, je to tak ponižující... Já, Socka, Sancha a Ta — co — víte — co sedíme v první řadě přímo před katedrou! To se mi nestalo ani v první třídě! Vlastně se mi to nestalo nikdy! Bývalí osazenci tohoto místa ovšem tvrdí, že pod svícnem bývá tma a že když na stejném místě dokázal žít z taháků a opisování Vojta, tak já to zvládnu taky:) Všem ta představa profesorů, kteří prskají... hm, deštník v pohotovosti.
A příští rok nastupuju do školy 31.8. a přespávám tam.
Ale co mě skutečně mrzí, je ta ironie osudu, že nám úžasném místě, na druhé židli zprava v poslední řadě nesedí nikdo jiný než... Pítr! Skandální!

A rozvrh... ještě nemáme, samozřejmě:) Jediná jistota nese podobu čtyř hodin matiky. Jako by to bylo včera, mám v paměti Kozí nožku v bílém svetru, jak mi před zkouškami slibuje, že jako humanitní třída budu mít maximálně tři hodiny matiky, ve oktávě možná žádné. Ale víc v příspěvku mnou přezdívaném Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají.

A ještě jedna věc: Když jsem dneska v náladě je-první-den-zkusím-být-milá pozdravila Blběnku, tak se na mě divně koukla. Takže ty, ty, ty a ty, co víš o mém blogu, tak si nech svoje vědomosti prosím pro sebe. Jinak víte o tom, že už mám dobrovolníky, kteří by mi pomohli vaše těla zakopat u ředitele na zahradě:)
.: porcelánem třískla porcelain_doll 1.09.2005, 11:29:28

Komentáře
(30 – WWW) Vloženo 01.09.2005, 11:50:14
S tvojí výškou bys měla v první lavici sedět povinně :)

(petulka) Vloženo 01.09.2005, 12:29:17
uf, ještě že zamlouvání lavice naši třídu už opustilo...
čipy maj v Holandsku, zlatá třídnice, ta se dá krásně ochcat (kór s naším zapomětlivýma chaotickým třídním :))

(Tasselhof – Mail) Vloženo 01.09.2005, 13:06:40
Zlatá dobrá vysoká škola, tam na docházku každej kašle :-)

(Ben – Mail – WWW) Vloženo 01.09.2005, 13:13:16
Zlatej státní gympl, tam kvůli docházce prudí jen třídní, ale to je fyzik neschopnej samostatnýho života a idiot... :)

A nechápu – všichni maj na začátku šk. roku starost o lavice... Přitom u nás je to furt stejný, pokud se lidi nedomluvej jinak... Trochu bitky byly akorát první rok první dva tejdny, pak už vůbec. ;) Asi jsme vážně "elitní výběrové gymnázium", jak se nám snaží profesoři furt s přesvědčivým výrazem namluvit... :D

(e*v) Vloženo 01.09.2005, 17:03:24
seděli jsme poslední dva roky na střední v první řadě a byla to vždycky největší pohoda... ale je pravda, že naši profesoři byli celkem ok a nevšímali si nás. holt "elitní" zahraniční škola. (jak tě tak poslouchám, začínám o českém školství upřímně pochybovat...)

(jane) Vloženo 01.09.2005, 19:01:14
jojo...my si svoje místečko na slunci se spolusedičkou taky vybojovaly (rozuměj – zbylo na nás) už v prváku a pak byly změny minimální. ale s tim svícnem na tom bude něco pravdy. jednak u nás nebylo zpoza vysoký katedry přímo do první lavice vidět a druhak slečny tam pilně navazovaly kontakty s vyučujícíma a ty pak měli pocit, že s nima furt mluvěj a nezkoušeli je skoro vůbec :-o

(ave) Vloženo 01.09.2005, 20:05:54
Taky se mi kdysi stalo, že jsem první školní den přišla do školy později... Bylo to v druháku na gymplu a kupodivu výsledkem bylo, že na mě a mou kamarádku nezbylo místo v předních lavicích.
Další tři roky jsme pak seděli v poslední lavici v řadě u dveří :o)
A jen tak mimochodem, až budou přenosy z vaší školy na netu, tak dej vědět, budu se škodolibě dívat jak zoufalí studenti přibíhají ke škole, aby kamera nezachytila jejich pozdní příchod :o))

("('o')") Vloženo 02.09.2005, 01:35:19
doteď mě nepřešlo číst si s radostnou jiskrou v oku že některým začalo vyučování. a brzké ranní vstávání.
brum brum, tady je dovolená, brum brum!

Panenko, (galahad) Vloženo 03.09.2005, 10:37:08
věř mi, že Tvoje škola není ani zdaleka jediná, kde se prachy splachujou do hajzlu. Já studuju na strojní fakultě ČVUT a nevycházim z údivu denně. Vedení školy dalo tři miliony na likvidaci laboratoře s technologickou linkou (díky čemuž ČVUT skoro přišlo o akreditaci), přitom třetina těch peněz by stačila na to, aby ta laboratoř byla na špičkový úrovni. Jinde se měří přístrojema, který patří spíš do muzea, protože na nový nejsou prachy. Pak vyjdeš ze školy a před vrátnicí na stojanu školní časopis na kvalitním křídovém papíře a v něm...NIC... Školný sice neplatim, ale když vidim, že v týhle vzdělávací instituci jsou diplomovaní inženýři spíš vedlejší produkt bůh-ví-čeho, tak mi to sere...

Prachy (Zúzi – WWW) Vloženo 04.09.2005, 11:16:54
ale lidi, to je přece normální všude, že se prachy splachujou do hajzlu, tady už ani nezbejvá slov se rozčilovat... Kupříkladu naše nová hypermoderní budova Q nejmenované VŠ v Brně (MZLU :)). Přístupová cesta k této budově byla tak skvěle vymyšlena, že nebýt u ní zábradlí, tak jsme se ke vchodu v zimě ani nedoklouzali, protože je mírně do kopečka. Tak asi toliko k vysoce inteligentním pánům Prof. Ing. DrCs. aj. :P
Jinak upřímnou soustrast P.D. :o) Do školy by se mi fakt eště nechtělo. ;)) Ale je fakt, že trocha té nefalšované škodolibé radosti v tom asi bude. :o)) Zdravím. ;P

(Marseee – WWW) Vloženo 06.09.2005, 20:04:04
takže nástup do školky byl v pohodě jo? :)

kamery (Made – Mail) Vloženo 10.09.2005, 10:33:41
Ještě další varianta použití našich (ještě několika objednaných) kamer měla být, že vysílání z chodeb atd. bude vysíláno na internetu pro rodiče online. Takové trošku omezování osobní svobody mi to připadá.
Mohli by používat zvýšené školné na něco, co by mělo i trochu přínos pro studenty.
Jako zatim máme ve středu s McMackem máme poslední dvě hodiny, tj. 9. a 10. hodinu. To se z toho asi pos***. Doufám, že se to změní.

Žádné komentáře:

Okomentovat