středa 5. září 2007

Chyť mě, když to dokážeš!

S láskou, Tvůj rozvrh.


Já vím, že jsem to měla čekat. Zaprvé proto, že poslední čtyři roky u mě byla slova "rozvrh," "včas" a "normální" pouze minimálně kompatibilní, a zadruhé na to, že to měl být můj první rozvrh, se to všechno tvářilo až příliš jednouše: v pondělí v osm ráno jsem se pokusila pětkrát neúspěšně přihlásit do systému, načež jsem zjistila, že mi to nejde proto, že se přihlašuju jinam, než mám. Na to, že mě všechny tyhle systémy už z principu nenávidí, je pět pokusů celkem slušné číslo. V osm deset jsem se konečně zalogovala tam, kam mám a bylo mi škodolibě sděleno, že systém je přetížen a mám počkat. Po půl deváté se mi konečně podařilo probojovat k mému budoucímu rozvrhu. Jistěže jsem ho tvořila metodou pokus omyl a omyly převažovaly, nicméně během deseti minut jsem si rozvrh na angličtinu vytvořila přesně jak jsem chtěla! Nemalou zásluhu na tom má i fakt, že už u zápisu jsme k tomu dostali instrukce, které jsem asi po dvacátém devátém přečtení pochopila.

Ovšem španělština, že ano. Na první pohled jsem pochopila, že výběr předmětů je typu "Chceš chleba se sejrem nebo se šunkou? Se šunkou. Nevymejšlej si, dostaneš se sejrem." Ale co už. Kdyby... kdyby se mi povinné dějiny Španělska nekryly s volitelným překladatelským seminářem! Přesto jsem kombinovala a kombinovala – přibližně stylem, jakým se pejsek a kočička vzájemně věšeli na šňůru, až tam viseli oba dva – až mi i v rozvrhu visely jak dějiny Španělska, tak překladatelský seminář. Zálibně jsem si prohlížela své dílo, jehož jedinou vadou byla španělská fonetika, která se tvářila, jako že by mě v pátek chtěla ve škole držet do půl šesté. Nicméně v zájmu estetické stránky rozvrhu jsem si ji tam odmítla zapsat, dokud mě k tomu někdo nedonutí.

Během včerejška se však můj rozvrh "Ahoj, skoro tě miluju" změnil na "Nazdar, ty pojebanej kreténe."
Kochala jsem se pohledem na své dílo, když tu mi najednou zrak padl na nepatrnou, drobným písmem psanou poznámku 1 ob ŠF, kterou jsem dešifrovala jako "jednooborová španělská filologie." Což já teda nejsem, že ano. A byla u mých dějin Španělska! Stejně tak byla i u konverzace a jazykových cvičení, kde ovšem nebyla ani žádná "2 ob ŠF!"
A z toho mám já... jestli to znamená, že si nemůžu zapsat termín přednášek a seminářů, kde je 1 ob ŠF, tak to znamená, že si musím zapsat jiný termín dějin Španělska, což znamená, že se budu muset odhlásit z překladatelského semináře, což mi zlomí srdce! Pak to taky znamená, že si půlku rozvrhu budu muset předělat, což znamená, že místo př. semináře si budu muset zapsat něco z jiné katedry, nebo něco, co se nazývá historie britské kolonizace! A pokud se mi nepodaří na překladatelský seminář, na který se mi teď podařilo zapsat se jako předposlední, protože má kapacitu dvacet lidí, dostat v příštím semestru, zlomí mi to druhé srdce!

A vedle toho taky budu mít zkurvenej rozvrh, kde budu mít v úterý volno a v pátek do půl šestý.

Já vím, že se svou rozvrhovou anamnézou jsem správně nic jiného ani neměls očekávat, nicméně... co myslíte, že bude efektivnější, když budu vyhrožovat sebevraždou, nebo tím, že jim tam přitáhnu Miss World?

20 komentářů:



  1. Holt na vaření vlohy nemám, tak sestavuju rozvrhy;o)

    OdpovědětVymazat


  2. zajímalo by mě, jestli existuje bytost, která by měla stag ráda..

    OdpovědětVymazat


  3. Na překladatelský seminář kašli, zapiš si historii britské kolonizace!!! to jsou kredity uplně zadarmo, fakt;)

    OdpovědětVymazat


  4. Jestli je to přímo STAG, tak se to pravděpodobně stejně ještě několikrát změní.

    OdpovědětVymazat
  5. Veselé historky z tvorby rozvrhů,

    ty znám. Chtěla jsem sem napsat moje veselé zážitky z tvorby rozvrhů, ale pak jsem si uvědomila, že o nich můžu psát i u sebe ;-). A přitáhla bych Táňu, páč na vyhrožování sebevraždou už by mohli být zvyklí.

    OdpovědětVymazat
  6. rozvrh

    hele počkej, vy tam jako musíte chodit? nejsi na střední a aspoň v brně na fildě jsou kantoři z většiny velice rádi, když tam studenti zavítají milostivě aspoň párkrát za semestr. nehledě na to, že se dá zapsat si seminář na určitý čas (2ob) a chodit ovšem úplně jindy (1ob)... tímto způsobem jsem se vyhnul: vstávání dřív než v 10:00 (s nepatrnými výjimkami - asi 2x za celé studium, nepočítám-li tělocvik), škola v pátek (nikdy), škola v pondělí či čtvrtek (v zásadě jsem to po semestrech střídal), cokoliv, co zavánělo studiem metodologie, cokoliv, co se krylo s pravidleným chozením do hospody (no... tak teď kecám... až tak úspěšný, že bych nechodil do školy vůbec, jsem nebyl).

    OdpovědětVymazat


  7. gábi: Možná bych i řekla, že tady spíš sere lidský faktor;o)

    revealed: Ty mi radši řekni, co pro mě plyne z toho "1 ob FŠ";)

    Ness: Tak dělej, né? Kde nic tu nic;o) Koukám, že Táňa je silnej kalibr. Přitom co by markrabě dal za to, kdyby se vrátila!

    AdaMM: Konečně, podobný návod jsem chtěla slyšet;o) Akorát s těmi pátky - narovinu nám řekli, že volný pátky jsou výsada starších ročníků, tak se do nich máme dostat. Takže s tím nehnu.

    OdpovědětVymazat
  8. No toto...

    Historie britské kolonizace se ti nelíbí?!?! Já když si ten název přečetl, mé anglofilní srdéčko zaplesalo... Asi si ho půjdu přečíst ještě párkrát.
    Jinak tvé problémy s rozvrhem ti nezávidím. Matně si vzpomínám, že tři z pěti semestrů, které jsem zabil na FS ČVUT jsem měl pátky volné... To má totiž spoustu výhod. Můžeš jít třeba ve čtvrtek večer kalit se spolužákama do skoro prázdný hospody...:-)

    OdpovědětVymazat


  9. galahad: Já chci ale ten překladatelskej seminář! Mé srdce krvácí a to je taky anglofilní!
    Jinak vzhledem k tomu, že se mi na druhou stranu zase podařilo sestavit rozvrh tak, že nejdřív začínám v deset, tak můžu kalit káááždej den;o)

    OdpovědětVymazat


  10. uch... no, těšim se na sestavování vlastního rozvrhu :-/

    OdpovědětVymazat


  11. Těš, je to děsná sranda, fakt, vydržela bych to dělat celý den!

    OdpovědětVymazat
  12. Že jo,

    ten adrenalin, ten stres, zvýšená tepová frekvence, hrůzou vytřeštěné oči...
    A Kopřivo, po desátém. Určitě :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Kopřivo,

    "...Jinak vzhledem k tomu, že se mi na druhou stranu zase podařilo sestavit rozvrh tak, že nejdřív začínám v deset, tak můžu kalit káááždej den;o)..."

    To dopadneš jako jeden můj spolužák, kterej chodil na semináře rovnou z hospody. Někdy i na zkoušky. Dlužno dodat, že takový věci jako je Mechanika nebo Pevnost a Pružnost dával bez problému za jedna. Takže ti držim pace, ať se ti daří taky tak ;-)
    Ale za sebe ti můžu říct, že vstávat v deset a pak sedět v posluchárně do osmi by mě asi moc nebavilo...
    Ale jestli bych tě mohl poprosit - kdyby na tu kolonizaci třeba byly skripta, docela bych si je i přečet...:-))))

    OdpovědětVymazat


  14. Vidím, že ty problémy s rozvrhama prostě přitahuješ. Očividně tě milují a nechtějí se tě vzdát:D muhehe, vesele se tady směju, ale neboj, aspoň trošku tě lituju;)
    Btw. problémy s rozvrhama jsou asi na všech soukromých školách. Když ségra včera říkala, že normální rozvrh by měli dostat v pondělí, tak jsem si tak vzpomněla na tebe a tvou střední a pomyslela jsem si něco o tom, že to bude dobrý, když ho fakt dostane a že bych se nedivila, kdyby prožívala s rozvrhem něco podobného jako ty;)

    OdpovědětVymazat


  15. zvláštní představa, vyhrožovat nějaké instituci, třeba sebevraždou ... já bych to rozhodně zkusil, ale považ, u Kyklopa na neklidech se uprazdňují místa a ta psychofarmaka, taky nic moc ...

    OdpovědětVymazat


  16. Tak mě napadlo, Kopřivo, pokud je překladatelský seminář každoroční a přihlašuje se u vás jako u nás ve vlnách podle počtu kreditů, můžeš ho příští rok vyžrat prvákům .-)

    OdpovědětVymazat


  17. Systém se sice mění (za mých mladých let to bylo "doraž ke dveřím katedry v šest ráno a vystůj si čtyřhodinovou frontu") ale jeho naprostá nepochopitelnost zůstává. Chvíle zapisování v prvním ročníku patřila k těžce depresivním a ten o rok starší spolužák, co mi tam tehdy půjčil tužku a vysvětlil základní pojmy je už navěky dobře zapsán v mých análech, i kdyby se ukázalo, že v současném zaměstnání tajemníka fakulty žere studenty.

    OdpovědětVymazat


  18. Já být tebou, tak se zeptám přímo toho vyučujícího, jestli ti to uzná ;)

    OdpovědětVymazat
  19. Lauro,

    tak v tom bych viděl problém. U nás se pár lidem stalo, že vyučující kejvnul, ale na studijním pak měly keců, jak vopice chcanek, abych tak řekl...

    OdpovědětVymazat