pátek 15. září 2006

2006: Rozvrhová odyssea

Ze všech verzí rozvrhů, které nám kdy bmt, zvaná též Ta-kterou-chce-348-lidí-z-350-zabít a nově také VB – Velká Blondýna, předložila, je ta dnešní vskutku její masterpiece.

Ani se nedivím, že tato, letos druhá, verze byla top secret a do poslední chvíle o ní nesměli vědět ani profesoři. Kdyby totiž informovanost byla větší než jen "Slyšela jsem cosi o novém rozvrhu. Ale nikdo ho ještě neviděl", VB by ho už ani neměla možnost prezentovat, protože jakmile by opustila školní budovu, někdo by ji omylem srazil autem a dalších sto lidí by si jí nevšimlo a její tělo přejelo. A já bych si ještě couvla. Nicméně mám podezření, že k jistému úniku informací muselo dojít už ve středu – od té doby totiž VB chodí s krkem v krunýři. Anebo prostě potkala Socku.

Eh, ano rozvrh. Vlastně bych se neměla nějak vzrušovat – je to teprve třetí verze, minulý rok jich bylo devět, z nichž ta finální spatřila světlo světa 15. října 2005. Takže pokusů má VB ještě dost. Ale... ne, prostě nedokážu pochopit, proč každý rok řešíme ten stejný problém. Povinné předměty nulté hodiny – prostě to nejde. A neříkám to já, říká to ministerstvo. Minulý rok kvůli nultým hodinám neuspěla tuším druhá nebo třetí verze. A letos je tady máme zase. Předpokládám ale, že letos zůstanou – bude existovat imaginární verze pro případnou inspekci a pak verze, podle které se budeme skutečně učit. Výborně. A semináře už si teda nenarveme na nulté hodiny, nýbrž akorát tak do prdele. Okey, konkrétně já ne, ale jiní, s kombinací matika-jazyk jo. Protože Bvanka s matematickým seminářem prostě hýbat nebude. Údajně má pořád odpoledka, takže jinak to nejde. Hm, zvláštní – naše španělštinářka je u nás jediná, učí všechny třídy plus semináře a týdně má přes třicet hodin. Ať Bvanka nekecá, že jich má víc, matikářů je pět. Anebo ať si tu dvouhodinovku prostě rozdělí. Jistě, lepší jsou dvě hodiny v kuse, ale museli to tak udělat i profesoři ostatních seminářů. Ale jistě... jsme jazyková škola, takže matika má přednost.
Adléta si asi bude muset vybrat, jestli španělština nebo matika.

Co se VB v našem rozvrhu povedlo nejvíc, je čtvrtek: matika – angličtina – čeština – matika/čeština – matika/čeština – chemie – pauza – angličtina. Čtyři předměty se jí podařilo narvat na osm hodin. Gratulujeme, muselo dát práci vymyslet takovou zhovadilost. Jako bonus k tak geniálně vypracovanému rozvrhu si můžeme vyškrtnout třicet hodin angličtiny za rok. Ve čtvrtek a v pátek máme dohromady tři normální angličtiny. Spočítali jsme, že díky státním svátkům, prázdninám a ředitelským volnům odpadne desetkrát čtvrtek a pátek. Takže i zmíněných třicet hodin angličtiny plus deset hodin literatury a deset konverzací s Martičkou (a Mr. Beanem ani jedna, grr.) Tělocvik a fyzika neodpadne ani jednou. Jak vyvážený rozvrh.

VB vůbec usoudila, že opakování je matka moudrosti, a tak si v pondělí dáme dvakrát konverzaci s Mr. Beanem – Mr. Bean je kanadský lektor, co... vypadá jako Mr. Bean. A tváří se jako Mr. Bean. Asi mu dám k Vánocům medvídka.
Dle verze rozvrhu č. 2 jsme tento týden s Mr. Beanem prodělali tři konverzace. Vzhledem k tomu, že pokaždé spatřil ve třídě dvě až tři nové tváře, měl zřejmě potřebu zopakovat, co jsme brali v hodině minulé. Tudíž jsem si tento týden třikrát poslechla, jaký je rozdíl mezi vyslovováním "b" a "p" a že dcera mojí sestry je moje niece. Na první hodině Mr Bean napsal na tabuli: "Miša is blond." A chtěl, abychom z toho utvořili otázku. Nikdo nechápal, co to jako... ? Když Adléta váhavě pronesla: "Is... Míša... blond?", došlo mi to a pokusila jsem se do jeho zorného úhlu podstrčit naši New Headway Advanced. Proč těm novým lektorům sakra předem neřeknou, že nejsme začátečníci, ani imbecilové? (Ne že bych to nerozlišovala, ale oni lektoři mají často tendence se k těmto dvěma skupinám chovat stejně). Potom ztrácíme čas tím, že lektor se snaží zjistit, jestli je Míša blondýna (je, ale taková VB je blondýna mnohem výraznější), aby se nakonec udiveně zeptal: "Vy tady už fakt máte skoro všichni certifikát? Tak to asi nemusíme procvičovat tvoření otázek, co?"

Ach, a abych nezapomněla – rozvrh se něměnil ken kvůli tomu, abychom byli výjimeční, protože každá jiná škola má rozvrh trapně už první týden v září, ale taky proto, že VB v rozvrhu jedné třídě zrušila čtvrtou skupinu angličtiny a v jiné zase přidala pátou, která neexistuje.(V rozvrhu č.1 zase zapomněla na naší skupinu. A minulý rok taky.) Blondýna.
Ve verzi č.3 zase máme o jhodinu angličtiny míň, protože ačkoliv Hrouda VB říkala, že v úterý čestou učí na univerzitě, ta hodina v rozvrhu stejně je.
Takže znova – ne, nebojím se, že by to byla poslední verze.

Naše jediná naděje spočívá v zástupkyni Aubergine/Kozí nožce (přezdívky používám podle toho, jaké city vůči ní u mě právě převládají). Když jsem byla v prváku, dělala rozvrhy ona. A konečná byla už druhá verze. A to navíc už v první půlce září. Jenže po roce svého působení coby profesorka češtiny a estetiky se VB záhadně vyšplhala na post zástupkyně č.1 a Aubergine byla odsunuta na druhé místo. A smysluplné rozvrhy s ní.



Další díl populárního detektivního seriálu pro bloggery "Hledáme rozvrh" přineseme příští týden! Jmenovat se bude "Verze 4: Studenti útočí!"


21 komentářů:

  1. Mám otázku...

    ...před cca třema rokam nějakej student někde bacil profesora baseballovou pálkou... To bylo u vás???

    OdpovědětVymazat
  2. Porcelain Doll15. 9. 2006 19:55:00



    Ne, to byl učňák kousek vedle. Ale netvrdím, že to nebylo inspirativní...

    OdpovědětVymazat
  3. To zajisté...

    ...jen na můj vkus to bylo příliš emotivní. Asi bych volil něco klidnějšího...čistšího...chladnějšího...
    Třeba vzduchovku s otrávenýma diabolkama...

    OdpovědětVymazat
  4. Porcelain Doll15. 9. 2006 20:15:00



    Já uvažovala o strychninu ve školní jídelně. Jenže tam VB nechodí a navíc by to schytaly i děti (a nejsem teroristka, že ano, tohle je pouze sebeobrana). Takže asi spíš strychnin v kafi.

    OdpovědětVymazat


  5. Tak mi napadá - diabolky jsou olověný a jako takový asi otravný až až, není-liž pravda...

    A což takhle past v podobě připínáčku na židli a sníženýho stropu? :-)

    OdpovědětVymazat


  6. Diabolky jsou slabá ráže, chce to nejmíň .45 ACP a inspirovat se v Columbine nebo Montrealu :))

    OdpovědětVymazat
  7. Porcelain Doll16. 9. 2006 10:23:00



    Eh, já bych byla opravdu radši pro nějaký méně nápadný způsob. Nepotřebuju být v televizních novinách na Nově jako první zpráva. Místo někde uprostřed mi bude bohatě stačit.

    OdpovědětVymazat
  8. Tak to je jednoduchý...

    ...místo .45 ACP použij 5,56 NATO :-)

    OdpovědětVymazat


  9. Už jenom devět měsíců... stříháš?

    OdpovědětVymazat


  10. já si nemůžu stěžovat, rozvrh (většinou definitivní, pak už se mění jen na maturitní tejden) máme vždycky na netu poslední tejden v srpnu, pohoda... ale třeba můj čtvrtek letos vypadá takhle:
    anglina - němčina - němčina - anglina - anglina - oběd - tělocvik - němčina - zsv

    takže si nemysli, že strávit ve škole den se čtyřmi předměty je výjimečný. (rozhodně mi tohle ale vadí mnohem míň, než kdyby těmi předměty byla chemie, biologie, fyzika a matika:P)

    OdpovědětVymazat


  11. Heh, v Bydžově by třeba měli ještě jedno místo...nemám se zeptat?:) My máme rozvrh už od prvního dne:)

    OdpovědětVymazat
  12. Porcelain Doll22. 9. 2006 14:33:00



    ngvadi: Což ovšem neznamená, že to je normální:o)
    Jde hlavně o to odpadávání hodin, kvůli téhle prasečině j teď rozvrh strašně nevyvážený.
    Teda jeho třetí verze, na obzoru se totiž rýsuje čtvrtá...

    Socka: Co jsem ti říkala?!

    OdpovědětVymazat


  13. Na škole, kterou jsem minulý semestr dodělal, byl rozvrhářem jeden potrhlý ptákolog. Probýhalo to vždycky tak, že se na nástěnce objevila "šestá a tentokrát už úplně definitivní verze" a hned dva dni po dní "sedmá a JEŠTĚ DEFINITIVNĚJŠÍ".
    Sestavit rozvrh není tak lehké, jak se to na první pohled zdá, i když uznávám, že na vejšce je to asi těžší než na gymplu, kvůli většímu množství předmětů.

    OdpovědětVymazat
  14. Porcelain Doll22. 9. 2006 16:05:00



    A nebyl ten ptákolog pohledná blondýna kolem čtyřicítky? :o)

    V nejmenším nepochybuju, že sestavit rozvrh není žádná sranda (jsem z učitelské rodiny), ale proč to na jiných školách jde, a u nás ne?

    OdpovědětVymazat
  15. Hehe

    tak ta angličtina - konzerva mě teda dostala. :DDD Jinak z rozvrhu si nic nedělej, nám se před rokem kryly dva povinný předměty. Sice přednáška, na kterou chodit nemusíš, ale nikdo jaksi neřešil, co kdyby někdo chtěl, že... ;o)

    OdpovědětVymazat


  16. Máš recht. Ale zas to máte spoň akční, ne?

    OdpovědětVymazat
  17. Odyssea

    To sem si myslela že je jen u nás, provizorní nefungující rozvrh. A taky sem si myslela že je pouze u nás situace, kdy ten nový je sice fungující, ale ..k posrání,no. Máme třikrát na sedmou a dvakrát do půl čtvrtý a všichni nám závidí. U nás jsou totiž i těláky do půl šestý :-!

    OdpovědětVymazat
  18. Porcelain Doll24. 9. 2006 10:29:00



    Zúzi: Něco podobnýho máme se semináři - jaksi nikoho nenapadlo, že ačkoliv je od letoška povinný už jen jeden, někdo potřebuje nebo chce chodit na dva i tři.

    r1: Ale já už jsem na tohle moc stará, chci svůj klid! :o)

    Královna: A já myslela, že mít dvouhodinovku těláku do tří je už tak dost strašné :) (Což je jeden z důvodů. proč mám na tělák už od druháku uvolnění).
    U nás se najdou lidi, co mají na sedmou každý den, protože jinak by ve škole byli každý den fakt do šesti. Ale i tak by někteří dojíždějící mohli v tý škole přespávat, protože o půl ščestý ráno vyráží z domu a vrací se třeba v šest, sedm večer... A teď se ještě uč:-/

    OdpovědětVymazat
  19. :-)))

    "Ale já už jsem na tohle moc stará, chci svůj klid!"

    Ale když jsem vyslovil slovo "památka", dívaje se na tebe, tak se ti to nelíbilo...:-)))

    OdpovědětVymazat
  20. novej čtenář26. 9. 2006 0:10:00



    Neboj, může být hůř:-). Zítra mě čeká 5 hodin angličtiny, začínám v sedm, končím oficiálně ve čtyři, reálně o půl hodiny dřív. Vypouštíme přestávku a kus polední pauzy.
    A díky změnám umístění se u nás dějou takový srandy jako že se sejde 6 tříd v jedné učebně, že se tam mají učit (dvě třídy dle rozvrhu, jedna díky změně umístění, dvě díky suplování a tu poslední tam poslali zástupci s tím,že když teda nemají kam jinam jít, tak tam bude určitě volno). Dostali sme na výběr, jetli se učit němčinu v laborce mezi zkumavkama nebo na bazéně na opačným konci města. Nakonec sme byli v tělocvičně, protože nás učí tělocvikář a ti co měli být v tělocvičně si dali výběh do terénu. Máme to ale zajímavej gympl:-).

    OdpovědětVymazat
  21. Překontrolovat eToro, největší sociální investiční síť na světě, kde miliony klientů vydělávají kopírováním obchodních rozhodnutí našich nejlepších obchodníků.

    Připojte se k úspěchu - Spojte se s více než 4 miliony investorů a obchodníků ze 170 zemí

    Otevřené obchody na eToro: 227,651,647

    OdpovědětVymazat