sobota 22. ledna 2005

Mirek Dušín neměl pravdu

Placka na čele nefunguje.


Tak, přiznejte se. Kdo jste četl Rychlé šípy? Hm? Já ne. Foglar ani v mém útlém děstsví nepředstavoval mého oblíbence. Jediné, co jsem od něj přečetla byli Hoši od Bobří řeky — pátá třída, povinná četba... Jenže jednou mě s touto knihou v ruce uviděl jakýsi otcův známý a prohodil nemístnou poznámku o bobrech. Tenkrát jsem nechápala. Ale když jsem dorostla do věku, kdy jsem znala i jiné významy slova bobr, dodatečně jsem se urazila a řekla si, že Foglara již nikdy víc.

Význam věty "Dej si placku na čelo" jsem proto pochopila teprve nedávno díky mé spolužačce RBPSZVASTHCVK — Rebelce Bez Příčiny Se Zelenými Vlasy A S THC V Krvi. (později překřtěná na Degenku – pozn. Strych.p.) Takže vám, co máte k Foglarovi a bobrům podobný vztah jako já, nabízím vysvětlení: Mirek Dušín, známá to postava Rychlých šípů, vymyslel tuto větu jako náhradu za používání vulgárních výrazů. Takže prostě když ho Červenáček pořádně namíchnul, místo aby prohlásil: "Červenáčku, di do prdele, ty kreténe zasranej!", slušně ho požádal: "Červenáčku, dej si placku na čelo!"
Nevím, jestli je tato informace na sto procent přesná, protože Rychlé šípy kvůli tomu číst nebudu, ale něco pravdy na tom být musí.

Nedlouho po tom, co jsem se o existenci této alternativy, která nahrazuje všechna má oblíbená slova, dozvěděla, stala jsem se svědkem jejího uvedení do praxe v reálném světě. A onou osobu, která se toho ujala, byla opět RBPSZVASTHCVK.
Stalo se to během hodiny ZA — zeměpisu v angličtině. Sice nechápu, co má tento předmět společného se zeměpisem a při poslechnu angličtiny našeho profesora ani nevím, co přesně má společného s angličtinou, ale budiž. Když už si dali tu práci dát tomu jméno...
Osudná hodina probíhala jako obvykle — McMacek (svou přezdívku si vysloužil díky výčtu univerzit, kde údajně působil) o něčem hovořil — pravděpodobně anglicky, ale ono tu u něj nejde moc poznat. My, zadní řada, jsme využívali dobrého srdce naší spolužačky, která do školy přitáhla stoh bulvárních časopisů. Přední řada měla smůlu — je na ni vidět. Hodina se neobešla bez mírné provokace z naší strany — MacMacek se každého z nás tázal, čím je Česká republika zajímavá a proč ji navštěvují turisté a od každého přitom chtěl slyšet jinou odpověď. Když první tázaný odpověděl "beer", třída beze slov uzavřela dohodu a poté jsme všichni na jakoukoliv otázku ohledně ČR odpovídali "beer".
Když i od posledního studenta, RBPSZVASTHCVK, uslyšel "beer", změnil taktiku a položil jinou otázku. RBPSZVASTHCVK mu oznámila, že ho neslyší. Což je pravda — když si McMacek něco potichu žvatlá vepředu a vy kolem sebe slyšíte otáčení stránek novin a časopisů plus spolužákova discmana, fakt je nadlidský úkol mu rozumět...
McMacek jí přeložil otázku do češtiny. Vysvětlili jsme mu, že může mluvit anglicky, že mu rozumíme, ale neslyšíme ho. Zřejmě se ho to dotklo, protože na nás vyjel, zda — li opravdu nejsme schopni porozumět jednoduché anglické větě. "Já ho zabiju," zašeptlala vedle mě spolužačka (zakládá si na tom, že patříme do nejpokročilejší anglické skupiny v ročníku, ještě o něco víc než já:) ).
Ale ještě dřív, než došlo k aktu zabití, ozvala se RBPSZVASTHCVK s úsečnou odpovědí na jeho otázku: "Ne, nejsme. A dejte si placku na čelo."
Na první větu McMacek zareagoval odfrknutím. Na druhou nezareagoval vůbec. Asi nečetl Rychlé šípy. Kdyby mu RBPSZVASTHCVK hezky lidově doporučila odchod do prdele, zaručeně by pochopil, že už jsme poznali, že neumí pořádně anglicky.

Ale jinak je naše škola samozřejmě plná kvalitních vyučujících, že...
.: porcelánem třískla porcelain_doll 22.01.2005, 13:38:00


Komentáře
Moje univerzální nadávka (Tasselhof – Mail – WWW) Vloženo 22.01.2005, 14:31:06
byla na střední škole "jabko" a případně "kyselý jabko" ... to sme byli všici jabka :-)
(ave) Vloženo 22.01.2005, 22:50:30
No, já sice Rychlé šípy kdysi dávno četla, ale tuhle hlášku si fakt nepamatuju :o)
moje škoda :o)
(ex-it) Vloženo 23.01.2005, 16:48:31
taky jsem je četl a taky si to nepamatuju :)
(Porcelain Doll) Vloženo 23.01.2005, 17:53:21
Že by mi lhali?:(( Ještě mě nakonec donutíte si tu knížku přečíst, i přesto, že už teď mi je Mirek Dušín silně nesympatický:)
Nemusíš... (Sharkan – WWW) Vloženo 23.01.2005, 19:52:07
to číst, potvrzuji tímto, že to opravdu říkali. :)
A Mirek Dušín byl náhodou správný hoch, v životě neřekl sprosté slovo... :)
(Porcelain Doll) Vloženo 23.01.2005, 21:42:28
Tak přece jen z toho nebude trapas:)

No právě – ten kluk musel být časovaná bomba, protože plackou na čele emoce nevyvenčíš:)

Žádné komentáře:

Okomentovat