středa 2. ledna 2008

V mlze

Nevesela, truchliva.

Já vím, že nemám důvod být novoročně pesimistická stejně jako jsem neměla důvod být pesimistická už dva dny před Silvestrem. Obzvlášť při srovnání s některými lidmi. To se za to skoro stydím.
Vlastně se stydím i tak. Byla jsem trapná. Ale prostě jsem se nedokázala donutit, abych se bavila. Ostatní si mou blbou náladu nezasloužili. Obzvlášť proto, že ta mě po příjezdu domů skoro přešla. Ne úplně, ale aspoň už zvládnu i jinou činnost, než upřeně koukat na jedno místo a říct deset vět denně.

Na druhou stranu se ale optimismus těžko vymlátí jenom z představy, že věci, které jsou v pořádku, by v pořádku být nemusely. A jestli si jako rozená realistka mám vybrat mezi pesimismem a optimismem, volba je jasná.

Celkově je s většinou mých kamarádek větší legrace, když jsou bez chlapa. A s dotyčnými chlapy obvykle větší legrace, když jsou bez mých kamarádek, protože jinak se moc ovládají. Takže bych jim je asi měla přestat dohazovat.

Když už jsme u chlapů, tak letos akce "Dostaňte z Kopřivy, jestli má chlapa" nebyla tak traumatizující. Děda se naštěstí neptal, táta dokonce házel záchranné lano a strýci jsem řekla, že nemohl přijet, protože musí být přes svátky s rodinou. S manželkou a s dětmi.
Ovšem pokud příští rok nepřitáhnu smetáka či si nevymyslím nějakého věrohodnějšího, budu si muset najít nějakou činnost, která mě bude držet stovky kilometrů od rodiny. Už teď na mě koukají, jak kdybych neměla nohu a ne chlapa, takže za rok už bych byla úplně odepsaná. Jestli se ze mě někdy stane frustrovaný single, tak to nebude kvůli tomu, že bych k tomuto závěru došla sama, ale proto, že okolí mě přesvěčí, že jsem frustrovaný single. Víte, já nejsem zas tak úplně blbá ani zas tak úplně hnusná, a kdybych chtěla, tak fakt můžu na chalupu každý rok přitáhnou jednoho smetáka. Ale ne každý koště, který člověk potká, dobře mete. To není čekání na prince na bílém koni/zajištěného podnikatele/bohémského umělce/multimilionáře nad hrobem, jenom neochota ztrácet čas nad něčím, co nemá smysl (stačí, že se musím učit na zápočet z lingvistiky). Na neperspektivní vztahy jsem už moc stará.
Mimochodem, stejně jako by ze mě nemuseli dělat kripla, protože nemám chlapa, tak by taky nemuseli u šipek naschvál hrát levou rukou, aby viděli, jestli mě porazí i tak (porazí) a u ping-pongu mi dát náskok 12:0, aby viděli, jestli mě doženou (doženou). Já přece vím, že jediná soutěž, ve které bych mohla uspět, je turnaj v pexesu. A cílem ping-pongu je odpálit míček tak, abych ho mohl odpálit i protihráč a to tak, že ho pak mohu odpálit i já. Nejsem soutěživý typ.


Tak tedy asi od devíti hodiny, kdy skončil silvestrovský ping-pongový turnaj, ve kterém jsem se s dědou umístila na krásném čtvrtém místě (a mohli jsme mít medaili, ale děda to kazil, proto málo pil), a na mě z nedostatku zábavy opět padla ona blbá nálada, jsem seděla u kamen (protože otevřeli dveře a mně byla zima), koukala na ně a chtělo se mi brečet. To trvalo asi do půl dvanácté, kdy jsme se hromadně vydali na půlnoční, to znamená, že jsme vzali šest lahví šampaňského, každý do ruky skleničku a vydali jsme se na kopec sledovat ohňostroj. Zvíře nás zavedl na nejvyšší bod, abychom viděli ohýnek ze všech okolních měst a vesnic.
Na půlnoc jsem si lehla do sněhu dál od ostatních, abych se vyhla soucitnému pohledu "chudinka, bez nohy!", jelikož o půlnoci se všechny párečky začaly čumákovat (až pak mi došlo, že to možná berou tak, že jim do nového roku nic hezkého nepřeju) a abych minulému roku poděkovala (při nejmenším za první polovinu) a s novým uzavřela obchod. Všichni totiž od nového roku vždycky jenom něco chtějí, tak já na oplátku i něco slibuju. Ovšem neřekla bych, že mě pochopil, protože jsem přání formulovala asi tak stejně konkrétně, jako když jsem na Montserratu řekla Černé madoně, ža jestli fakt umí dělat zázraky, tak ví, co potřebuju.
Nemyslím si, že rok je takový, jaký si ho člověk udělá. Jestli jste takoví machři, že máte život přesně takový, jaký chcete, protože si ho tak umíte udělat, tak vám fakt zavidím.
Z ohňostroje jsme viděli jenom záblesky, protože jsme stáli v mraku. Mám dojem, že je to velmi symbolické. Celý rok 2008 mám úplně v mlze, protože nemám tušení, co bude. Není tady žádný záchytný bod, jako byla v roce 2007 třeba maturita, o kterém bych mohla přemítat, jak to dopadne. Ale asi mě vyhodí ze školy. Od sedmého do jedenáctého mám každý den jednu zkoušku a aspoň půlku neudělám. Trochu mi to připomíná dobu, kdy jsme se učila na čtvrtletku z matiky. Ale horší. Protože u matiky jsem aspoň věděla, že tohle je příklad, který má postup, a ten se musím naučit. Tady se podívám do papírů a nevím, co to je, ani co s tím mám dělat.

Na chalupě jsem zapomněla kinder vajíčko od Zvířete a Margarity.

Předsevzetí si nedávám. Jenom jsem si v tom sněhu na tom kopci řekla, že se pokusím o něco míň se řídit heslem "Kdo nic nedělá, nic nezkazí."

A vám přeju, ať v roce 2008 neskončíte v mraku. (Mohla bych dodat, že když nechcete do mraku, nemáte šplhat tak vysoko. Ale to by toho pesimismu bylo už moc.)

27 komentářů:



  1. Ta prvni veta druhyho odstavce - jo!

    At je rok 2008 vnimavym obchodnim partnerem.

    OdpovědětVymazat
  2. Mít někoho jen pro ten pocit,

    že nejsem sám... z toho už sem taky vyrost. On si člověk vyzdobí rámě, to ne že ne... Ale po měsící má nervy v kýblu. Předčasně se z toho šedivý a to nevypadá dobře...
    A od sedmého do jedenáctého ti - nemaje noční - budu v přímym přenosu držet palce až mi slezou nehty...;-)

    OdpovědětVymazat


  3. hatifnat: Když bude, přihlaš se o provizi;)

    galahad: Možná ještě přesnější definice by byla "mít někoho jenom proto, aby okolí nemělo pocit, že jsi sám." Což je velmi decentní označení pro "mít někoho jenom proto, aby okolí drželo hubu."

    OdpovědětVymazat
  4. Okolí?

    ...krom toho, že musím pořád dokola odpovídat na jednu a tu samou (blbou) otázku, mě to nikterak z míry nevyvádí. Na podobnou sortu otázek se mi celkem osvědčila odpověď "Podívej se, jak je venku hezky!" Vyřčeno v tuhle roční dobu to má na tazatelovu chuť si povídat devastující účinky...

    OdpovědětVymazat


  5. Na maturitní stužce jsme měli "Nepropadejte žádné naději". Tímto se hlásím k pesimistům :-)

    OdpovědětVymazat


  6. Na maturitní stužce jsme měli "Nepropadejte žádné naději". Tímto se hlásím k pesimistům :-)

    OdpovědětVymazat


  7. a tímto se řadím k debilům, kteří musí svůj komentář poslat dvakrát!! :-)

    OdpovědětVymazat


  8. na otazku "mas chlapa?" uz radu setkani odpovidam stejne- "nemam. umrel."...posledni rodinna session probehla uz bez dotazu.

    OdpovědětVymazat


  9. Někteří říkají, že chvíle, kdy stojíme v mlze a nemáme všechno na háku, jsou pro náš život ty nejdůležitější; pak musíme hledat směr uvnitř sebe. Snad to platí - já vím, že jsou to většinou taky ty nejnepříjemnější chvíle.
    Přeju ti, aby až se mlha rozplyne, jsi před sebou uviděla cestu, o které v té chvíli už vlastně budeš vědět.
    Ezoterická Danae :p

    OdpovědětVymazat


  10. A co bys řekla, kdyby ti kámoška říkala: "Se těším, až budeš mít konečně kluka"? Dobře, vím, že to myslí ze srandy a navíc už to pěkně dlouho neřekla, ale upřímně... vám na tom přjde něco vtipného?
    Naštěstí mám rodinu, která mi podobné dotazy nepokládá. Ale kdoví, třeba to je tím, že jsem v osumnácti na takové dotazy ještě mladá;o)
    Taky ti přeju krásný rok 2008 (vlastně ho přeji vám všem:o)) a víš co? Každá mlha se jednou rozplyne (hergot, dneska jsem zase nějaká chytrá)

    OdpovědětVymazat


  11. galahad: Já mám teda okolí o dost rezistentnější. Nepomáhá ani "jděte do prdele."

    30: Hele, to je dobrý - tvůj komentář jsem sice pochopila hned napoprvé, ale občas se tu vyskytnou existence, jejichž komentáře nechápu, ani když je pošlou třikrát.

    FM: To je ale dobrý! Ovšem v mém případě, kdybych někdy nějakého do této společnosti přivedla, tak hrozí, že se to stane realitou.

    Danae: Já ti rozumím, akorát mám obavu, že někdy je lepší vědět, že ta mlha znamená jasný průser a cesta vede do... jo přesně tam, než netušit vůbec nic a žádnou jasnou cestu nevidět.

    Veve: Neboj, všechno má svůj vývoj. Nejdřív se tě budou ptát ze srandy, pak s výrazem "jako teď už teda vážně" a nakonec ti tuhle otázku budou pokládat s obavami až s panikou.

    OdpovědětVymazat


  12. Vítej v bezčasí. :-)

    OdpovědětVymazat
  13. ehm, kopřivenko...

    ...srry, že jsem tak smělý, ale říkal jsem si, že bych ti za rok na silvestra toho šamstra klidně zahrál, jednou za rok se zvládnu obstojně učesat, tak proč ne na silvestra, že jo, košili voblíct, do kalhot zastrčit, a to bys koukala, jak se maminky chytaj, na to že dcéřin nápadník dokonce tu medicínu študýruje :DDD skvělá partie! :DD
    a na šipky jsem snad ještě levější než na pinec... možná bych i zapad :D
    ...hm, já mám za dva týdny takovou milou zkoušku z anatomie a momentálně umím, ehm, poskrovnu, velmi poskrovnu, nezbývá než doufat ve světlé zítřky :o))
    muj optimismus za mne zatím udělal všechny zkoušky... budiž i takovým rok 08(nejštastnější buddhovo číslo)

    OdpovědětVymazat
  14. nuovo tango

    že jsi na neperspektivní vztahy moc stará? blbost! na to nejsme staří nikdy:) učesaný pecivál se zastrčenou košilí do kalhot i děda by řek: " holka, vidíš, jsem ti říkal, že si jednou někoho najdeš." lezu si 3 a 0, což je dokreslená 0 a 8 a skvělý, jen se vyhýbám neperspektivním vztahům. a nikdo se mě už ani neptá. joj. ty asi ještě vypadáš perspektivně:)

    OdpovědětVymazat


  15. pecivál: O tom jsem normálně taky uvažovala;o) Nicméně... ty jsi pro mě moc dobrý! Já bycho potřebovala někoho, po kom děda řekne: "Hele... ale Kopřiva letos nikoho nebere, že ne?"

    Horacio: ... ale už jenom na chvíli;)

    OdpovědětVymazat
  16. chystáš se..

    chystáš se na změnu? jdi už spát:)))

    OdpovědětVymazat
  17. a propo

    toho co nebrat. to umim:)

    OdpovědětVymazat
  18. Kopřivo,

    ...když nefunguje "Jděte do prdele!", zkusil bych právě to: "Podívejte, jak je venku hezky!";-) Ono totiž když mi teta, řekla, že po jejích synech (mimochodem prudce inteligentních - oba dva si jednou vrzli a museli se ženit) jsem se svatbou na řadě já, tak na ní to "Jdi do prdele!" nefungovalo taky...

    OdpovědětVymazat
  19. Kopřivo

    Velmi ti tedy děkuji za útěchu. To se můžu jít rovnou zahrabat. Ještě doufám, že mi začnou dávat za vzor mé kamarádky a spolužačky, které s těmi svými milými chodí v průměru něco kolem dvou let, má nejlepší kamarádka s ním chodí už skoro roky tři - nepotřebuju ještě slyšet, že ony si vybudovaly perspektivní vztah tak brzy, zatímco já jsem tak neschopná, že nemám ani ten neperpektivní.

    OdpovědětVymazat


  20. Já jen tiše čtu a mlčím (mám přítele přes dva roky), ovšem pokud vás to potěší, nalezením nic nekončí, ale spousta toho začíná... třeba naposled (tzn. minulý týden) mě rodiče překvapili prohlášením, že jsme spolu jen kvůli sexu.

    OdpovědětVymazat
  21. Ness...

    ...původně jsem se chtěl ne zrovna japně zeptat "Ne snad?", ale prostě nemůžu - a tak prosím, mohla bys TY od svého rodičovstva vyzvědět, jak by tě jen ten sex u chlapa udržel dýl, než do rána????

    OdpovědětVymazat
  22. dva roky

    spolu vydrzet kvuli sexu, ness, vy uz jste museli vyzkouset uplne vsechno :D
    nevidel jsem vas na nejakych swingersparty??
    kopri: joj, pro velky uspech bych to dokazal opakovat i vicekrat :D
    nez by sis toho realnyho nasla :o))

    OdpovědětVymazat


  23. Ness, já to nemyslela tak, že když je někdo spolu dva roky tak je to zlé;o)
    A jak to vůbec tvé rodiče napadlo?

    OdpovědětVymazat


  24. VeVe, netuším a ne, Galahade, ptát se jich rozhodně nebudu (uvažovala jsem o větším rozvedení odpovědi, ale nakonec jsem si řekla, že ne, páč mám jen jedny nervy a šla bych zbytečně spát nasraná). Pecivále, tebe musím taky zklamat, úplně všechno ještě vyzkoušeno nebylo, ale můžeš napsat, kam chodíš ty, až bude fakt nuda, tak tě třeba za nějaký čas na nějaké swingersparty potkáme :-P

    OdpovědětVymazat
  25. Ale no tak Ness...

    ...to nevíš, že samotný chlapy na swingersparty nesměj?!

    OdpovědětVymazat


  26. Ness: Kolem sebe mám několik případů, kdy "ten její" je sice debil, ale je s ním proto, že je dobrej v posteli, kdy s ním ona je proto, aby aspoň někoho měla apod., a pak mě napadá otázka, proč někdo říká MNĚ, že nejsem normální?

    pecivál: No, kdyby hned tvá druhá věta byla "A dědo, nepotkali jsme se někde na swingers party?", tak bych o tom i uvažovala.

    galahad: On tam chodí se mnou.

    OdpovědětVymazat
  27. Pak máš mít čas na pivo:-P

    OdpovědětVymazat