sobota 6. října 2007

Hasta la vista bajo de la mesa!

A STAG se uzavírá.


Ne že bych tím nadpisem snad něco chtěla naznačit (jinak ano, já vím, že příspěvku, kde se tento pozdrav alkoholiků objevil naposledy, jsem napsala slovo "oběvit." Už jsem to opravila a děkuji, že jste se mi neposmívali.), snad jenom požádat, že kdyby se tu rozjela nějaká podnětná diskuze, počkejte s ní na mě (protože mám příliš chytré komentátory na to, abych se pak ještě chytla. Možná bych si tady taky měla zařídit nějaká pravidla pro komentáře. Třeba: Můžete říkat, co chcete, můžete i nesouhlasit, ale nesmíte vypadat chytřejší než já.)
Každopádně na vás budu myslet v Perpignanu, v Gironě, v Montserratu, Morelle, v Peníscole, ve Valencii, v Barceloně i pod stolem, pokud se pod nějaký dostanu. Jako že turistická letoviska mimo sezónu tuto pravděpodobnost zvyšují.

Já vím, že j divné odjíždět, když situace je vážná. Nicméně kromě toho, že po dnešních dějinách Španělska mi mírně stouplo sebevědomí (děkuji, profesore Slino) (mimochodem, můžu chodit na přednášku pro jednooborovou ŠF a měla bych se přestat bát lidí, kteří napsali knihy, spíš bych se měla bát těch, kteří je nenapsali a sere je to), které mi samozřejmě příští středu na semináři Mgr. Bez Vlasů zase klesne (prostě nemám ráda fonetiku, no. A on je přitom i vtipný: "Řekněte nějaké slovo začínající na H. A neříkejte hovno." "Hnědý." "Ok, tak hovno. Simona, say hovno, say it for me.") Ale víte... v Čechách je zima. Sice ještě pořád nemám ráda léto a nejradši mám zimu, ale tělo chce své. Totiž vedle toho, že tedy ještě pamatuju Vegu a Magion a mám podezření, že to pod očima jsou vrásky (o těch kruhách jsem si přece taky myslela, že to je rozmazaná řasenka), tak s prvním snížením teplot mě začal bolet i druhý kloub u palce u nohy, při čemž o tom prvním doktor v mých třinácti letech říkal, že až "se mi zastaví vývin" (haha), bude to na operaci (a nešlo by třeba, že bych dostala jenom nějakou injekci a... ne? Ale mojí babičce v narkóze vyrazili zuby!), takže teď se vyhýbám kočičím hlavám (což je super, když v celé Olomouci jsou jenom kočičí hlavy), protože mi mezi ně nohy padají a ono to dost bolí, a v botech na podpatkách se můžu akorát tak posadit a koukat na ně. Takže na zimu si budu muset koupit boty bez podpatku a v botech bez podpatku budu všechny kalhoty tahat po zemi a budou mokrý a já budu nemocná! Popis svých dalších potíží bych mohla zkrátit na "a kolena už mě bolí taky obě, ale pořád jenom někdy – kupříkladu, když dodržuju ortopedovu radu "tak ty kolena neohýbejte, když vás bolí", tak je to dobrý."
Jinými slovy potřebuju prohřát klouby. Mladší ročníky nechť se nesmějí, taky je to čeká!
A ještě jinými slovy, přece jsem se na tohle měsíce dřela v potu "dobrý den, vaši vstupenku, prosím, ano, do hradu pouze se vstupenkou, plné vstupné čtyřicet, snížené třicet, pokladna je v bráně, prohlídka hradu je samostatná, v jedenáct hodin vzadu na nádvoří proběhne výklad, je za deset minut jedenáct," zatímco mě sledovali kavky a jednou natáčela televize a interviewoval rozhlas. (No fakt, užila jsem si svých pět vteřin slávy na ČT2 a řekla dvě věty v Českém rozhlasu.)


Podnadpis je taky prostě jenom podnadpis. Hezky znějící. A měl by vás připravit na to, že STAG se zde neobjevil (neoběvil, že) naposled, neboť nenávist vůči němu je, jak tak pozoruju, na naší akademické půdě všeobecná, bez rozdílu kast. Mně se zdál STAG normální do chvíle, než mi řekli, že ve STAGu to sice je takhle, ale ve skutečnosti je to vlastně jinak. Doufám, že mi taky někdo řekne, co mám dělat s tím, že povinná jazyková cvičení ze španělštiny mám ve stejný termín jako přednášku British Studies, ale v případě, že se mi dva předměty ve STAGu kryjí, vyškrtnou mě z obou. Někde prostě selže i lidský faktor. Nebo taky faktor jiného druhu – to když nám řeknou, že překladatelský seminář odpadá, akorát oznámení se zapomnělo dát na nástěnku. Kdyby se nezodpovědné oznámení dostavilo na nástěnku včas, mohla jsem být doma o dvě hodiny dřív.
Ještě že jsem z bývalého ústavu zvyklá. Ale markrabě se to nesmí dozvědět, jinak by ty svoje kraviny začal vydávat za přípravu na VŠ.

12 komentářů:



  1. Jó, mne už také bolí klouby... hlavně kolena:( nechci ale k doktorovi, protože je daleko.

    OdpovědětVymazat


  2. mě klouby nebolí, ale do tepla chci taky.

    OdpovědětVymazat


  3. 1. Radomil U. říká: "když se ti nedaří, nemusíš ještě nikam jezdit"
    2. na stáří nevěřím
    3. vrásky sluší, zvláště kolem očí
    4.s tím stagem a spol. byrokracie je hnus, ale nesrovnalosti, nejistoty, náhlé noznámené změny jsou běžnou a zásadní součástí správného akademického života.

    OdpovědětVymazat
  4. A co starší ročníky?

    ...ty se ti smát můžou?;-)

    OdpovědětVymazat


  5. Bubun: Já nechci k doktorovi, protože by stejně jako u kolena udělal rentgen a pak řekl, že to je v mém věku normální. Což mě uráží. Jenom já o sobě můžu říkat, že jsem stará!

    matejcik: To si jenom vsugerováváš! (Že tě nic nebolí.)

    waiders: 2. Klouby tě donutí uvěřit.
    3. Ano. Budu vypadat ještě moudřejší než dosud! Taková chlupatá sovička.

    galahad: Ty se mi můžou pouze klanět:o)

    OdpovědětVymazat
  6. Jo...tovížeo...

    ...a už se nenarovnaj, viď...:-D

    OdpovědětVymazat


  7. Kopřiva: cože?! To ti někdy řekl doktor? To je svinstvo! všichni přece víme, že kolem dvaceti je ještě brzy!

    OdpovědětVymazat


  8. "Ok, tak hovno. Simona, say hovno, say it for me."
    Obávám se, že jsem se právě platonicky zamilovala do Mgr. Bez Vlasů. O tomhle chlapovi budeš jednou vyprávět vnoučkům!

    OdpovědětVymazat


  9. No, tak mě klouby ještě nebolí (díky Bohu), ale moji sestru, které teď bylo 17, už celkem dlouho bolí koleno. Takže se to vyskytuje u více lidí. Teď nevím, jestli máš být ráda nebo ne;)
    Cestu si užij a něco hezkého nám přivez, jo? (třeba sebe)

    OdpovědětVymazat


  10. Takže moje heslo je, že bude hůř. A zatím se mi to potvrzuje. Jeden kloub u palce? kolena? pcháááá.

    OdpovědětVymazat


  11. mám samozřejmě na myslí vrásky smíchu...

    OdpovědětVymazat
  12. Mě včera pokousala Matilda...

    ...a musim říct, že mě od tý doby nějak bolej všechny kosti v pravý ruce...

    OdpovědětVymazat