pondělí 22. října 2007

Z místa A do místa A za čtyři hodiny

Hrozně ráda bych někoho kopla do prdele. Ale nevím koho. Veřejný nepřítel nemá tvář.

Že mi ujel první vlak, byla moje chyba – nedošlo mi, že když je půlka města rozkopaná, cesta na nádraží nebude trvat deset minut. Další vlak jel za dvě hodiny, mezitím jenom Pendolino, do kterého bych nevlezla už z principu – když jsem minule čekala v Olomouci na nádraží, protože vlak měl patnáct minut zpoždění, koukala jsem na jízdní řády a Pendolino z Olomouce do Prahy dorazí o půl hodiny dřív než normální vlak, ale zaplatíte za něj dvakrát tolik, a taky mám tu čest Pendolino potkávat na nádraží v Olomouci a v Pardubicích a obvykle mu hlásí aspoň pět minut zpoždění. No nekup to, za ty prachy.
A tak jsem se se dvěma taškami vrátila autobusem domů, kde jsem pobyla tři čtrvtě hodiny a vydala se zpět na nádraží. Vlak cestou do Pardubic na deset minut zastavil v Rosicích. Na hlavní dorazil o... deset minut později. Se supěním, ke kterému mi dopomohly dvě tašky a notebook, jsem doběhla na nástupiště, abych právě odjíždějícímu spoji směr Olomouc aspoň zamávala. Vzhledem k tomu, že bylo 11:16 a ve čtvrt na dvě mi měla začínat přednáška, jediná za celé pondělí a úterý, odjela jsem zpátky do Hradce.
Na nádraží, které je stejně jako půlka Hradce už půl roku ve stádiu oprav, a tak tam autobusy mají provizorní zastávky, jsem hledala zastávku čísla 13 (neboť druhý spoj domů nejel celou hodiny pro jistotu vůbec) , která nebyla označená, a nakonec jsem se musela zeptat. Na zastávku přijelo č. 9. Vedle něj, na druhou stranu, autobus bez označení. Po chvíli ukázal číslo 13. A kde byl, než Kopřiva z chodníku sebrala všechny svoje věci a došla k němu? V prdeli.
Obsadila jsem tedy důchodcům jedinou lavičku před nádražím a přemýšlala, koho zabít. Za čtvrt hodiny jel další autobus.
Doba trvání cesty z Hradce do Hradce: 8:30 – 12:45
Cena: 146 Kč.
Dobře, jsem fatalistka, třeba to má všechno nějaký svůj smysl. Ale možná bych nebyla tak nasraná, kdybych ten smysl viděla hned – třeba kdybych ve vlaku do Hradce potkala muže svého života nebo kufřík s deseti miliony euro a vzkazem "Pro toho, kdo se posadí na toto místo." Ale potkala jsem akorát Kolegyni z Hradu, která se netvářila, že se chce stát mužem mého života, a peníze mi taky nedala. Na druhou starnu ale říkala, že má doma moji výplatnici.


Závěr I.: Za tu dobu, co jezdím do Olomouce, se stalo jenom jednou, že by vlaky neměly žádné zpoždění. V průměru tak deset minut. Tak to asi nebudou neočekáváné komplikace na trati, ale celkem pravidelné komplikace. Tak co kdyby prostě do jízdního řádu ke každýmu vlaku přidali plus deset minut a lidi by se podle toho zařídili?
Chci, aby České dráhy umřely. Budu jezdit načerno, koupím si sprej a pomaluju s ním vagóny a budu chodit čůrat, i když vlak bude stát ve stanici. To je zruinuje.

Závěr II. aneb vsuvka pro ekology: Jedna nepřestupní jízdenka stojí v Hradci 12 korun. Autobusy, které jezdí hodně podobné trasy, mají vesměs i stejnou cílovou stanici, jenom třeba jedou po silnici o blok vedle, obvykle jezdí téměř ve stejnou dobu a pak půl hodiny ani jeden. Dopravní podnik není schopný pořádně označit provizorní zastávky autobusu.
Příklad ze života: V sobotu jsem si jela k Margaretě půjčit knížky a zdržela jsem se tam od sedmi do půlnoci (půjčila jsem si jich hodně, no). Musela bych se tam dopravit dvěma autobusy, to znamená cesta tam a zpátky 48 Kč, každá tak na půl hodiny i s č ekáním v zimě na navazující autobus. Od Margarety bych musela odejít nejpozději v deset, abych pak stihla autobus domů. A teď bych byla ráda, kdyby mi zde přítomní ekologové řekli jeden důvod, proč bych k ní neměla jet autem? (Kromě toho, že Margareta dostala od školníka několik litrů protekčního vína a potom, co debata odbočila od španělštiny ke chlapům, by se hodilo.) Víte, já taky věřím v globální oteplování, ale svůj čas a svoje peníze mám ráda.

15 komentářů:



  1. Připomíná mi to tu klasickou početní úlohu: Mezi čtyřmi městy A,B,C,D (leží ve vrcholech čtverce, v daném pořadí ve směru hodinových ručiček) létají letadla. Z města A do B letí letadlo 80 minut. Z B do C to témuž letadlu (při stejné rychlosti a dalších podmínkách) trvá také 80 min. Z C do D zrovna tak. Ale z D do A to témuž letadlu, za stejných podmínek, trvá 1 hod 20 min.
    Jak je to možné?

    OdpovědětVymazat
  2. Hmmm...

    ...to já můžu nadávat tak akorát na to, že autobus jede o pár minut dřív a ujede mi před rypákem. Ne, že by mi to nestačilo...

    OdpovědětVymazat


  3. Ad I.) Zpoždění deset minut ještě není tak hrozné. Sleduj mou následující úvahu:
    Autobus, tramvaj nebo trolejbus městské hromadné dopravy jezdí docela často o minutu nebo i dvě později. Pokud počítám průměrnou délku cesty mezidvěma zastávkami 10 minut, je to nepřesnost 10 - 20%.
    Vlak na trati České Budějovice - Praha (nechce se mi koukat, jak dlouho jede ten tvůj) jede 170 minut. Takže zpoždění 17 - 34 minut je ještě ekvivalentní tomu autobusovému :)

    Ad. II.) Jestli to bylo na mě, jezdi si autem, kam chceš. Greenpeace jsou magoři.

    OdpovědětVymazat


  4. a proc ne pesky? na kole? bruslich?

    OdpovědětVymazat


  5. zcr: ČD odpoví:o)

    galahad: Jo, to s oblibou dělá poslední autobus, co mi jede v noci domů. Jak nemá na zastávkách lidi, ušetří čas a přijede o pět minut dřív.

    r1: Ono by zpoždění deset minut nebylo hrozné, kdyby pak těch deset minut neznamenalo další půl až hodinové čekání na nádraží na přípoj. Kdyby to byl přímý spoj, tak mi vadí tak maximálně to, že pak třeba nestihnu autobus přímo do bytu, který jezdí jedou na hodinu. Ale jakmile potřebuju někde stihnout další spoj, tak je deset minut dost.

    p.: Za tmy? Deset kilometrů? V pěti stupních? Nehledě na to, že z výše zmíněného vlastním akorát nohy.

    OdpovědětVymazat


  6. Český dráhy jsou všeobecně komickej podnik... Vloni v zimě jsme jeli vlakem z Brna na hory.. vlak v Brně začínal, takže jsme na přestup nechali tak půl hodiny, že to přece musí stačit. HA.
    Vlak nabral zpoždění hodinu a půl už ve výjezdní stanici, protože nějakej vůl zamknul lokomotivu a odešel. Bylo asi 6 ráno a -10°..krása.. samozřejmě všechny přípoje pak ujely, takže se z 5tihodinové cesty stala cesta 12tihodinová...
    Od té doby nejezdím vlakem ;)

    OdpovědětVymazat


  7. Na českou vlakovou dopravu jsem si osobně už docela zvykl. Proto chodím už z principu na nástupiště alespoň o půl hodiny později( ironie ). Jednou větou: České dráhy jsou nenapravitelným podnikem a pochybuji, že se to někdyv našem životě změní.

    OdpovědětVymazat


  8. Na ČD neni zadny spoleh proto je lepsi koupit si auto nebo klidne i kolobezku ;)

    OdpovědětVymazat
  9. Jo...

    ...tak tohle mi dělá bus běžně, když jdu z odpolední. Má jet ve 22:17, jede ve čtvrt. Další spoj je v jízdnim řádu až ve 23:40... a nikde žádná otevřená hospoda!

    OdpovědětVymazat


  10. Veřejný nepřítel nemá tvář. Ale aspoň ta prdel k nakopání by nebyla? :)

    OdpovědětVymazat


  11. prostě když se sere tak už všechno:)

    OdpovědětVymazat


  12. a predstav si, ze sa ti nieco podobne stane, ked cestujes z kosic do brna. to je este len zabavy potom

    OdpovědětVymazat


  13. Já mám vlaky ráda, ale je fakt, že je zatím mám jako prostředek na cestování za zábavou... ale že mi před nosem ikskrát odjel autobus, a to jednou ve velice vážné situaci, prostě jen řidič oznámil v narvaném autobuse, že za CHVILKU JEDE DALŠÍ autobus, a zapomněl zmínit, že ta chvilka trvá hodinu a půl, takže jsem nestihla dálkový přípoj a celá moje plánovaná cesta skončila na autobusovém nádraží. Prostě, já mám vlaky ráda, a pokud si mohu vybrat, jedu raději vlakem.

    OdpovědětVymazat
  14. Překontrolovat eToro, největší sociální investiční síť na světě, kde miliony klientů vydělávají kopírováním obchodních rozhodnutí našich nejlepších obchodníků.

    Výměna kdekoli - Čas jsou peníze. Obchodujte na počítači, mobilu a tabletu

    Otevřené obchody na eToro: 227,651,647

    OdpovědětVymazat