pondělí 19. června 2023

Mezikus

Někdo si možná vybaví předporodní diskuzi o potřebě sušičky. Sušička versus vozík na kolo. Vyhrála sušička. Respektive pračka kombinovaná se sušičkou. Kolo mi stejně o rok později ukradli a Suchej únor se mezitím proseděl a prodisciplinoval do normální sedačky na (nové) kolo.

O dost líp si možná vybavujete několik zaznamenaných momentů a zážitků, které mě přiměly uvažovat, že kurz sebeovládání je lepší dárek k Vánocům než ponožky s kočičkou nebo půlmetrová keramická kočička (od matky) a dokonce než sada vín v dárkovém balení (od tatínka – tento anger management působí pouze krátkodobě). Jestli si myslíte, že se tento můj charakterový nedostatek s příchodem dítěte zlepšil, tak se pletete. Po french pressu, který jsem ve dřezu rozflákala tuším hrníčkem nebo kojeneckou lahví a ukrutně drahém nákrčníku, který jsem rozpíchala nůžkami, proto nešel přetáhnout přes hlavu, je můj další zářez Sucháčův nočník. Zase na dvou obranu bych ráda zmínila, že Sucháčovo odplenkování probíhá intenzivně a dlouho a teprve poslední týden bych označila stran výsledků alespoň za uspokojivý, a tato historka je starší než týden. Prostě to bylo zrovna takové náročnější, Suchej únor skočil rovnýma nohama ze zánětu spojivek do zánětu středního ucha a většinu času léčba, tj. kapání do téměř všech existujících tělních otvorů, probíhala pod mým dohledem, takže když mě pak Sucháč viděl s odsávačkou v ruce, odcházel se schovat do skříně (a někdy se tam i vysrat). A takhle někdy po týdnů a půl mě se smíchem tahá z kuchyně do obýváku, aby mi tam ukázal, jak se vyčůral do krabice. Půl metru od nočníku. Nočník letěl nekoordinovaně proti dveřím, do kterých udělal díru, a Suchej únor mi přinesl modrý úlomek plastu se slovy „Jejda, maminko.“ – „Stejně na něj nechodíš,“ řekla jsem mu a ve dvě odpoledne si nalila Prosecco (ale jenom takovou tu plechovku z Lidlu, nedávno je měli v akci za patnáct korun). „Dopiju to a půjdeme koupit novej.“

Příde nikdy neměl mou kombinovanou pračku se sušičkou rád. V podstatě jsem empiricky ověřila vše, co o ní napsala rulisa (kromě životnosti, protože tak daleko jsem se nedostali, nicméně furt to bylo lepší než věšet miniaturní ponožky na sušák). Příde taky neměl rád moji televizi a kávovar. Nutno podotknout, že na rozdíl od Chlapce, který nad věcmi, které se mu nelíbily, pouze dlouhodobě pindal (třeba nade mnou, že jo, to jsem nakonec musela vyřešit já), Příde šel a koupil novou televizi dle mého názoru zbytečných rozměrů (až se budeme dívat na ty filmy, na jejichž žánru se cca z 90 % naprosto neshodneme, a zatím na té televizi nejvíc běží Krteček a Tlapková patrola), k narozeninám si nechal dát od maminky pressovač a pak mi jednoho dne poslal odkaz na set sušičky a pračky a já jsem pak našla set o pět tisíc levnější a s dětskou pojistkou a funkcí přidání prádla, což mi kdysi jako bezdětné taky přišlo zbytečné asi stejně jako dnes rozměr naší nové televize.

Protože dnes odjel na dva týdny na služebku a zároveň mu náš šéf zaplatil za melouch, který dělal pro naši firmu (fungujeme s nimi na bázi, že jsme jeden z jejich největších zákazníků, ale neplatíme jim faktury), rozhodl se pro spotřebiče zajet v neděli. Domluvil se s nejlepším kamarádem, v práci si půjčili dodávku a hodinu po otevření Datartu jsem do koupelny prohodila, jestli ale nebudou potřebovat mezikus. Pak jsem jim to přečetla i v návodu (z hlediska našich profesí jsem v naší domácnosti ta osoba, která čte návody, já). Hodinu a půl po otevření Datartu zkonstatovali, že potřebují mezikus.

Nejlepší kamarád odjel domů, Příde odjel pro mezikus a vrátil se s mezikusem pro AEG pračku. „Ukazoval jsem mu ten univerzální, co jsme našli, a ještě jsem mu zdůraznil, že máme Whirlpool. Tvrdil, že je to jedno, a prodal mi nějakej o litr dražší. Tomu kolegovi, co tvrdil, že to nebude sedět, řekl, že se blbě vyspal. Jestli to nebude pasovat…“

Příde je takový ten typ muže, co má skoro metr devadesát a nohu velikosti 46 a zachraňuje zatoulaná koťátka, hladí štěňátka, nejí zvěřinu, protože má rád zvířátka z lesa, ve chvíli, kdy mi vytéká mozek ušima, mluví na Sucháče klidným tónem a s úsměvem, je to nejoblíbenější strejda všech dětí svých kamarádů, to nejhorší, co mi kdy při hádce řekl, bylo „tak promiň, miláčku“ a jednou mi chtěl zavázat tkaničku. A jednou ho vyvedla z Hornbachu policie, protože mu křivě uřízli drahou dubovou desku a odmítli to uznat jako reklamaci.

„Jako chápeš, oni tam mají štípačku za mega a ten idiot, co to obsluhuje, to uřeže tak, že to ujíždí o čtyři milimetry a ta deska vypadá jak lichoběžník, a tvrdí, že to je v normě. Nechal jsem si zavolat šéfa, přišla nějaká buchta, co taky tvrdila, že to je v normě, a když jsem tam tou deskou jebnul, zavolali na mě policajty, že jsem agresivní. Přitom policajti venku řekli, že to chápou, však myslim, že oni by je na mým místě zastřelili, a vyřešili jsme to domluvou.“

Někomu by možná v hlavě zablikala červená kontrolka. Mně ne. Já jsem konečně našla sobě rovného.

Takže když se Příde vrátil na zahrádku restaurace před naším domem, odkud si odskočil s kamarádem Gerontem hodit sušičku Whirlpool na nainstalovaný AEG mezikus, se slovy „já se teď naposledy napiju a to moje pivo dopij, já mu jedu narazit na hlavu ten mezikus, co nesedí. A může mi to ten kokot zkusit neuznat, protože už jsem na pračku nalepil ty plasty, což je v návodu první krok!“ (takže přece jenom ty návody někdy čte?), skoro jsem chtěla jet s ním. Pak jsem si ale řekla, že někdo pak bude muset objezdit policejní služebny, těžko říct, kde ho budou držet. „Mám právo na jeden telefonát, ne? Zavolám ti.“

Mou konverzaci s tatínkem, kterému historka u policejním zásahu v Hornbachu přišla inspirující (však po kom já to mám, že jo), přerušil telefonát od Přídeho. „Zavolám ti potom,“ řekla jsem otci, „musím zjistit, kolik je kauce, jestli nebudem muset ty spotřebiče hned vrátit.“

„Miláčku, dopadlo to nejlíp, jak to dopadnout mohlo!“ Mimosoudní vyrovnání? „Už když mě viděl ve dveřích, začal se omlouvat, že si to pak zkontroloval a že to fakt nesedí a na ten novej mi dal padesát procent slevu.“

Doma Příde nainstaloval mezikus. Už sám na něj postavil sušičku. Zapnul ji a sušička na něj promluvila polsky: Wybielanie bielizny.

15 komentářů:

  1. No vida, takze si priste zalozime klub cesko polskeho pratelstvi- poszukam chusteczki, rajstopy bawelnene, kurtki a vypereme/ ususime!

    Vic toho tedy polsky neumim ale gratuluju k nove zivotni lasce a nejlepsi kamaradce!

    Ik

    OdpovědětVymazat
  2. 4 milimetry v normě?
    ...to bych jim tam s tou deskou jebnul taky...
    Předpokládám ale, že po estrádě s mezikusem už byla ta Polština jen takový roztomilý hec, že?

    OdpovědětVymazat
  3. IK: Tou nejlepší kamarádkou myslíš tu sušičku? :D

    Galahad: Já jsem šla pak radši do bazénu, a když jsem se vrátila, sušička mluvila česky. Jestli to je ta samá sušička, jako když jsem odcházela, nevím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Občas některým spotřebičům stačí vyhrožovat nějakou obdobou koňáckýho "neser, nebo pudeš do salámu!"
      ...jsem slyšel... O:-)

      Vymazat
    2. Myslíš takovou tu obdobu pracovního "něco mi nefunguje na počítači, zavolám ajťáka" a po dobu přítomnosti ajťáka se problém neprojeví?

      Vymazat
    3. Něco takovýho. Takovej ten speciální případ, když dá pokoj i potom. To funguje třeba i na žárovky. Mně jednou v kanclu na záchodě jen tak blikla a zhasla, při opakovaných pokusech už ani neblikla. Já si musel vystačit s intimnim osvětlenim pomocí baterky na telefonu a posléze teda ohlásil závadu. Chvíli po mně šel kolega, kterej plácnul do vypínače a světlo se normálně rozsvítilo a od tý doby bez potíže svítí... :-D

      Vymazat
  4. Skvělý! :-D "Jejda, maminko" mě dostalo do kolen. A někdy bych trochu podobně spontánní agresivity taky potřebovala, aby toho tolik neimplodovalo dodatečně. To je sice z materiálního hlediska jednoznačně šetrnější, ale zdravější to teda není v žádným případě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úplně nevím. Jsem pro, že děti nemají rodiče vídat výhradně v zenu a ať klidně poznají, že náš nasraly, ale zase že Sucháč zareaguje úplně v klidu na to, že mu rozmlátím nočník o dveře, jak kdyby na to byl zvyklej, mi nepřijde ok a byla bych radši, kdybych to uměla zvládat líp.

      Vymazat
    2. Lepsi nez dusno. Hryzala jsem si nehty, jestli nektery z mych obcasnych vylevu zanecha stopy (neni to casto, ale kdyz uz, tak je to hlasite a devastujici) a potvrdilo to jen moje podezreni, ze je to geneticky prenositelne. Zmur je uplne stejnej nerv, Cicman tendence nejevi zadne. Jestli mohu nabidnout chabou utechu, furt lepsi polstina nez korejsky znaky...

      Vymazat
    3. Jo, teď jsem pozorovala Sucháče, jak hystericky pičuje, protože mu nejdou dát dohromady dvě kostičky dupla. Zkoušela jsem to prodýchat, a když jsem se tam otočila za deset vteřin, ve kterých se mu to podařilo, byl úplně v klidu. Celej já.
      Dusno se praktikovalo u nás a praktikoval to Chlapec, takže to nikdy. Taky preferuju, ať jsem radši poslána do háje a proletí mi kolem hlavy nočník.
      Korejsky mluví autobus, co dostal Sucháč. Střídá do s maďarštinou.

      Vymazat
    4. Je hele to taky umim. :-D
      "Doprdelekurvaužalebychdotohošlehnul!...no vidiš, že to jde..." Když se sejdem se ženou doma na HO, kouká na mě jak na...kouká na mě divně... :-)
      Na tom dusnu mi ze všeho nejvíc na bobra přijde to, že ten člověk si v sobě ty svoje nasráníčka střádá, aby je pak jednou neudržel a druhýmu jich vysypal na hlavu kýbl. A že ty to i víš, že se mu v tý hlavě něco takovýho děje, ale v 99 případech ze 100 ho nedokážeš přesvědčit, ať rovnou vysype, co ho žere.
      Když nám doma jednu dobu nebylo úplně do zpěvu, bylo to právě kvůli takovýmhle srancům, kdy doma byla pořád atmosféra, jak před bouřkou...

      Vymazat
    5. U nás nebyl tenhle druh dusna, ale cílený trestání tichem. Pak takovýto prozření, že to samý, co dělala moje matka, dělá Chlapec :D

      Vymazat
    6. No tak takovýhle prozření už je žůžo zase o pár pater vyšší... :-D

      Vymazat
  5. No, až budeš mít doporučení na nějaký dobrý kurz sebeovládání, tak se poděl. Taky se mi povedlo zničit modrý nočník prostým vzteklým nakopnutím (ten plast prostě nic nevydrží ;o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mají chodit rovnou na záchod, to bychom si dvakrát rozmyslely, než ho rozkopem!

      Vymazat