pondělí 31. července 2023

Vrchní entomolog

Útok rybenek

minulého příspěvku vyplývá, že se aktuálně v práci na škále spokojenosti nenacházím úplně v bodě „Seru duhu“. Tak trochu k tomu přispívá i můj přímý nadřízený. Jeden z důvodu je, že kvalitu uchopil přesně způsobem, kvůli kterému jsou ve většině firem kvalitáři na žebříčku oblíbenosti někde mezi bezpečákem a happiness managerem. Nicméně díky němu jsme s Příde vymysleli plán na můj kariérní posun.

Na mém nadřízeném mě fascinuje, a zároveň mi nezbývá než to také obdivovat, s jakým zápalem dokáže investovat čas a energii do velkých a důležitých věcí, jako je přesun návrhu a vývoje a nové výrobní prostory, nebo do úplně píčoviny. Nebo tu píčovinu delegovat na mě.

„Ve skladu spotřebáku máme ve dvou ze tří pastí chycený hmyz. Je třeba to řešit,“ zastihla mě zpráva takhle jednou v klidu na OČR. No, v pastech na hmyz je chycený hmyz. Divný. Nikdy dřív jsme se s takovou situací nesetkali, protože ve starých výrobních prostorách nikdy hmyz nebyl. Tvrdíme. Já si popravdě nemyslím, že by ty pasti někdo někdy kontroloval. Umístili jsme je tam před kontrolou SÚKLu v roce 2019, protože to po nás chtěla vyhláška, a myslím, že po druhý je někdo vzal do ruky, když jsme tu výrobu letos v červnu stěhovali, a pochybuju, že zkoumal, jestli na nich není brouk.

Nadřízený vypracoval zprávu o výskytu hmyzu včetně fotodokumentace, na které jsou zachyceny tři rybenky, dva škvoři, jeden mol a pavouk, a svolal schůzku. Zatímco nadřízený navrhoval okamžitou desinsekci, já jsem se rybenek zastávala, že jsou užitečné, protože uklízí. „To jsem si nevšimla,“ kontrovaly nezávisle na sobě šéfová i Adina. „Tak to ne jako že otevřeš dveře do koupelny a uvidíš tam rybenku s mopem! Sbírají třeba mikroskopické části kůže a plíseň.“  I přesto jsem byla pověřena zajištěním expertízy, jak nadále postupovat a s rybenkami zatočit. Kontaktovala jsem Motorovou myš, která pracovala ve zdravotnických prostředcích, potravinářství i kosmetice, a na další schůzi vydávala její postup stanovit si akceptovatelné limity pro počet hmyzu a hmyz pouze monitorovat a na konci každého měsíce si říct, že je to ok, za svůj. Jenže stanovit si takový akceptovatelný limit na počet kusů hmyzu, co nám ještě může lézt po krabicích, není jenom tak. Musí to udělat odborník. A když je manželka vedoucího výroby vedoucí sekce dezinfekce, dezinsekce a deratizace na krajské hygieně, tak máte kontakt. Kontakt na podřízeného. Který mi na můj stručný dotaz napsal půlstránkový e-mail, ve kterém mě poučil, že jsou jiné podmínky ve výkrmně prasat, v ubytovně, v kotelně, ve skladu hnojiv, v potravinářském podniku, v ordinaci a na operačním sále, že je rozdíl mezi rybenkou papírovou a rybenkou domácí a že rybenka domácí je větší problém než rybenka papírová a že jsem úplně blbá, když se ho takhle ptám a proč se ho vlastně ptám a na co se ho ptám a že mám kontaktovat odborníka a odborně to s ním řešit. Jelikož jsem si myslela, že odborníka už jsem kontaktovala, poděkovala jsem a souhlasila, že tedy kontaktujeme odborně odborníka, nebo tak něco odborného. Napsala jsem poptávku do deratizační a desinsekční firmy a po týdnu se ještě neozvali. Měla jsem dva týdny dovolenou, potom měl nadřízený průjem a já jsem ani jednou nebyla na výrobě zkontrolovat stav rybenek, ale zatím nikdo nehlásil sežranou krabici katetrů.

Nicméně s Přídem nás kauza rybenek jednou takhle večer v kuchyni navedla na možnost změny mé kariérní orientace v rámci Hanácké kancl. Přijdu s postupem:

-          Na hmyz nasadíme pavouky.

-          Až se pavouci přemnoží, nasadíme na ně kočky. Kolega Há beztak neustále doráží na šéfovou, která nesnáší zvířata, že chce do práce pořídit antistresového mazlíčka, a každé morče by uhladil během jediné pracovní doby.

-          Až se přemnoží kočky a začnou nám mizet pracovníci výroby, při čemž jako první pravděpodobně zmizí náš koktavý vedoucí směny Ka-karel, protože se nestihne dovolat pomoci, tak… tak ještě nevím, ale asi seženeme odolnější pracovníky výroby.

Varianta také je, že neobětujeme Ka-karla, ale koupíme mu plácačku a bude rybenky likvidovat vlastnoručně.

Jenže já tady přece nejsem od praktických řešení. To ode mě nikdo nečeká, my tady máme rádi dokumentaci, postupy a záznamy. A protože zásadní problém je už to, zda se jedná o rybenku domácí nebo papírovou, je třeba se zaměřit na to, jak to zjistit. Provedeme jednoduchý test:

-          Odchytneme co největší počet rybenek.

-          Umístíme je do skleněného akvária.

-          Do akvária vložíme papírovou krabici a já si nad ním udělám pedikúru. Podle toho, co zmizí dřív, určíme, zda se jedná o rybenku domácí nebo papírovou. Příde mě upozornil, že rybenka domácí se živí roztoči, takže nad akvárkem taky můžeme vyklepat naše polštáře, ale nevím, jak budeme monitorovat ztrátu roztočů. Taky je bohužel Příde nedávno všechny vypral.

Na výše uvedený postup samozřejmě musíme vypracovat směrnici, SOP a rozhodně bych to zapracovala do cílů kvality na rok 2024. K odchytu rybenek je třeba vytvořit plán včetně proškolení pracovníků na co nejhumánnější způsob odchytu, abychom neměli problém s Greenpeace. Plán bude určovat také velikost akvárka a krabice a počet rybenek na jednu krabici, i množství kůže z pat údržbáře objektu, až dojdou moje nohy, stejně jako akceptační kritéria pro určení, kdy už je to rybenka papírová a kdy ještě pořád rybenka domácí.

A až to realizuju, trvám si na tom, že chci být jmenována vrchním entomologem Hanácké kancl. Entomolog is the new metrolog.

17 komentářů:

  1. Valim se smichy!
    Asi pred 8 lety jsem mela v zapise z interniho auditu - ve skladu zdr.materialu je mrtva moucha.

    O par let pozdeji nas pred TUV auditem napadlo nad jednim ze salu vymenit takovou tu sadrokartonovou dlazdici, co je na strope. A vypadla na nas mys. Mrtva. Uschla.
    Asi tak hodinu pred prijezdem podobne vyschle TUV auditorky.

    Co to bude priste? Slon?

    Ovsem co udelas s rybenkama, to nevim. Moje nadrizena by vymyslela nejake nefunkcni napravne opatreni, sepsala zapis a informovala vsechny. Ja bych pak musela vymenit past na hmyz dost rychle, driv nez si toho nekdo vsimne!
    IK

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co to bude příště? Připomnělas mi scénku, kterou mi reprodukoval z výroby Příde. Nadřízený tam přišel s tím, že “teď to jsou rybenky a příště to bude hlodavec.” Jiný kolega tam tiše poznamenal: “A pak nosorožec.” Celkem si teď představuju, jak při auditu propadne tou sádrokartonovou dlažkou.

      Vymazat
    2. Myslim ze slon i nosorozec v klidu projdou… mozna az do suterenu!

      :))) je kouzelny, jak nam ty procesy a prupovidky funguji vsude stejne!

      Vymazat
    3. Myslím, že příspěvek ocení jenom lidi, co si někdy dělali kafe a přemýšleli u toho, jestli mají záznam ze školení na obsluhu kávovaru 😃

      Vymazat
    4. Asi jo... Asi jsme takhle kdysi u Dobrýho Saláta s kolegou Šmukem žertovali.
      Teeeda žertovali bychom, kdybychom tam měli kávovar...

      Vymazat
    5. Za celou svou školní docházku takové školení nepamatuju! :D

      Vymazat
    6. Byla součást školení instrukce "neolizovat zábradlí"?

      Vymazat
  2. Tak to je pro ženu s moly velmi příhodná funkce 😉

    OdpovědětVymazat
  3. Já ti nechci házet vidle do byznysplánu, ale mně se jako nejpraktičtější řešení jeví odstranění těch pastí... :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Anonymní: To jsou aspoň dva tisíce k platu!

    Galahad: Když my je tam musíme mít. Ale prázdný :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...vracet jen na audity ze SÚKLu... :-D

      Vymazat
    2. Neříkej mi, že neexistují nějaký bezpečný fejky pastí, který ty rybenky prostě vůbec nepřitahujou a přitom působí precizním dojmem na příslušné kontrolory. Jestli je tady taková jáma na trhu, tak si ji zabírám!

      Vymazat
    3. Právě jsi do té jámy spadla. Kdy můžu poslat objednávku?

      Vymazat
    4. Hele a co tam máte za pasti?
      Já si to tak jako laicky představuju jako mucholapku... Z toho by mělo jít třeba nějak jarem stáhnout to voňavý, co?

      Vymazat
  5. To by člověk neřekl, že když si kupuje výrobek, kolik je v něm práce... :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Zeno, vy mate katetry???
    Zda se ze jsme si bliz nez jsem si myslela!!!

    IK

    OdpovědětVymazat
  7. Jiljí Záruba: Nebo rybenek!

    IK: Jen dodáváme k našim produktům, nevyrábíme:)

    OdpovědětVymazat