neděle 12. dubna 2009

Všudypřítomná ambivalence

Gonna need a miracle.

Z Granady jsem se nakonec nevracela o den dřív kvůli tomu, že bych nebyla schopná vystát Hello Kitty, ale protože po dvou dnech, kdy jsem vstávala v pět ráno, nejdřív na autobus a potom na Alhambru, což je asi jediné, co Granada má a stojí to za to (strašně přeceňovaný město), jsem neměla sílu na večerní fiestu (no jo, dvaadvacítka na krku). Navíc jsem velmi toužila po čisté sprše a vlastním, čistém talíři – říkám si, že je hrozná škoda, že nebydlíme se Španěly, ale jestli jsou to všechno takový prasata jako v Granadě – a jistý předpoklad by tu byl – tak to radši budu snášet Kittinu připeklou strouhanku na sporáku.

Co se týče samotné Hello Kitty, mé pocity vůči ní jsou značně... ambivalentní. Nejen v Granadě, ale vlastně stále častěji, máme s LinG chuť vrazit jí pár facek. Největší problém zřejmě spočívá v tom, že už ani nemusí nic dělat, aby mě srala (jako celý poslední týden). Ale pak zase nastane půl den (jako včera), kdy si říkám, že by byla škoda prožít další tři měsíce v dusnu a že se snad probere a sama zjistí, že ostatní lidi tu nejsou pro její potřebu, když si ona vzpomene. Nicméně, pokud ne, majorita se skládá z těch, co je sere, že. A ačkoliv nesnáším, když se z trojice dva spojí proti jednomu, nemůžu se zbavit dojmu, že v případě Hello Kitty by to byla užitečná lekce. Jinak to totiž bude ukázkový příklad člověka, co se po zádech přátel a známých dostane sakra vysoko, ale s tím věčně přetvařujícím se ksichtem ve skutečnosti nikdy nebude spokojená, natož šťastná.


Když jsem v Granadě šla pěšky na nádraží, chtěla jsem být v Madridu. Protože tam bych na to nádraží mohla jet metrem. A vůbec, kdyby byla Alhambra v Madridu, dalo by se i tam dojet metrem a ne šlapat ten děsnej kopec! K Madridu jsem si taky vypěstovala vztah značně... ambivalentní. Hello Kitty ho miluje, LinG ho nesnáší a já jsem něco mezi. Co bych dala za Toledo, když si spočítám, že jsem za den strávila dvě a půl hodiny v metru, cesta do a ze školy mi trvá dohromady tři hodiny, za nájem dám dvakrát tolik co Balička v Cáceres a do centra to mám čtyřicet minut a jen tak si na náměstí nesednu na meníčko pod deset euro a už vůbec neseženu pivo a tapas za euro šedesát jako v Granadě. Jenže pak zase můžu jít po ulici a tvářit se jako madrileña a lidi se mě ptají na cestu, protože nevypadat jako Španělka tady automaticky neznamená být cizinka. A nikdo na mě nekouká jako na zvířátko v zoo jako v Burgosu.
Když jsem přijížděla autobusem z Granady, zrovna se stmívalo. Na některých místech je tady stmívání fialový. Takovou barvu jsem nikde jinde ve Španělsku neviděla. A když jsem koukala na tu fialovou auru mrakodrapů, nechtělo se mi být nikde jinde. Ještě hezčí je ta fialová ale u Palacio Real mezi osmou a devátou. A nejlepší je na něj koukat při popíjení piva. Za čtyři sedmdesát. Ale já to neplatila, no.
(A dnes vynechám pasáž o tom, že Madriďani jsou jinak prostě kreténi.)

Ke škole mám vztah jak jinak než... ambivalentní. Nelze uplatnit český přístup půl roku se válet a naučit se na zkouškový. Při neexistenci skript člověku nezbývá než jít a fakt si přečíst ty knížky ze seznamu doporučené literatury. Což je sice metoda efektivní a navíc eliminuje část idiotů, ale na druhou stranu z ní nemáte takovou radost, když si nešťastnou náhodou zapíšete jako předmět poesii. Jméno svého autora mám strach zadat do googlu, že mi nic nevyjede. A dodat k tomu, že si asi tak poslední dva roky zpíváte "lingvistika potkala mě asi omylem" a přitom jako závěrečnou práci na gramatiku píšete srovnání mezi subjuntivem ve španělštině a češtině. Děkuji, nemusíte mě upozorňovat, že v češtině subjuntiv neexistuje. Nicméně stále mám obavy, abych ho neobjevila.
A taky jsem si teď vzpomněla, že bych si už mohla vybrat téma na bakalářku, když to má do půlky května být ve STAGu.
A vůbec, celkově bych už mohla začít něco dělat.

A to nejlepší na konec – aby tady taky nebyl nějakej ambivalentní chlap, že jo. Nejlépe hovořící s italským přízvukem.
Zasekla jsem se mezi přístupem "hlupák není ten, kdo dělá chybu, hlupák je ten, kdo ji opakuje" a "je lepší litovat toho, co člověk udělal, než toho, co neudělal." Hm.
Tak, přiznám se, že telefon nemám zrovna zahrabanej někde v tašce, ale snad už nedělám takovou trágu z toho, že nezvoní. A snažím se nebýt moc trapná. Ovšem za cenu toho, že debila tentokrát dělám z někoho jiného. A je mi to líto. Jenže pud sebezáchovy je silnější.

6 komentářů:



  1. myslím, že to všechno zvládáš skvěle.

    OdpovědětVymazat


  2. Celý půlrok jsem chodila do práce přes Zelňák, kde je na zemi nápis "jediné, co máme, je tento okamžik" - a ono na tom něco bude. A telefonový přístup znám taky a až moc dobře (a víš, že ono to někdy fakt není, jak to vypadá?). Tak se drž.

    OdpovědětVymazat


  3. Ech, k tomu už se nedá nic chytrýho napsat. Tak šťastný a veselý!

    OdpovědětVymazat


  4. ty jsi nějaká melancholická, poslyš...

    OdpovědětVymazat


  5. eh prijde mi to jen tak .. nebo to spanelsko je spis za trest nez za odmenu??
    Prijdes mi ze vseho takova utahana ..

    OdpovědětVymazat


  6. Ale dyť víš, že já si tady především stěžuju;o) Ale je fakt, že jsem asi čekala víc. A jo, unavená z toho někdy jsem, ale stejně jsem ráda, že jsem momentálně tady a ne v Čechách.

    OdpovědětVymazat