Z posledního
zápisu v deníku talentované řidičky jste se dozvěděli, jak to mám
s parkováním. Po nějakém době je třeba korigovat závěr „No jo, ty vlastně
kolmo nikdy neparkuješ couváním“.
Včera
jsem jela na služební cestu do Prahy. Jelikož s ohledem na návaznost a
četnost spojů a cenu jízdného je salónní MHD pravděpodobně nejblbější a
nejdražší v republice, snažím se mu už z principu vyhnout (když někdo
v jedné diskuzi při nářcích na další zdražování oponoval, že Dopravní
podnik přece není charita, řekla jsem mu, že já taky ne, a když mi cesta MHD do
práce trvá půl hodiny a stojí mě 18,-, zatímco cesta autem deset minut a stojí
mě přibližně 22,- a čas jsou peníze, že, tak ekologové prominou), na nádraží
jsem jela autem s úmyslem zaparkovat u obchoďáku. O půl sedmé byla na
parkovišti dvě přibližně stejně široká volná místa. Do jednoho jsem se pokusila
vjet popředu a zastavila jsem se centimetr před Peugotovým zadním nárazníkem.
Kroužila jsem kolem parkoviště a vlak mi jel za šest minut. Měla jsem možnost
nechat auto buď na zákazu stání a doufat, že kolem nepojede městská, nebo na
placeném parkovišti a zaplatit si lístek do devíti a doufat, že do půl šesté
kolem nepojede městská, anebo zkusit zaparkovat… kolmo… couváním. Což jsem
dělala naposledy v autoškole.
Dodávala
jsem si odvahu, že to je skoro stejné, jako když se teď s Diamantovými
sousedy dělím o přístřešek na parkování, který je z nějakého důvodu
dimenzován na jedno a půl auta, při čemž Diamantoví lidé mají dvě. Takže couvám
vedle paní Diamantové a před pana Diamanta, který stojí co nejblíž za mým
zadkem, aby ráno nemusel škrábat aspoň čelní sklo. Je pravda, že poté, co jsem
mu lehce promáčkla přední SPZ, se od mého zadku zase o pár desítek centimetrů
vzdálil. Výčitky svědomí mě netrápily, neboť Diamantovým lidem se Diamantoví
říká proto, že podnikají v jedné nejmenované firmě prodávající ten typ
přípravků, které můžete použít zároveň jako ústní vodu i čistič odpadů, a která
je dávána jako typický příklad letadla, ačkoliv prý prokázala, že letadlo není.
Jestli nejsou letadlo oni, tak jsem letadlo já, nicméně to nemění nic na tom,
že Facebook sousedů přetéká fotkami z akcí, kterých se účastní další
diamantoví, stříbrní nebo platinoví lidé pózující se vztyčeným palcem popřípadě
s vítězným véčkem na jedné ruce, zatímco v druhé drží energetický
nápoj, který je současnou vlajkovou lodí neletadlové firmy. Na některých
fotkách mám pocit, že občas zapomenou, že nedrží v ruce energeťák, takže
pózují se sklenicí piva nebo vody zvláštně natočenou směrem ke kameře. Ve svém
bytě Diamantoví lidé pořádají satanské mše konzultace pro lidi
z nižších mineralogických sfér, dle vzhledu bych si představovala asi tak
žulu, kteří mi parkují na mém parkovacím místě, popřípadě mi brání ve výjezdu,
a když si auto přeparkovávají, dívají se na mě, jako že nejsem ani ta žula. V létě
pořádají konzultace na zahradě v altánu a na flipchart si malují pentagramy
grafy. Dle fotek jsem vydedukovala, že tyto akce oplývají skvělými „spíkry“, od
kterých je co se učit, abyste byli taky diamanti a měli na pařbě všechen chlast
zdarma. Jednou mě k sobě Diamanoví lidé pozvali na víno a zatímco jsem za
jejich zády pozorovala knihovnu plnou self-help příruček, vyprávěli mi o tom,
že každý by měl mít svého mentora (asi diamantového spíkra) a že zaměstnanecký
poměr je vlastně takový krysí závod a jestli mě to baví. Když jsem řekla, že
baví, a nepodařilo se jim mě přesvědčit ani k prodeji pracího prášku, ani
k prodeji kosmetiky, ani k přenechání parkovacího místa pro žuly, vnutili
mi aspoň na rozloučenou míchaný koktejl z jejich vlajkového energy drinku
a Malibu, kterýmžto se mi podařilo polít sebe i jejich kožený gauč. Už mě nikdy
nepozvali. Sestra jim ale občas hlídá děti a kromě peněz dostává i energy drinky,
kterými pak čistí hajzl.
To
jsem ale odbočila. Ovšem při parkování jsem neodbočila. Ani jednou. Dala jsem
to. Dveřmi řidiče vystoupit nešlo, takže jsem se protáhla dveřmi spolujezdce a
sprintovala na nádraží. Radost ze zjištění, že dokážu couváním zaparkovat do
prostoru, kde mám vedle sebe na jedné straně deset centimetrů a na druhé asi
třicet, mi trochu kalil fakt, že řidička (neboť u Fordu Ka jsem na majitele
netipovala muže) taky nenastoupí jinak než dveřmi spolujezdce. Za předpokladu,
že jí z druhé strany nezaparkuje taky někdo, kdo bude spěchat na vlak.
Během celé služebky jsem myslela na to, jakými jmény jsem častována, a přitom
jsem doufala, že ta ženská nepotřebuje do auta umístit autosedačku s dítětem
a neopíše si SPZ. Ale co jsem měla dělat? Měla jsem možnost nechat auto buď na
zákazu stání a doufat, že kolem nepojede městská, nebo na placeném parkovišti a
zaplatit si lístek do devíti a doufat, že do půl šesté kolem nepojede městská,
anebo zaparkovat jako debil.
Z nádraží
jsem šla v očekávání vzteky uraženého zrcátka nebo aspoň auta objetého
klíčem. Auto stálo nedotčené na místě, Ford Ka byl odjetý a to Volvo, kterému
jsem nechala oněch třicet centimetrů místo deseti, stálo na místě. Myslím, že
to byla odměna za ten lístek za volantem kvůli škrábanci na nárazníku, který
prý stál osm tisíc, a karmu jsem si vyčerpala, takže v brzké době očekávám
nějaké to zrušení čelního skla při podjíždění závory na parkovišti, kde mě
zavřeli. Ale na tom nezáleží. Protože já… já umím parkovat! Je jedno, že se z toho
auta nedá vystoupit, ale zaparkuju už kdekoliv.
Gratuluju a znám, mám sice malý auto, ale občas v Brně je taky zkouším našoupnout do škvíry po motorce. A řekla bych, že parkovat po motorce do podélné řady u chodníků je daleko horší, zvlášť bez posilovače.
OdpovědětVymazatHele klid, dokud nemusíš ven z auta vylízat kufrem, tak je to furt dobrý.
Hele já fakt nejsem grammar nazi, ale když mluvíš o vylízání kufrem, vystupování z vozu vážně to první, co si člověk představí... :-D
VymazatNení tam "se". :-)
Vymazat...to ani nemusí... :-)
VymazatNo pokud ti stačí jedno slovo na start hormoů, tak nemusí, já už su holt postarší, tak bych tam holt potřebovala buď to "se", nebo kufr v porvním pádě.
VymazatAle psát kvůli nadržencům "vylézat" teda fakt nebudu. :-)
Nebo máš výstižnější jednoslovné sloveso k popisu pohybové akce po břiše po povrchu opěradel směrem dozadu a víkem kufru ven?
To bude ono - já su mladé. A chudé. A tak se musím umět radovat z maličkostí... ;-)
VymazatAle stejně mi tam ten instrumentál pro start hormonů přijde bejt lepší impuls, než první pád, či zvratný zájmeno...
Nepolopatistická podání skýtají větší prostor pro vlastní představivost.
VymazatA pak je druhá věc, že v případě malýho auta je asi fakt lepší jen vylízat. :-)
My pražáci říkáme vylejzat. Pak není pochyb.
VymazatAha, to bude ono.
VymazatDalší zajímavá českomoravská nuance. :-)
Jen vylízat?
Vymazat...no to sorry jako... to se náhodou dá považovat vcelku za výkon. Obzvlášť v případě malýho auta :-D
V každym případě díky Lišce, že nám do toho vnesla světlo...
Je to méně náročné na rozkmit pohybu a není přitom tak velké riziko poničení křehčích vystupujících částí interiéru.
VymazatSamozřejmě pro vlastníky bříšek vetšího než malého objemu je to téměř neproveditelné, ale ty pro toto využití auta neuvažuju. :-)
Mám obavu, že kdybych se při svém metru devadesáti o podobnou performanci pokoušel já, tak by to šlo jedině na kapotě... :-D
VymazatA to nijak zvlášť objemný pupíček nevlastním...
Jde to i s metrem devadesáti sedmi. :-)
VymazatTechnologické detaily se musejí řešit individuálně dle sklopitelnosti předních opěradel. :-)
Nebo jejich snadné demontáži.
Vymazat...třeba ve stylu Sgt. Hightowera...
Ale bavíme se pořád o malém autě, ano? :-D
Jasně, já ani nikdy jiný neměla.
VymazatKdyž jsem si chtěla nedávno koupit další ojetý auto (nakonec si je koupil syn a ten vybíral podle jiných hledisek), tak variabilita vnitřního prostoru byla jednou z mých podmínek. :-)
Chápu. Člověk musí zohlednit všechny situace, do kterých se ve voze může dostat, že. Nekupuješ přece rohlíky, že jo :-)
VymazatNicméně se přiznám, že na metr devadesát sedm v něčem velikosti Fordu Ka je moje fantazie asi krátká. Zkoušel jsem si to nakreslit a nějak se mi to tam nevejde pohromadě se sedadlem řidiče...
Nevím, ve Ford Ka jsem to zatím nezkoušela, nemám ráda třídvéřáky. To by se muselo prubnout. :-))
VymazatA proč by mělo vadit sedadlo řidiče? To by nemohla být partnerka vzadu a ty na místě spolujezdce?
Jo... Takhle!
VymazatUž to asi vidim - sedadlo spolujezdce úplně sklopený, řidičovo celý posunutý na doraz až k volantu a vzniklá mezera by pak... No ale to by šlo. :-D
Ale to malý auto jsme si zjevně taky měli definovat hned na začátku. Teď se zdá, že by tomu vyhovovala i Fabie v kombajnu (s čimž nemam problém, měl jsem jí a JE to malý auto).
Jsou i malý čtyřdvéřáky. :-)
VymazatFabie v kombíku je malá jen potud, že z ní od volantu blbě vidím ven.
Od volantu jsem viděl dobře :-)
VymazatAle vzadu jsem měl problém složit nohy.
Nojo, mnmě se vejdou nohy, ale zas nevidím.
VymazatPřes ty sloupky.
A celkově ve Fabii pocit jak zavřená v bunkru.
Nechápu, že když jiní umějí udělat auta zvenku malá, ale uvnitř praktická a s pocitem dostatku prostoru, tak škodovkáři (nebo celej koncern?) to musejí dělat přesně naopak.
Jo ten sloupek mi vadil taky, to jo...
VymazatA tak když sem Fabinu poslal do světa a koupil místo ní něco jinýho, skončil jsem u Xsary Picasso, která má ty sloupky dva :-D
Ze škodovek jsem seděl jen v Octavii a ve Fabii, jiný koncernový zázraky téhle váhové kategorie vyzkoušené nemám. Nicméně souhlas - nakládaj s tim vnitřnim prostorem hrozně nehospodárně...
z pohledu místa v interiéru není mezi malýma a velkýma autama moc rozdíl. I v malém autě je proveditelná i činnost nejsložitější, kterou je převlíkání si kalhot. To, co jste naznačovali vy dva, je na prostor náročné mnohem míň.
VymazatHa, slovo odborníka! :-))
Vymazatjojo. Odborníka z automobilového průmyslu. A taky jsem se nedávno v autě převlékal do lyžařského ...
Vymazat:-))
VymazatDo oteplováků, nebo do šponovek? :-)
do takových těch volnějších. Soukat se v auté do nějaké závodnické kombinézy si vůbec neumím představit :-)
VymazatHa, ale sloveso soukat se by mohlo být to odpovídajícně zástupné za problematické vylízat!
VymazatTo se neví. Někdo se přehlídne, vynechá O, přidá háček ...
Vymazat:-)))
VymazatÓ bože, kdysi to tady mívalo i docela úroveň:D
VymazatNo dovol, já myslím, že jazykovou úroveň to má velmi dobrou!
VymazatHa - převlékání v autě... my jeli jednou v mraze na svatbu v trabantu: řidič (který měl tři trabanty), dva kluci a já. A u Brandejsa stop. Nevědělo se, co se děje, nebyl to obvyklý problém jako přhřáté něco v trabantu. co je potřeba zchladit. Byl mráz. Stáli jsme chvíli a mrzli a pak nějak vyšlo najeo, že došel benzín. To byl ten problém! No, nějak jsme ho sehnali, ale časový skluz byl velký: řidič jel děsně rychle, skákal přes- železniční přejezdy (hrůza) a dva kluci vzadu se za jízdy museli převlíknout do kvádra, protože bylo jasný, že se vyklopíme už přímo na tý svatbě, v plným svatebním proudu. A taky jo. jeden z těch kluků měl být svědek a jinej kamarád musel zaskočit :-))
VymazatŽsM: téda, prý úroveň, že to nemá. Ale tos ty vlastně neřekla. Takže myslíš, že kdysi to mělo jen úroveň, teď už to má i něco navíc? :-))
Vymazatpřevlíkání v trabantu za jízdy bych teda nechtěl zažít.
VymazatNatož v zimě.
Vymazat...já bych to ale asi chtěl vidět...
VymazatMyslím, že by to mohlo posloužit jako jeden z těch lepších gagů do nějakého filmu se Sandlerem...
Stačí jet párkrát do Prahy a člověk je přinucen naučit se parkovat úplně všude a všemi způsoby:-(
OdpovědětVymazatJá mám teď jako velký cíl parkování podélné, celých 7 let, co jezdím, jsem to nepotřebovala, nebo jsem to řešila tak, abych to nepotřebovala. Ale u dětské doktorky je přímo před ordinací právě podélné stání, asi 150 metrů zpátky je šikmé, ale představa vláčení jednoho zdrhajícího kusu a druhého v autosedačce mě namotivuje i k takovým nadlidským výkonům!
OdpovědětVymazatV případě krajní nouze se dá do auta vlézt i kufrem. Pokud teda majitel nemá vůz uzpůsoben k daňovému odpočtu instalací mříže mezi prostorem cestujících a zavazadelníkem. Ale z toho bych Ka nepodezíral... :-)
OdpovědětVymazatJsem hrdá, že jako neřidič jsem byla schopna přispět do této diskuse osvětlením rozlišení slov vylízat a vylejzat.
OdpovědětVymazat