čtvrtek 18. června 2020

Trikolóra na červen 2020


Jo, už teď.

Fotbal: Ten sport sám o sobě by mě tolik nesral, jako mě serou ty věci okolo. Několikrát do roka zjistím, jak mě fotbal omezuje. Objedu čtvrt města, než se dostanu domů, protože několik ulic je zavřených kvůli fotbalovým fanouškům, co jdou z nádraží na stadion. Čtyři hodiny nejezdí tramvaje, protože ulici obsadili těžkooděnci doprovázející klubové fanoušky na zápas a z něj. Když jsem ještě na výšce jezdila vlakem domů, jela jsem někdy o den později, abych ve vlaku nepotkala fanoušky Baníku mířící do Prahy. Pak jim začali vypravovat speciální vlaky. Minulý rok mě takhle zápas Baníku, navíc ani ne proti Sigmě, uvěznil v hospodě. Je fakt, že to mohlo být horší, mohla jsem zůstat třeba v práci. A tuhle srandu platíme z daní. Je to spor mezi tátou a jeho kamarády z hospody, co tvrdí, že na filharmonii taky platíme. Akorát když má koncert filharmonie, nikdo na ulici neřve „Smetana, pyčo!“ a nad hlavou mi nelítá policejní vrtulník.
Včera to Sigma dojebala. Měla jsem rezervovaný cvičení, a když jsem přijela ke sportcentru vedle fotbalového stadionu, před závorou u vjezdu na parkoviště, na kterém má rezervovaná místa pro klienty i sportcentrum, byla páska a cedule „vjezd jen s povolením klubu.“ Sigma mi dluží sto dvacet korun. Hřeje mě aspoň vědomí, že s Libercem prohrála. Asi jim nevyšla taktika, o které mluvili v rádiu a kterou by vymyslel i můj kocour: „Dát prvního góla a udržet to.“
Před narozením Suchého února odstraním z bytu všechny kulaté předměty, aby ho ani nenapadlo, že bude fotbalista.

Fotbal 2: Takže jo, když nejdete na cvičení, logicky se rozhodnete jít si místo toho koupit domů zmrzlinu. A nekoupíte, protože parkoviště je obsazený, zřejmě auty fotbalových fanoušků, a na posledních dvou volných místech na kolmé parkování stojí podélně policejní auto, zřejmě, aby mohlo včas zasáhnout, kdyby se servali fanoušci. 

Brambory: Takže fajn, jedu si aspoň nakoupit do Lidlu. A dvě kila brambor stojí osmdesát korun?! Tvl, to si jako mám udělat kaši z avokáda?!

11 komentářů:

  1. Emovi rodice bydli 50 metru od fotbalovyho stadaku a vypada to, ze to byla ta nejlepsi prevence - nesnasenlivost fotbalu nas spojuje. Zmurovi zase spadnul na hlavu fotbalovy mic, vykopnuty mimo plot ohrazujici hriste, jako kdyz zatloukas hrebik. To mu byly asi 3 a nastesti to nenechalo nasledky. Mozna se ale jako nasledek da pricist, ze ho fotbal taky sere. Uvidime, jestli ho k fotbalu privede pubertalni vzdor:)

    OdpovědětVymazat
  2. Býval bych nečekal, že se zrovna od tebe dozvim, s kym mi bude Sparta hrát finále poháru :-)
    Ale jinak tvou nechuť chápu - když mi něco, co mě nezajímá, nějak hodí vidle do běžnýho režimu, taky skřípu zubama. Když jsem ještě navštěvoval střední školu, dost často mě takhle srali sebevrazi v metru. Jsem jezdíval z konečný na konečnou a když nám někde na třetí zastávce ohlásili přerušenej provoz, čímž se z 30-ti minutový cesty stal vejlet na hodinu a půl, toužíval jsem toho skokana zabít sám.

    OdpovědětVymazat
  3. Mno,
    a teď si zkuste velkoměťáci představit, že paralelu toho vašeho jednoodpoledního fotbalu máme tady v pidiměstečku každý léto čtrnáct dní...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To znám z tý opačný strany z dob, kdy jsem jezdíval do Vizovic na Masters of Rock. Do pětitisícovýho města na několik dní vtrhne okolo dvaceti tisíc fandů hard and heavy, který maj navíc strašnou žížu.
      Slyšel jsem o lidech, který pečlivě zamkli domy a na těch pár dnů odjeli pryč. Druhou stranou mince byli podnikavý jedinci, co koupili pár sudů, vagon plastových kelímků a otevřeli vrátka na zahradu :-)

      Vymazat
  4. psice: Doufám, že nebude třeba fyzického násilí, ale bude třeba stačit, když se Sucháč nenaučí zvučné "pyčo" Baníku, ale od matky v autě, co se s ním snaží dostat ma trénink krav maga!

    galahad: Hlavně si to prosím tě hrajte u vás:)))

    rulisa: Já ti nevím. V Salónu je každý rok Rock for People a hip hop kemp. O rokáči nevím vůbec, hip hop poznám podle nákupních vozíků lemujících cestu od Kauflandu k letišti. A barák máme vzdušnou čarou dva kiláky odtamtud.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Protože se to rozprostře na podstatně větší plochu a do více super-hypermarketů a poměr místních ku náletovým je podstatně širší. Vě městě, které samo o sobě je spíš než Salonu bližší tomu fotbalovému hřišti, je to všechno podstatně koncentrovanější.

      Vymazat
    2. Nebudem si to hrát u nás, budem si to hrát v Liberci. Ale v každym případě můžeš být v klidu ;-)

      Vymazat
  5. Fotbal nesnáším až extrémně. A děsivě mne rozčiluje, kolik peněz z veřejných rozpočtů, tedy z daní, do toho teče.
    Milan

    OdpovědětVymazat