Jsem technik
Albert: Kdybych měla pořád
tolik času jako za studia, České dráhy můžou Albertu půjčit prezentaci
používanou na školení reklamačního oddělení na téma „typy prudičů a jak s nimi
zacházet“, kterou z poloviny tvoří moje maily, a kdyby na trh nevstoupil
RegioJet a LeoExpress, dostanu se u nich až do flowchartu na krizový
management. Normálně si účtenky skoro ani neberu, natož abych je zkoumala,
tentokrát jsem to z nějakého důvodu doma udělala a zjistila jsem, že mám dvakrát
naúčtovaného lososa, v lednici ale jenom jednoho, a víno, u kterého byla
cedulka s 50% slevou „akce 85,-“, stálo 140,-. Druhý den se uhrovitého
mladíka na informacích tážu, jestli řeší reklamace. Odpovídá, že nikoliv a že
když to bylo včera, stejně mi to neuznají. Při svých 158 cm si výmluvě opřu
loket o 165 cm vysoký pult a s ještě výmluvnějším poklepáním nehtů o
dřevotřísku ho požádám, aby mi zavolal někoho, kdo řeší reklamace. O tři minuty
později dostávám beze slova zpátky peníze a vydávám se prozkoumat, jak se to má
s počty, že 50 % z ze 170 je 140. Pokud tipujete, že v regálu jsou
vedle sebe vína různých odrůd, ale jenom jedno je ve slevě, jste sice blízko,
ale Albert je v ojebávání zákazníků ještě o něco důmyslnější.
Na fotce č. 1 vidíte uspořádání
tak, jak ho na první pohled vidí zákazník. V akci je víno CHI UND AL +
odrůda. V akci (za 139,50,-) není víno CHI UND + odrůda. Rozdíl necelých
padesáti korun dělají dvě písmenka AL značící ALIWEN Undurraga. V prvních řadách
jsou vystavené jenom láhve bez AL, při čemž dvě osamocené láhve ALIWEN Undurraga,
na které se vztahuje akce, jsou zaskládané vzadu.
Vzhledem k tomu, že stejná
věc se mi stala v Albertu v Salónu republiky s krémem na
opalování, pochybuju, že si tam dělají zásobu zákazníci zásoby, nebo se prodavačky
těší, až se budou moct u kasy pohádat s někým, kdo na rozdíl ode mě
sleduje každé pípnutí čtečky, ale je to nařízení vedení.
Týden na to jsem si v jiném Albertu
koupila praný salát ve vaničce. O půl deváté večer zjišťuju, že by ho nesežral
ani králík, protože salát už hnije. Když se mi někdy stane, že ho nestihnu
sníst, nesmrdí takhle ani po týdnu v lednici, tenhle měl datum spotřeby
den na to, takže by mě zajímalo, čím vším si prošel. Den na to mi cestou do
práce beze slova nad rozkládajícím se salátem vrací peníze.
V důsledku nejde tolik o ty
peníze jako o to, jestli se fakt i při blbým nákupu potravin musím mít na
pozoru, jestli se mě někdo nesnaží ojebat.
Reklamace kuchyňské linky:
Pozornějším čtenářům jistě neuniklo, že nějaký ten týden mám novou linku s metrem
zástěny v dekoru, které se k tomu objednanému barevně má asi jako
beton k dubu, a s plynovou deskou, u které mi digestoř sfoukává
hořáky. K reklamaci zástěny, k jejímuž vyřízení uběhla zákonná lhůta
před týdnem, ale ve smlouvě mají na vyřízení komplikovanějších případů a
případů, kdy se jedná o chybu dodavatele 45 dní, takže nechávám pana B. z brněnské
pobočky nabrat síly, než se mu za týden znova ozvu, aniž bych diskutovala o
tom, který z případů je zaměněná objednávka, přibyla ještě reklamace desky
a digestoře. Po popsání závady mi pan B. odpověděl, že se s tím ještě
nikdy nesetkal a že bude třeba při používání pracovat s regulací digestoře
a síly plamenů. Natočila jsem mu, jak při spuštění digestoře na největší odtah
postupně během 16 sekund pozhasínají všechny naplno zapnuté hořáky od
nejmenšího po největší s tím, že je to stejné, jako by si koupil auto a
řekli mu, že když bude jezdit maximálně sedmdesátkou a pravotočivé zatáčky,
nebude mu chcípat motor, protože jsem myslela, že když budu vypadat jako
ženská, která rozumí autům, třeba si se mnou přestane chtít vytírat prdel. O
den později mi volal do práce, že se mu zdá, že ty naše maily nikam nevedou (souhlas,
ty hořáky chcípají furt), evidentně překvapen, že po hlase nejsem sedmdesátiletá
megera a že až budu mít po ruce záruční list, vyplníme spolu na webu reklamační
formulář u výrobce. Zarazilo mě, že k vyplnění formuláře potřebuju
asistenci, ale pak jsem si řekla, že jestli je to stejně user-friendly jako
formuláře finanční správy, tak si nechám poradit. Ve smluvený den se neozval, a
když jsem mu o dva dny později volala, omluvil se, že má skype konferenci a
ozve se po desáté. Zavolal ve čtvrt na pět, jestli na sebe máme chvilku. Z vlaku
do Prahy jsem mu odpověděla, že nemáme a nebudeme ji mít ani zítra a ať mi
pošle odkaz na formulář. K vyplnění formuláře vám stačí IQ asi 70 a
doplňuje se tam jméno, adresa, datum a místo nákupu, popis závady a číslo
modelu a sériové číslo, což najdete na titulní straně záručního listu.
Stejně jako v případě Albertu
nejde v důsledku o samotný fakt, že někdo něco zvoral, prostě se stane, že
skladník naloží kus nábytku do jiný dodávky nebo že v továrně na tisíc kusů
vyrobí jeden zmetek a zrovna si ho vytáhnu já. Stejně tak se v Albertu mohla
prodavačka ukliknout a příčina shnilého salátu vzniknout už u dodavatele při
balení. Ale ani v jednom případě jsem neslyšela „promiňte“. Něco jako „Vrátíme
vám peníze, vyměníme zboží, čas, který jste tím strávila vám vrátit nemůžeme, za
což se omlouváme, a tady máte klíčenku.“
Muži s knírem, kteří říkají
„Já jsem technik“: Popřípadě „Ty nejsi technik“. Přiznávám, že jsem v tomhle ohledu
zaujatá kvůli kolegovi, se kterým jsme si tak trochu nesedli už první měsíc v práci
a kterého bohužel v jeho funkci nahrazuji a který veškeré moje námitky
odbíjí slovy, že nejsem technik, a proto se mi zdá, že to není v pořádku: „Ta
technická dokumentace je úplně v pohodě včetně toho, že ze struktury
číslování vyplývá, že máme dvě přílohy označené stejným číslem, ty ani interní
auditorka tomu nerozumíte, protože nejste technici, každému auditorovi-technikovi
to vysvětlím“. Středečním vlakem, kam mi volal pan B., jsem měla namířeno na
konferenci. Vzhledem k probíhajícím společenským diskuzím na téma, jak se
ženy nezvou do veřejného prostoru, jsem měla chuť vyfotit panel šesti žen, mezi
kterými se uprostřed krčil jeden muž ze zdravotnického výboru Parlamentu.
Přestože odpoledne se genderová vyváženost v panelu obrátila, pro techniky
s knírem už bylo pozdě. Prostě jsme si museli dát přehlídku eg a hledání
hnid v prezentacích, přestože jsme už asi od devíti od rána byli v půlhodinovém
skluzu a v průběhu dne půlka účastníků freneticky na mobilu přebookovávala
jízdenky. Organizátorku k myšlence, jestli jí nebylo líp s vysavačem a
s vařečkou než s konzultační společností, musela dohnat především
závěrečná přátelská výměna mezi mužem s knírem za řečnickým pultem a mužem
s knírem v publiku, při které se shodli, že oni jsou technici, takže
je tyhle píčoviny vlastně nezajímají. Moji teorii o technicích s knírem potvrdil
fakt, že daný řečník mě o přestávce předběhl ve frontě na štrůdl.
Hnusnou zeleninu a salaty ma Albert nejspis ve vsech pobockach. Jednou jsem personal upozornila na polnicek, kterej tou vanickou uz protekal v konzistenci zelenyho slizu. Reakce byla takova, ze se postizena vanicka jen podsunula pod ty ostatni a dal trpelive cekala na sveho zakaznika. A jednou mi u pokladny prodavacka namarkovala o 3 rohliky vic s tim, jestli si pro ne nechci dojit, aby nemusela davat storno a volat vedouci. Tomu rikam natlakovej marketing...
OdpovědětVymazatNo jo, technikem by dneska chtěl být každý. Jenže ne každému knír naroste.
OdpovědětVymazatTy techniky s knírem bych nevydejchala...
OdpovědětVymazatA jednoho s knírem, ač nevím, jestli byl technik, jsem nedávno vyhodila od okýnka na poště s tím, že mě předběhl, protože diskrétní zóna támhle čárou, ne támhle na boku, odkud se přiřítil.
V Albertu kdysi, asi před dvaceti lety, mívávali nejlepší a nejlacinější anglický rohlíky.
Ale to už je dávno pryč.
psice: Jako před tebou? Já v tomhle závidím tátovi jeho vyřídilku: Kdybys veděla, kolik toho už dostal zdarma v Makru.
OdpovědětVymazatJinak ta pobočka Albertu, kde schovávají vína v akci, má naopak zeleninu dobrou, jenž je to součást obchoďáku navrženého tak, abys cestou do přízemí musela projít kolem všech obchodů. Albert je v přízemí. Takže pro mě jenom na velký nákupy.
fousek: No nevím. Myslím, že kdybych byla technik, moc bych se potila a předbíhala lidi ve frontě.
rulisa: Otázka je, jestli je společný jmenovatel technik nebo knír. A ještě věk padesát plus.
Mozna to nejsou technici, ale maji nejakou dusevni poruchu. Fobii z front, proto se hruzou poti a predbihaji.
OdpovědětVymazatTenhle se od podpažní k pupíku potil už při prezentaci, to bych chápala spíš než ten štrůdl.
VymazatTak to tě asi předběhl proto, aby tě stáním za tebou neobtěžoval pachem.
VymazatZatímco tím, že se vecpal přede mě, ten pach eliminoval :D
VymazatNeeliminoval, ale nemusel se divat na tvuj, z toho zhnuseny, ksicht :-)
VymazatTento komentář byl odstraněn autorem.
OdpovědětVymazatProsím pak o informaci jak dopadla reklamace příliš silně odsávající digestoře (odsává i plamen), tedy ohm pokud se technikům nezavařil mozek a nezrušili se :-)
OdpovědětVymazatJako technika mě docela zajímá, co za píčoviny to ty dva zmíněné pány nezajímalo...
OdpovědětVymazat