pátek 3. května 2019

Námět k diskuzi pro čtvrtou vlnu feminismu


Sprchový útlak heterosexuálního bílého muže


V některých ohledech jsem velký konzervativec. Kromě názoru, že zapínání a vypínání termostatu a regulace vytápění na kotli je mužská práce, jsem nejrigidnější, co se týče vztahu k tomu, jak má vypadat odtok sprchového koutu nebo vany, respektive jak má vypadat celá koupelna. Odtok sprchového koutu nebo vany má být jednoduchý, kulatý a má se do něj vejít klasické sítko na zachytávání vlasů, ochlupení a dalšího bordelu.
Kterákoliv další designová pičinka přidaná k tomuto základu, je součástí komplotu šovinistického bílého heterosexuálního muže, který přišel na to, že v době dámejídlo.cz nás už jenom těžko udrží zavřené v kuchyni, a proto se nás pomocí vystajlovaných koupelnových studií snaží zavřít do sprchového koutu.
Tento útlak má zdánlivě naprosto nevinnou podobu. Řeknete si, co je nebezpečného na takovémto odtokovém zařízení nebo na takovém moderním sprchovém koutu?

Prostředek útlaku 1

Prostředek útlaku 2

Tak já vám to povím.
Když jsem ještě bydlela v Salónu republiky a potřebovala jsem jednou za čas vybrat bordel z odtoku sprchového koutu, protože stupeň ucpání už hraničil s rizikem, že při mytí vlasů vytopím sousedy, musela jsem pod záminkou nedělního oběda k sobě vylákat otce a požádat ho, aby mi vyndal část sifonu, který potřeboval vyčistit, protože když jsem do něj strčila dva prsty, neměla jsem dost síly na to, abych ho vytáhla nahoru, a tři prsty už se mi do odtoku nevešly. Potom mi otec slíbil, že mi na to vyrobí z drátu hák, abych mohla být zas o něco emancipovanější a nezávislejší. Jako chápete to – zaplatíte si za designový sprcháč, který pak udržujete kusem drátu ze své bývalé králíkárny.

Salón republiky a Město, kde zavraždili posledního Přemyslovce mají jednu (fakt jenom jednu) věc společnou: tvrdou vodu. Takže v celém sprchovém koutě se vám roztahuje vodní kámen, který využije chvilky vaší nepozornosti, když omylem místo gelu na intimní místa použijete peeling proti ucpaným pórům, a poporoste o centimetr, a za ta léta boje už začal být rezistentní na ocet i Pulirapid. Na usazeninách z vodního kamene se posléze začne usazovat taková ta růžová slizká vrstva, jejíž původ a složení znát nechci. Dokud tato forma života dlí v rozích sprchového koutu a dalších místech snadno dostupných houbičkou, je to poměrně snadná bitva. Jenže Hitler taky začínal s blitzkriegem a jak dopad. Protože jakmile máte sprchový kout s „dvoukřídlými“ posuvnými dveřmi, jste prostě v hajzlu. Jako chtěla bych teď najít dost asertivity na to, abych zvolila jiný slovník, ale nemůžu jinak než říct, že ty zkurvené žlaby, kterými jezdí ty posrané skleněné posuvné dveře, na kterých je vidět každá pitomá zaschlá kapka vody, vymyslel nějaký kokot, co v životě nemusel uklízet koupelnu! 

Úklid moderního sprchového koutu ve 21. století vypadá tedy tak, že při rozevřených dveřích nejdříve plastovým šťourátkem do uší vyberete směs vodního kamene, růžového slizu a nabaleného bordelu z první přístupné části žlabu, poté se se šťourátky do uší do sprchového koutu zavřete a vyberete směs vodního kamene, růžového slizu a nabaleného bordelu z nově přístupné části žlabu. Pak vám zbyde takové místečko, kde se jednotlivá křídla dveří překrývají se stěnami sprchového koutu a ve kterém se kromě vodního kamene, růžového slizu a bordelu hromadí také rozlomená šťourátka do uší, protože jsem do prdele ještě nepřišla na způsob, jak se tam pořádně dostat.
V této fázi úklidu už by měly být dostatečně namočené vypadané vlasy, které se zamotávají do spodní části odklopného víka odpadu, který tvoří osmicípá mřížka, takže by vám jejich vymotávání a vystřihávání mělo zabrat méně času, kdybyste to zkoušeli nasucho. Na závěr vyjmete plastový zachytávač, vymyjete z něj pár vlasů obalených v mýdle, gelu na intimní místa a peelingu na černé tečky, smutně se podíváte na ty ostatní, které si plují v bazénku pod ním a které sice vidíte, ale nedosáhnete na ně, zamáváte jim a přiklopíte je designovými kousky plastu a nerezu.

A já se ptám:
Zaprvé: Ve které fázi evoluční regrese tato společnost přišla na to, že tento postup je lepší než dát do odpadu sítko, které se při dosažení neakceptovatelného množství odpadu z povrchu lidského těla vyjme, vyčistí a dá zpátky, a že je lepší v místě s podmínkami vhodnými pro usazování různého bordelu, popřípadě plísní, aplikovat místo hladkých povrchů a ploch co nejvíce zakřivení a schovek pro rybenky?

Zadruhé: Kde sakra byly všechny feministky, když jsem touto činností trávila nedělní večer, místo abych se učila podélně parkovat, správně chválit muže nebo si číst návod na termostat?!

Zatřetí: Co budeme dělat, až Evropská unie zakáže plastová šťourátka do uší?   





22 komentářů:

  1. přesně, uchošťoury nedáme ! (popravdě, existují i ty z papírouvou tyčinkou, která se dá využít i tak, že se rozbalí a šetrně použije na vysmrkání)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je fakt, že ty se pak rozlámaný v těch žlabech aspoň rozložej dřív než z pět set let.

      Vymazat
    2. Ty papírový do toho žlabu vůbec nemá cenu strkat. Ony provlhnou, což prakticky okamžitě vede k poruše erekce a s tim už se pak nedá nic vyšťourat...

      Vymazat
    3. Úplně žasnu, do čeho všeho se dá vysmrkat!
      Zániku plastových uchošťourů bych se nebála, protože budou dozajista stejně jako vražedná brčka nahrazeny designovou sexy variantou ze skla, nebo rytého kovu. Zvlášť ty skleněný by v posuvným žlabu daly sprchování úplně novej rozměr...

      Vymazat
  2. Velmi děkuji za povýtce přínosné postřehy k technologickému provedení koupelny, jejíž modernizace mě čeká v dohledníé době a je naplánována ke spuštění dnem rozpadu momentálně používaného bojleru, na němž naštěstí termostat stačí jen jednoduše pootáčet podle počtu k mytí předpokládaných lidí.

    Jinak tento způsob odpadu máme v práci a má ho brácha má ho kdejaké ubytovací zařízení - a taky tu masovost jeho rozšíření vzhledem k jeho nepraktičnosti nechápu. Osobně proklínám i podobně blbý moderní dopad u kuchyňského dřezu.
    Zlatý obyč sejtko...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kuchyňský dřez je ještě boží černý smaltovaný, kdybys potřebovala zdůraznit, jak moc tvrdou vodu máš.

      Včera jsem ale byla navštívit matku, která dělala koupelnu úplně novou a obávám se, že masová rozšířenost je důsledkem toho, že prý jiný sprchový kout už neseženeš.

      Vymazat
    2. Černý smaltovaný dřez - vychytávka (mám ho taky): Znečištěná místa potřít vaječným bílkem, nechat zaschnout, poté omýt, vysušit, potřít olejem. Vydrží to docela dlouho. Podařilo se mi tak vyčistit dřez, s jehož čištěním jsem se po všemožných pokusech (s chemií, ale i octem a sodou) už rozloučila a smířila se s tím, že budu za prase.

      Vymazat
    3. F.: To je právě už vyšší level údržby domácnosti, který se mi nechce podstupovat, takže nerez vpřed.

      Vymazat
  3. Ano, sítko máme, zasunovací žlaby kolem sprchy nemáme, stříkáme a cákáme všude kolem po zdi i staré podlaze. Ta koupelna je stará a ošuntělá, ale čistit se nějak dá.
    V bývalém bydlišti jsem měla koupelnu novější, plesnivějící, sprcháč se žlaby a byl kumšt tam mezi ty dveře, co se pořád vyvracely, vstříknout rozprašovačem savo. Vstříknout to částečně šlo, dosáhnout tam, abych to otřela hadrem, nešlo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak měj na paměti, že taková koupelna se jedině restauruje, nevyměňuje:)

      Vymazat
    2. Aha. :-(
      Dřez jsem měla hnědý smaltovaný a neprozřetelně dala na syna a zlikvidovala ho (ten dřez, ne toho syna). Nový nerez dřez (opřesně dle mých obav) po pár letech používání vypadá hůř než ten smalt po letech asi tak třiceti.

      Vymazat
    3. Bože, kam jsem to zas umístila... No nic, ty si to přebereš.

      Vymazat
    4. ad koupelna
      schválně jsem se rozhlídla na chodbě domu a to mi konečně potvrdilo, že ta koupelna má dlažbu původní (restaurovat y to chtělo jednu propadlou řádečku dlažek hned za prahem) - terakotové dlaždice jsou totiž stejné na chodbě jako v koupelně. na chodbě jsou nakoso prostřídány hlenově nažloutlými, v koupelně otlučeně smetanovými, to jeb trochu lepší, to mě uklidnilo, že tam nedali tu žlutku.
      Popravdě jsem doufala, že ta koupelna tak stará není, ale je, rok 1924.
      Ještě že sítka pasujou do odtoku furt!!

      Vymazat
  4. No, my ve vaně a dřezu vyjmuli designové špunty, schovali je do šuplíku a místo nich položili na odtok jednoduché sítko z drogerie, z kterého se nečistoty a vlasy musí vybrat hned po mytí jinak to vypadá blbě. Ale jsme tím ušetřeni toho složitého pročišťování ;o)
    A prefabrikovaný sprchový kout nebrat, vždyť se do toho člověk většinou ani pořádně nevejde!

    OdpovědětVymazat
  5. Hele já si nemyslim, že by tahle konstrukce odtokovýho kanálu byl nástroj útlaku ze strany bílého heterosexuálního muže. Kolega Jezevec rozhodně je bílej heterosexuální muž a tenhle odtok ho - mám-li jej citovat - kurevsky sere taky.

    OdpovědětVymazat
  6. Souhlasím s Galahadem.
    Mně to ku... se... taky!
    A jinak doporučuji HCL. Lepší než NaOH a za stejnou cenu při snazším použítí.
    Milan

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A jste si jistý, že nikdo z vás/nich není aspoň trochu teplej?

      Vymazat
    2. ...mi přijde, že do toho tu sexuální orientaci montuješ docela nadbytečně, milá Ženo... :-D
      Prostě to kurevsky sere každýho, kdo měl tu pochybnou čest to čistit.

      Vymazat
    3. A neměli byste vy, muži, být hybateli pokroku a nevymýšet teda takový píčoviny? Nebo musí přijít nějakej teplouš a udělat to za vás? :D

      Vymazat
    4. To je těžký, Ženo... Funkční a rozumněl udržovatelnej odpad už jsme vymysleli. Pak přišel nějakej buzerant a vymyslel tu píčovinu, co nás tu všechny kolektivně sere. A určitě u toho měl pocit, že ten pokrok rozhejbal tak, že se zastaví až kolonizací Jupiterových měsíců.
      Jakože my to vymysleli dobře, jen jsme tomu buzerantovi nedokázali zavčasu přerazit pazoury.
      Začež se samozřejmě jménem mužského pléměte omlouvám.

      Vymazat
  7. já mám ještě klasickej odtok ve sprše, tam mi stačí občas trocha louhu na ty pitomý dlouhý vlasy.
    Moderní sprcháče jsou zlo. To se ovšem dá říci i o hromadě dalších moderních výdobytků:-(((

    OdpovědětVymazat
  8. Sprchové kouty všech zemí, vyližte si mřížku!

    OdpovědětVymazat