Průvodce ČD pro začátečníky.
Lekce I.
Každý uživatel ČD si musí co nejdříve osvojit zvrácenou logiku
dlouhodobých uživatelů i samotných ČD. To jest nepředpokládat, že vlak
někam dorazí v hodinu, která je uvedena v jízdním řádu. Osvojení si této
schopnosti je pro každého uživatele naprosto nezbytné, bez něj totiž
nikdy nedokáže pochopit, že deset minut na přestup nestačí.
Uživatel by měl tuto adaptaci zvládnout nejpozději do měsíce, v opačném případě je vhodnější zvolit jiný způsob dopravy.
Cvičení:
Jeďte z HK do Pardubic a z nástupiště zamávejte přípoji do Olomouce. Vraťe se do HK. A nerozčilujte se.
Pokud jste toto cvičení úspěšně zvládli, můžeme přistoupit k další lekci.
Lekce II.
Existuje neprokázané podezření, že ČD a idos.cz
spolupracují na komplotu, který má zákazníkům brát a ČD dávat.
Chcete-li najít spoj HK-Olomouc, idos vám všechny vlaky z Pardubic najde
jako EC nebo IC, tedy s šedesátikorunovým příplatkem. Zadáte-li však
trasu Pardubice-Olomouc, najednou se vyskytne mnoho obyčejných rychlíků.
Vlak HK-Pardubice jezdí co půl hodiny.
Cvičení:
Jděte na stránku idos.cz a najděte
vlakové spojení HK-Olomouc dne 13.11. 2007 odpoledne tak, aby cesta
netrvala déle jak dvě a půl hodiny (i s případným čekáním při přestupu) a
uskutečnila se rychlíkem.
Výsledek: příklad nemá řešení.
Lekce III.
Jedním z důležitých úkolů pro uživatele je naučit se odhalit různé mystifikace ČD. Například názvy vlaků. Když se vlak jmenuje Emil Zátopek, neznamená to, že někam dojede první. Nebo rychle.
Cvičení:
Napiště esej na téma: "Co chtěly ČD říct tím, že jeden z vlaků pojmenovaly Jan Perner?"
Nápověda: Jan Perner byl architekt, který v Chocni
zkonstruoval železniční most. Když se k němu vlakem blížili, chtěl se na
něj podívat. Už nestačil zastrčit hlavu. Zraněním podlehl na nádraží v
Pardubicích.
Lekce IV.
Napadne sníh a vedle toho, že způsobí dopravní kalamitu na
silnicích, neboť silničáři jsou touto na listopad zcela nečekanou
událostí jako každý rok zaskočeni, přispěje i k ještě větším komplikacím
v železniční dopravě.
Je třeba, aby si v takovém případě uživatel uvědomil, že ačkoliv
jsou ČD skoro stejné zlo jako islámský fundamentalismus, rasová
segregace a růžová barva, tak jsou věci, za které přece jen nemohou. A
proto je na uživateli, aby mu včas došlo, že většina vlaků do Pardubic
jezdí do Hradce z Liberce. A jestliže tedy má od čtvrt na dvě přednášku, měl na ni vyrazit s denním předstihem.
Cvičení:
Vysvětlete autorčině otci, že na takovou přednášku beztak chodí buď
kreténi, anebo prváci. A že si už koupila knížku, tak si v ní může něco
podtrhat.
Lekce V.
Život není fér. ČD taky ne. Takže až půjdete k pokladně vrátit
lístek, dostanete vynadáno, že přiděláváte práci, protože jste si
nezjistili dřív, že vlak má zpoždění.
Cvičení:
Přijměte to s výrazem Dalajlamy. Myslete kupříkladu na průvodkyně na
hradech a na fakt, že mezi uživateli ČD se nachází mnoho turistů.
Speciální lekce pro uživatele z UP:
Pokud se vám na přednášku jednou podaří dorazit, odpadne.
Nevíte, proč jsem to rovnou nezačala studovat dálkově?
Žádné komentáře:
Okomentovat