středa 16. srpna 2023

Progres

Od Decathlonu k Deuteru

Prostě jeden rok se v červenci jdete projít na Malý Rabštejn s batohem z Decathlonu, opečete si špekáčky a partnerovi ukážete, jak jste se tam před čtyřmi lety se Sockou a Baličkou cigaret ztratily (tvrdil, že to nejde, vyvrátila jsem mu to na cca dvou stech metrech, kdy mě nechal jít před sebou), pak tam jdete za rok znova, v rámci progresu nesete na zádech v Deuteru kuřecí steaky a váš partner s sebou táhne campingovou pánev a v rámci stejného progresu odcházíte s prstýnkem. Za rok bych tam mohla třeba porodit.

Čekala jsem teda spíš zásnubní spacák nebo tak něco. Kdyby ho tam Příde na vyhlídce začal rozkládat, spíš bych pochopila, o co mu jde, a ve chvíli, kdy mu na třetí pokus konečně vyšlo, že tam nebyli lidi, bych nedopila pivo a neprohlásila, že už jdeme.

Původně chtěl žádat v ulici, kde jsme našischůzku opřeni o plot secesní vily klasifikovali jako rande, ale vzhledem k tomu, v jakém stavu obvykle touhle ulicí procházíme, usoudil, že tam bych si to pak taky nemusela pamatovat.

Že to je moc rychle? Táta si vyžádal oficiální žádost o ruku, ke které mu Příde donesl dvanáctiletou whisky. Myslím, že poznámka, jestli ví, že mám dítě a že na pozdější reklamace nebude brán zřetel, byla vzhledem ke kontextu, kdy Příde tomu dítěti utíral zadek potom, co s hovnem v herně sjel klouzačku (dvakrát), zatímco já jsem seděla u kadeřníka, celkem zbytečná.

Každopádně koho si vzít jiného než člověka, se kterým se nestydím sdílet Spotify včetně playlistu „Guilty Pleasures“ (když Baličku cigaret si vzít nemůžu) a který ukončil období, kdy před sebou neustále něco válím jak hovnivál kouli, protože velkou část hoven místo mě válí Příde, takže s tím, co mi zbylo, si můžu kopat jak Španělé se psím hovnem pro štěstí.

Jako v mnoha jiných ohledech i v oblasti funkce svědka je Balička cigaret mnohem výkonnější než já. Takže když jsem na tradiční cyklodovolené po vinařských stezkách jižní Moravy nadhodila, že se možná vezmeme ve čtyřech na úřadě (potom, co mi po oznámení Klub perverzních lingvistek sdělil, že doufá, že se nevezmeme ve čtyřech na úřadě), protože je to drahý a před čtvrt rokem jsem viděla zblízka tu organizaci, obratem mi našla akci na zimní svatbu all inclusive od obřadu po ubytování. Jako pár, který má v mrazáku pět kostek másla, protože se nezávisle na sobě vrací z nákupu se slovy „koupil/a jsem máslo, bylo v akci“, na tohle slyšíme. Na zimním termínu jsme se při aktuálních venkovních 33 °C s Přídem shodli rychle hned poto, co jsem mu připomněla, jak tenhle rok vypadalo jaro. Nebo srpen. V zimě prostě máme jistotu, že bude hnusně a k rautu se probrodíme šedou břečkou, protože těch průměrných třicet centimetrů sněhu po průměrných pěti dnech sněžení v roce sleze dva dny předtím. Pak už jsme si velmi přáli, aby se nám na prohlídce líbilo, a proto jsme si s sebou vzali Baličku cigaret, aby pak například přání nemuset už nikde chodit a kalkulovat cenu řízku a karafy s vodou nebylo otcem myšlenky, že růžová organza a záchody na dvorku jsou cajk. A rovnou jsme podepsali smlouvu.

Padl s tím tedy i můj nápad nechat se oddat na konci sedačky na Velký Klínovec a třeba od skiareálu dostat za promo permanentku zdarma. Nebo i nápad nechat se oddat třeba v Rakousku pod déčkovou ferratou, kde se v půlce seknu a poletí pro mě vrtulník.

Svatba se jeví jako něco, co mi pomůže dosáhnout cíle průměrné frekvence jednoho příspěvku za měsíc, protože několika na prvními pohled nevinnými dotazy na googlu jsem otevřela druhý kruh internetového pekla, ve kterém existují věci, jako je svatební playlist k obědu nebo k tomu, když se novomanželé jdou vysrat, svatební hra Královský kočár, při které dospělí lidé předstírají, že jsou koňský povoz, nebo numerologický výpočet ideálního data pro obřad! Taky už se nemůžete dočkat? Doufám, že vás to bude bavit číst aspoň stejně tak, jako mě sbírat. 

Nicméně netušila jsem, že největší problém svatby bude sehnat oddávajícího. Město, kde zavraždili posledního Přemyslovce nemá vypsané výjezdní termíny na následující rok. V době, kdy se místo pro svatbu bookuje ještě dřív než v Praze místo v porodnici. Po dotazu na matrice jsem pochopila, že vypsání jediného výjezdního termínu na únor je v podstatě alchymie, která se řídí i tím, na kdy v únoru připadá masopustní veselí a kdy bude vítání občánků a předpokládám i tím, kdy slunce vstoupí do znamení Ryb s ascendentem ve Vodnáři. A dozvím se to v první půlce září, kdy budu moct oprášit zkušenosti z předzápisů, kdy jsme vstávali za pět minut půlnoc, abychom se ve 23:59:59 zvládli na cca pět vteřin zalogovat do STAGu, načež systém spadnul, a když se nám o deset minut později podařilo zalogovat se zpět, mohli jsme se zapsat na předměty jako History of ice-hockey in Canada v pátek od půl páté nebo ranou irskou poezii v pondělí od osmi.  

 „Máme kontakt i na evangelické a husitské oddávající. Ale je tam podmínka, že aspoň jeden z vás musí být pokřtěný a nesmíte mít dítě,“ řekl provozní penzionu a díval se přitom na Přídeho.

„Hm. Tak nic,“ konstatovala jsem já.

„Tak třeba to nevadí, když to dítě nemáte spolu,“ prohlásila Balička cigaret.

„To bude v očích církve rozhodně polehčující okolnost.“

„Ještě může oddávat kapitán letadla nebo lodi. Ale nevím, jestli to nemusí být v letadle nebo na lodi.“

„Já mám kapitánský zkoušky. Musí.“

„A nestačilo by, kdybychom sem přivezli loď, že bys nás oddal?“

Nenapadlo mě, že možná budu shánět faráře, který oddá nepokřtěný pár s nemanželským dítětem, které ani nemají spolu. Zavrhla jsem možnost, že Příde se nechá pokřtít a já zapřu Suchej únor, protože po církevním obřadu, kdy mě dítě, které vůbec není moje, chytne se slovy „maminko, půjdeme už domů?“ za ruku, by mě na místě sežehl boží hněv a ta pavlač tam je dřevěná.  

Příde to nevzdává. Navíc jemu by se jiný projev, než je úředníka z matriky, líbil. Když si vybavím všechny projevy oddávajících, které jsem kdy slyšela, tak zjišťuju, že si je vlastně nevybavuju. Kromě cypřišů a dubů a opakujících zmínek o poděkování rodičům, při čemž Příde svého biologického otce na svatbu nezve a já kvůli svojí mámě mám už patnáctou verzi zasedacího pořádku. Takže mě v podstatě přesvědčil.

První na našem božím seznamu je husitská farářka z kostela, který má Příde po cestě do práce. Já tvrdím, že husiti nás neoddají, pokud aspoň jeden nebude člen církve. Příde tvrdí, že za materiál na opravu fasády kostela zdarma to půjde. Ve čtvrtek se jde zeptat.

Další církve a šestnáctá verze zasedacího pořádku coming soon.

Na Decathlon jsem ale nezanevřela.

25 komentářů:

  1. Gratuluju. Co víc psát. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. To budou košatý historky! ...a šťavnatý!
    ...vidím to úplně ve full HD - to bude lepší, než blahý paměti historky z DSJG!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty si pamatuješ DSJG? Nevíš, co znamenala za zkratka?:D Každopádně to se psalo v podstatě samo.

      Vymazat
    2. Jasně, že pamatuju, vždyť to byly první články, co jsem od tebe četl. :-)
      To si nepamatuju, jestli's význam zkratky někdy odtajnila. Určitě se hádalo a já tehdy od boku střelil Dám Si Jeden Gambrinus.
      Kdybych měl hádat dneska, řekl bych, žes v názvu ústavu nahradila slovo "První" slovem "Debilní".
      ...nebo tak nějak...

      Vymazat
    3. Je toho moc (zasekla jsem se včera u maturity) a nepodařilo se mi to dohledat, ale myslím, že DSJG byla jenom jedna z verzí, která se pak změnila na Prase Snědlo Jetej Guláš. Vzpomněla jsem si asi o půl třetí v noci, ale vydržela jsem ti napsat do rána.

      Vymazat
    4. To umim ocenit. Já si taky čas od času na něco vzpomenu, nebo vymyslim takhle uprostřed noci... Ne vždy to ale udržim do rána. Obávám se, že svět tak přichází o řadu pozoruhodných myšlenek.
      Prase s gulášem mi něco řiká, ale nevim, jestli jsem o něm četl tady, nebos mi o něm někdy řekla u piva...

      Vymazat
  3. Ale taky's mě teda zase přiměla vzpomenout na moje zásnuby... Taky jsem musel žádat o ruku oficiosně. Já teda maminku, za to za přítomnosti dědečka a babičky.
    Babička si znalecky prohlídla kytici, kterou jsem při tom žádání své budoucí tchýni předal, a pravila, že to je dobrej kšeft. A děda se mojí nastávající zeptal, jestli to ještě nerozchodí...

    OdpovědětVymazat
  4. Na nás se na radnici pro vybrané místo+čas vybodli, takže nás oddával unitář. To bylo hodně v pohodě, ale za prvé nevím, jestli působí i ve Městě, kde zavraždili posledního Přemyslovce, a za druhé jsem teda pokřtěná a v době svatby bezdětná :))

    OdpovědětVymazat
  5. (joa gratuluju ofkóz! Organizace svatby je strašnej opich, a to jsme měli malou a jednoduchou :)) zase to hodně prověří budoucí manžele, jestli to jakože FAKT chtěj... :D)

    OdpovědětVymazat
  6. No teda! Velka gratulace!:) U Husitu byl deda a vim, ze se ustrnou nad ledascim. At to vyjde a budu napjate ocekavat predsvatebni pripravy a rozlucky se svobodou. P.S. kdyby vam to nahodou nevyslo, tak rada predam kontakty na mestsky urd v jedny portugalsky dire, kde nikdo nemluvi anglicky, ale jsou svolny naprosto k cemukoliv:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, já jsem taky z církevně husitské rodiny poté, co děda nesehnal pro už jasně těhotnou babičku jiného oddávajícího než od husitů. Tak přestoupili a měli to do měsíce a bez ohlášek. :-)

      Vymazat
    2. Tak husiti asi od předválečných dob celkem zkostnatěli, byl to spíš nábor nových oveček. Příde by se i pokřtít nechal, ale shodli jsme se, že by to byl podvod. Já osobně sázím na Apoštoly! (Unitáře nemáme, to k nám ještě nedorazilo:)).

      psice: Přesně na tebe jsem si vzpomněla, když jsem uvažovala o výjezdní svatbě:))

      Vymazat
  7. To je krásné, moc gratuluju! :-) A na předsvatební články už se moc těším, protože to je pořádné internetové peklo. Jo a k těm proslovům - nevím, jestli je to standard, ale minimálně na některých úřadech nevadí, když dodáš člověka s vlastním proslovem ty. Měla jsem takhle proslov kamarádce na svatbě a musela jsem si ho teda odřečnit sama, ale ve finále jsem za to byla ráda, protože slyšet, jak mi někdo masakruje proslov, se kterým jsem se tak piplala, by mě asi zabilo. Je to podstatně míň vtipný než historky s církví, ale mohlo by to být řešení :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Gratuluju! A dekuju za nadeji, ze to jeste prijde… teda az doresim soucasny stav, ze.
    IK

    Ps: kolik tydnu pred svatbou mame prestat s blbymi vtipy a pidivymi dotazy?

    OdpovědětVymazat
  9. Marie Veronika: Taky mi někdo říkal, že pokud úředníkovi řekneme, co nechceme, aby zmiňoval, tak to neudělá, případně, že proslov předem pošle, nebo že dokonce si celou jeho řeč můžeme napsat sami. Ale mně to přijde, jako kdybych měla přemlouvat někoho z církve, ať nás oddá podle našich pravidel nebo si diktovat, že nechceme zmínky o bohu.
    Za celý svůj život jsem slyšela jednu dobrou řeč oddávajícího, kdy kamarádku oddával její spolužák a měli spolu už něco propařeno:)

    IK: Je svatba něco jako porod?:D I když já vlastně nevím, protože jsem rodila o dva týdny před termínem, takže dotazy nestihly přijít.

    OdpovědětVymazat
  10. Blahopřeju. Jen pro zajímavost: proč je žádoucí církevní oddávající u páru, kde ani jeden v žádné církvi není?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žádoucí není, ale na matrice nedostanete výjezdní termín, rozhodně ne dřív, než si najdete místo na svatbu. Takže pak buď církevní obřad nebo obřadní fabrika na matrice a následný voser s přesunem svatebčanů.

      Taky jsem to vždycky považovala za pózu:D

      Vymazat
  11. Díky za vysvětlení. Tak snad to klapne co nejlíp!

    OdpovědětVymazat
  12. Moc gratuluju a na předsvatební příspěvky se těším ohromně! Moje oblíbený téma bylo koho všeho a jak podarovat (spoiler - jestli nedáš MINIMÁLNĚ reklamní předmět s nějakou vtipnou vazbou na vaše nové příjmení zhruba úplně všem, vlastně bys tu svatbu ani neměla pořádat - teda aspoň podle fb skupin). Debata o příjmení taky bude? :)
    Nám matrika suše oznámila, že má dovolenou a náš problém. Věřící nejsme, jsem spíš na opačné straně spektra. Začla jsem proto zkoumat i variantu pohanského sňatku (čistě na protest). Ukázalo se, že tehdy ještě žádná taková církev nebyla registrována, takže tě bohužel oficiálně nemůžou oddat, nedohnali to od té doby? :)) Původně jsme měli ohromně milou farářku od unitářů (myslím, že tehdy říkala, že unitáři jezdí po celé republice). Čtyři týdny před svatbou se jí bohužel stala nějaká fatální nehoda (to si řikáš, jestli se ti to jenom nezdá) a začínali jsme nanovo. Zachránila nás oddávající z apoštolské církve, která přijela mezi dvěma obřady co už ten den měla. Celý obřad supr, až úplně na konci na nás vyrukovala s ultra pobožným požehnáním. Dneska je z toho už jen vtipná historka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak copak, můžu vzít v práci nějaký tužky nebo demo katétry:D

      Jak už jsem psala, tak jsem ten církevní obřad pro nevěřící brala jako pózu, teď jsem pochopila, proč to někdo dělá. Ze začátku jsem byla rozhodně proti, teď mi je to už vlastně jedno. Nakonec možná dopadne ze známosti úředník (a to moje známost přímo se zastupitelem nepomohla!). Asi je mi míň blbý poroučet úředníkům z matriky, co rozhodně nemají říkat, než církevnímu oddávajícímu poroučet, že nechci zmínky o bohu, když už nás teda přijel oddat v námi vybraném termínu, což matrika neudělala:)))

      Debata o příjmení nebyla na rozdíl od debaty o příjemní u dítěte s ex ani potřeba :D

      Vymazat
    2. Zeno, jestli budes rozdavat katetry (doufam ze IV), muzeme prijit? Ja, Dlouhonozka, Kudrlinka a mozna i pana Domaciho bych vzala namilostna s sebou. jen kdyby katetrik byl… dary, lahve, druzice vsechno dodam!

      IK

      Vymazat
    3. Bohužel. Urodynamický a rektální :D

      Vymazat
  13. Nás oddával pastor z Církve Bratrské pod krásným košatým kaštanem. Pár minut před obřadem jsme zjistili, že jsme zapomněli vzít lejstro z úřadu na podpis, takže ta svatba vlastně nebyla úředně platná. Podškrtli jsme to druhý den.

    OdpovědětVymazat
  14. Jeeeee!!! Těším se na všechny příspěvky. Snad budou šaty se vzorem molů :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když budou dostatečně dlouho ve skříni, tak na nich od molů nějakej vzor přibude... :-)

      Vymazat